Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-05-07@11:44:30 GMT

حق العمل تبدیل شلتوک به برنج در سالجاری تعیین شد

تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۶۴۰۳۴۳

به گزارش ایلنا از رشت، سید اللهیار مصباحی در تشریح این خبر گفت: با توجه به اینکه در برخی از روستاها، کشاورزان به جای پرداخت وجه نقد، حق العمل شالیکوبی­‌ها را با تحویل برنج می­‌پردازند لذا به پیشنهاد سازمان جهاد کشاورزی و تصویب ستاد تنظیم بازار استان گیلان، در صورت تمایل کشاورزان حق العمل تبدیل هر 100 کیلوگرم شلتوک به برنج بصورت نسبی در شالیکوبی‌های سنتی 2.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

5 و مدرن 2.6 کیلوگرم برنج است.

وی با بیان اینکه در صورتی که کشاورزان تمایل به پرداخت نقدی اجرت فوق داشته باشند کارخانجات شالیکوبی موظف به دریافت نرخ به صورت ریالی هستند، افزود: نرخ حق­ العمل برای تبدیل هر کیلوگرم شلتوک به برنج در شالیکوبی های سنتی 370 تومان و شالیکوبی­های مدرن 400 تومان است.

مصباحی تاکید کرد: بازرسان تعزیرات حکومتی، جهاد کشاورزی، سازمان صنعت، معدن و تجارت و کارشناسان استانداری برای اجرای مصوبه ستاد تنظیم بازار نظارت دارند.

مدیر کل هماهنگی امور اقتصادی استانداری با بیان اینکه حق العمل کاری تبدیل برنج به شلتوک باید در معرض دید عموم در شالیکوبی ها نصب شود گفت: مقرر شد نرخنامه مذکور توسط کلیه کارخانجات برنجکوبی در بنرهایی در ابعاد 1 متر در 80 سانتی متر در ورودی این کارخانجات نصب شود.

مصباحی خاطر نشان کرد: کشاورزان و رسانه­‌ها در صورت تخلف کارخانجات برنجکوبی می توانند گزارش­های مربوطه را به سازمان جهاد کشاورزی استان یا ادارات این سازمان در شهرستان­ها  یا شماره 124 سازمان صنعت، معدن و تجارت اطلاع رسانی کنند.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: استان گیلان برنج تنظیم بازار جهاد کشاورزی رسانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۴۰۳۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

530 تن کود کشاورزی در میاندورود توزیع شد

به گزارش جام جم آنلاین مازندران،محمدباقر اسفندیاری از توزیع 530 تن کود شیمیایی از ابتدای امسال تاکنون به کشاورزان شهرستان میاندورود خبر داد و گفت: این مقدار کود شیمیایی توسط کارگزاری ها بین کشاورزان منطقه توزیع شد.

 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میاندورود افزود: طی این مدت 383 تن کود ازته، 85 تن فسفاته و 62 تن کود پتاسه به کشاورزان این شهرستان توزیع شد.

 

وی با بیان اینکه کاهش حاصلخیزی خاک از مهمترین مشکلات زمین های کشاورزی است، تصریح کرد: یکی از روش های بهبود این زمین ها، افزایش حاصلخیزی با استفاده از کودهای شیمیایی و آلی است.

 

این مسئوول خاطرنشان کرد: کشاورزان از مصرف کودهای شیمیایی به صورت بی رویه خوداری کرده و سعی کنند، مصرف کودها را بر اساس آزمون خاک، برگ و میوه و مشاوره با کارشناسان کشاورزی انجام دهند.

 

اسفندیاری از باغداران خواست برای اخذ راهنمایی های لازم در بخش کشاورزی به کارشناسان پهنه مراکز جهاد کشاورزی و این مدیریت مراجعه کنند.

دیگر خبرها

  • نشا کاری ۱۰۶ هزار هکتار از شالیرازهای مازندران
  • قبرستان نو قم به باغ‌موزه مشاهیر تبدیل می‌شود
  • 530 تن کود کشاورزی در میاندورود توزیع شد
  • «سقف‌گذاری برای اجاره‌بها» به قانون تبدیل شد
  • آغاز نشاء ارگانیک برنج در مازندران
  • آب سد سفیدرود رها سازی شد
  • شالیکاران امسال با قیمت مناسب برنج را به فروش خواهند رساند
  • آب سد سفیدرود رهاسازی شد
  • تعیین تکلیف هزار حلقه چاه در بزرگ‌ترین دشت برنج کشور
  • تشریح جزئیات بررسی پرونده‌های امور اراضی استان تهران/ تعیین تکلیف ۴۵ پرونده