Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، حفظ سلامت پوست و مو و زیبایی آن برای افراد همواره مورد توجه است و گاه هزینه‌های بالایی برای زیبا شدن در نظر می‌گیرند اما می‌توان با عاداتی درست زیبایی پوست و مو را تضمین کرد و نیازی به هزینه‌های بسیار گران قیمت هم نیست؛ در ادامه برخی از مهم‌ترین اقداماتی که می‌تواند به زیبایی پوست و مو کمک کند، مرور می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسواک زدن بعد از نوشیدن قهوه

درست است که مصرف قهوه، نوشابه و آبمیوه روی سلامت دندان‌ها تأثیر دارد اما بلافاصله بعد از نوشیدن قهوه نباید دندان‌ها را مسواک زد در عوض می‌توان بعد از مصرف نوشیدنی‌های حاوی شکر دهان را با آب شستشو داد و یک ساعت بعد از مصرف، از مسواک استفاده کرد.

استخر رفتن با موی خشک

آب استخر حاوی مواد شیمیایی است که موجب آسیب مو می‌شود حتی افرادی که موهای خود را بلوند می‌کنند به دلیل مواد شیمیایی موجود در استخر ممکن است رنگ مویشان تغییر کند، چنانچه بعد از استخر رفتن دوش می‌گیرید بهتر است از شامپو استفاده کنید تا تأثیر این مواد شیمیایی از بین برود.

زیاده‌روی در مصرف شامپو

شامپو باعث می‌شود تا حدی چربی طبیعی مو از بین برود بنابراین مصرف زیاد شامپو باعث آسیب به مو می‌شود و آن را خشک می‌کند، متخصصان پوست و مو معتقدند که باید هر دو یا سه روز یکبار موهای خود را شامپو بزنید  چراکه مصرف بیش از اندازه نه تنها مفید نیست بلکه به بافت مو آسیب می‌زند.

برای داشتن موهایی خوش حالت بهتر است با مشورت افرادی که در زمینه پوست و مو تخصص دارند شامپوی مناسب موی خود را انتخاب کنید.

استفاده از گوش پاکن

استفاده از گوش پاکن در مواردی موجب آسیب به پرده گوش یا استخوان‌های ریز درون این اندام می‌شود؛ چنانچه گوش شما جرم گرفته باشد، برای پاک کردن آن بهتر است به دکتر مراجعه کنید، چرا که می‌داند چطور جرم گوش را تخلیه کند بدون آنکه به این اندام آسیب برسد.

بیشتر بخوانید:خوراکی‌هایی که پوستتان را مثل آینه صاف می‌کند + فرمول طبیعی زیبایی ناخن و مو

استفاده از دئودورانت

برخی افراد برای جلوگیری از تعریق و بوی نامطبوع آن از دئودورانت استفاده می‌کنند در واقع این محصول آرایشی بهداشتی رطوبت بدن را کاهش می‌دهد تا تعریق صورت نگیرد.

برای استفاده از دئودورانت‌ها باید دستورالعمل آن به دقت خوانده شود چرا که باید طبق دستورالعمل هر دئورانت آن را استفاده کرد.

اصلاح با تیغ

برخی آقایان برای اصلاح ریش خود از تیغ استفاده می‌کنند اما برخی از آنها نسبت به تیغ حساسیت دارند و پوست آنها دچار جوش و التهاب می‌شود؛ بعد از هر ۵ تا ۷ بار اصلاح با تیغ، باید  به وسیله ماشین اصلاح انجام شود تا مشکلات پوستی بروز نکند.

دوش گرفتن با آب گرم

آب گرم باعث خشکی پوست می‌شود، به جای دوش گرفتن و حمام کردن با آب گرم بهتر است دمای متعادل آب را انتخاب کنید ت پوست شما دچار آسیب نشود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۴۰۴۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصرف زیاد غذا‌های ناسالم باعث آسیب دائمی مغز می‌شود!

نتایج تحقیقات تازه نشان داده است که خوردن دراز مدت وعده‌های غذایی پرچرب و شیرین می‌تواند منجر به بروز اختلالات پایدار در حافظه شود.

به گزارش یورونیوز، در سال‌های اخیر تحقیقات زیادی داشتن رژیم غذایی ناسالم و مصرف غذا‌های فرآوری‌شده را با خطر ابتلا به بیماری آلزایمر در افراد در سنین بالاتر مرتبط دانسته‌اند. یکی از یافته‌های دیگر چنین مطالعاتی این بود که این نوع غذا‌ها اغلب بر حافظه تأثیر می‌گذارند، حتی اگر تنها گهگاهی مصرف شوند.

پژوهشگران در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی در آمریکا از خود پرسیدند که با توجه به نتایج تحقیقات پیشین، اگر افراد از سنین جوانی رژیم غذایی ناسالم داشته باشند این شیوه زندگی چه نتایجی را می‌تواند برای آن‌ها در بر داشته باشد؟

برای یافتن پاسخ، یک تیم تحقیقاتی شماری از موش‌ها را از سن ۲۶ تا ۵۶ روزگی تحت رژیم غذایی حاوی غذا‌های پرچرب و شیرین قرار داد.

این بازه سنی برای موش‌ها مشابه دوران نوجوانی در انسان‌ها است؛ زمانی که مغز به طور قابل توجهی در مرحله رشد قرار دارد. گروه دیگری از موش‌های صحرایی در همین سن به جای آن غذای سالم خوردند تا دانشمندان بتوانند تفاوت آن‌ها را بهتر دریابند.

بعد از این بازه زمانی در آزمایش‌های حافظه مشخص شد موش‌هایی که رژیم غذایی ناسالم داشتند، نمی‌توانستند اشیاء جدید را در صحنه‌ای که چند روز قبل کاوش کرده بودند شناسایی کنند. حتی اگر یک شیء آشنا کمی از جای خود تکان خورده بود.

این در حالی بود که گروه دیگر موش‌ها، که از غذای سالم تغذیه کرده بودند، در شناسایی محیط جدید خود مشکلی نداشتند.

اسکات کانوسکی، عصب‌شناس در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی، در این باره می‌گوید: «آنچه که ما در تحقیقاتمان می‌بینیم این است که اگر موش‌ها با رژیم غذایی ناسالم بزرگ شوند، حافظه شان اختلالات پایدار پیدا می‌کند.»

مشکلات حافظه برای موش‌های گروه اول حتی زمانی که به مدت ۳۰ روز به غذای سالم روی آوردند (یعنی مدت معادل دوره بزرگسالی در انسان‌ها)، ادامه داشت.

آنا هیز، نویسنده ارشد و محقق تغذیه در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی، با اشاره به تخریب نقش یک انتقال‌دهنده عصبی کلیدی در مغز حیوانات به نام «استیل کولین» گفت: «سیگنال موسوم به استیل کولین سازوکاری است که به موش‌ها کمک می‌کند تا رویداد‌ها را رمزگذاری کرده و به خاطر بسپارند. این روند مشابه حافظه اپیزودیک در انسان‌ها است که به ما امکان می‌دهد تا رویداد‌های گذشته خود را به خاطر بسپاریم. به نظر می‌رسد که این سیگنال در حیواناتی که با رژیم غذایی چرب و شیرین رشد کرده‌اند، اتفاق نمی‌افتد.»

محققان می‌گویند تطابق دادن کامل نتایج این آزمایش با انسان‌ها دشوار است و باید هنوز تحقیقات بیشتری در این خصوص انجام شود.

دیگر خبرها

  • کبد چرب و دردسرهایش
  • مراقب «کلاهک‌های مرگ» باشید
  • سیگار چه تاثیری بر چهره و بدن افراد می گذارد؟
  • هشدار اپل به آیفون‌داران: مراقب آتش‌ گرفتن گوشی خود باشید!
  • پیری زودرس و سرطان؛ سیگار همه چیز را نابود می‌کند
  • مراقب این قارچ‌ها باشید!
  • کیمیای سایه در اهواز/ خورشید در کمین است+فیلم
  • کار‌هایی که به مغز آسیب می‌رساند
  • مصرف زیاد غذا‌های ناسالم باعث آسیب دائمی مغز می‌شود!
  • تاثیر ظروف یکبار مصرف بر محیط زیست