Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-07@08:22:49 GMT

پلیس حافظ امنیت است نه تولید کننده امنیت

تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۶۴۰۸۴۲

پلیس حافظ امنیت است نه تولید کننده امنیت

رئیس پلیس اسبق تهران با بیان اینکه پلیس نگهدارنده و حافظ امنیت است نه تولیدکننده امنیت، گفت: ما کوتاهی کرده‌ایم که امروز امنیت اجتماعی دچار چالش و آسیب شده و در نهایت پلیس ناچار به مداخله می‌شود.

به گزارش «تابناک»، سردار مرتضی طلایی رئیس پلیس اسبق تهران بزرگ در گفت‌وگو با خبرنگار انتظامی خبرگزاری فارس، درخصوص عملکرد پلیس در بحث امنیت اجتماعی و هجمه‌هایی که در این رابطه به پلیس وارد می‌شود اظهار داشت: یکی از مهمترین وظایف پلیس برقراری امنیت اجتماعی در جامعه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس پلیس اسبق تهران بزرگ به مولفه‌های مختلف امنیت از جمله امنیت اقتصادی، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و ... پرداخت و تصریح کرد: تا امنیت اجتماعی فراهم نباشد بقیه وجوه امنیت نیز تامین نمی‌شود پس می‌توان گفت زیربنا، امنیت اجتماعی است.

عضو سابق شورای اسلامی شهر تهران به تعریف امنیت اجتماعی پرداخت و افزود: امنیت اجتماعی یعنی اینکه هر شهروندی احساس کند که با حضور پلیس از هر گزند و آسیبی در امان بوده و ارزش‌ها و هنجارهای اجتماعی‌اش محفوظ است و کسی حق تعدی و تعرض به او را ندارد.

سردار طلایی تصریح کرد: در واقع می‌توان گفت که حاکمیت قانون، حاکمیت ارزش‌های اجتماعی و حاکمیت ارزش‌های معنوی و اخلاقی در جامعه و صیانت از آنها در حوزه امنیت اجتماعی تعریف می‌شود که از جمله مهمترین وظایف پلیس است.

وی به عملکرد پلیس در حوزه عفاف و حجاب و امنیت اجتماعی اشاره و بیان داشت: نشانه‌ای از اقتدار پلیس این است که بتواند در صیانت از امنیت اجتماعی ایفای نقش کند؛ حالا یکی از مصادیق آن عفاف و حجاب است و البته مولفه‌های دیگری هم دارد؛ هرچند که عنوان امنیت اجتماعی جامعیت دارد.

رئیس پلیس اسبق تهران بزرگ با بیان این مطلب که معتقد است که امنیت اجتماعی را باید نهادهای تربیتی، آموزشی، فرهنگی، اقتصادی و نظام خانواده تامین کنند، تصریح کرد: پلیس نگهدارنده و حافظ امنیت است نه تولیدکننده امنیت؛ این را باید گفت که ما کوتاهی کردیم که امروز امنیت اجتماعی دچار چالش و آسیب شده و در نهایت پلیس ناچار به مداخله در آن می‌شود.

سردار طلایی تصریح کرد: اگر نهادهای تربیتی، آموزشی،‌فرهنگی،‌ اقتصادی، سیاسی و خانواده وظایف خود را به درستی انجام می‌دادند امنیت اجتماعی در جای خود قرار داشت و نیازی به مداخله پلیس برای نگهداری و صیانت از آن نبود.

فرمانده اسبق پلیس تهران به هجمه‌‌های وارده به ناجا اشاره و اعلام کرد: باید توجه کرد همان‌هایی که در تولید امنیت اجتماعی کوتاهی کرده و به وظایفشان عمل نمی‌کنند، همان‌ها جزو دسته‌ای هستند که اگر روزی پلیس بر حسب وظیفه‌اش به ناچار، برای صیانت از امنیت اجتماعی ورود پیدا کند آن را به چالش کشیده و زیر سؤال می‌برند؛ غافل از اینکه این افراد بر سر شاخه درختی نشسته‌ و زیر پای خود را خالی می‌کنند.

وی گفت: اگر اقتدار پلیس در جامعه آسیب دید و پلیس از آن صلابت و اعتبار لازم برخوردار نبود و خدای نکرده اعتماد عمومی به پلیس دچار آسیب شد در چنین شرایطی سایر مولفه‌های امنیت هم متاثر از آسیب به اقتدار پلیس، آسیب می‌بینند.

عضو سابق شورای اسلامی شهر تهران خاطرنشان کرد: ما معتقدیم اقتدار پلیس یعنی امنیت؛ اقتدار پلیس یعنی اینکه بتوان بدون هیچ دغدغه‌ای در جامعه زندگی کرد و نگران هیچ تعرضی به هیچ یک از حوزه‌های امنیتی خود نشد؛ بنابراین باید این اقتدار همواره پابرجا بماند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: سردار طلایی رئیس پلیس اسبق نیروی انتظامی پلیس امنیت امنیت اجتماعی چالش شهروندان فردین فرمند شورای نگهبان احسان دلاویز صدور حکم قصاص نجفی هادی رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۴۰۸۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدارهای آمریکا درباره سفر به آلمان جدی شد

مریکا به دلیل افزایش تهدید تروریسم در آلمان توصیه‌های سفر به این کشور را تشدید کرده و به شهروندان خود توصیه کرد که در این زمینه با احتیاط بیشتری عمل کنند.

نیویورک پست گزارش داد که مقامات ایالات متحده از اول ماه مه به شهروندان خود توصیه کرده‌اند که "احتیاط بیشتری در این زمینه داشته باشند".

بر این اساس وزارت امور خارجه آمریکا در وب سایت خود هشدار داده است که "گروه های تروریستی به برنامه ریزی حملات در آلمان ادامه می دهند."

به گزارش تسنیم، دراین بیانیه وزارت خارجه آمریکا آمده است: آلمان در سطح ۲ از ۴ طبقه بندی شد. تروریست ها می توانند "مرکزهای گردشگری و مراکز حمل و نقل" را هدف قرار دهند. آن‌ها می‌توانند با اخطار کم یا بدون هشدار حمله کنند. آنها همچنین بازارها/ مراکز خرید و مؤسسات دولتی محلی را هدف قرار می دهند. تروریست ها هتل ها، باشگاه‌های شبانه و رستوران ها را هدف قرار می دهند. آنها همچنین عبادتگاه ها، پارک ها و رویدادهای مهم ورزشی و فرهنگی را هدف قرار می دهند. این گروه ها مدارس، فرودگاه ها و سایر تأسیسات عمومی را هدف قرار می دهند، با وجود تهدید تروریسم، در حال حاضر هیچ هشداری برای سفر به آلمان وجود ندارد.

به این ترتیب آلمان تنها کشور اروپایی خواهد بود که در سال ۲۰۲۴ این سطح احتیاط برای آن ارتقاء یافت. کانادا هم در پایان مارس ۲۰۲۴ دستورالعمل های ایمنی جدیدی را برای آلمان صادر کرد و به مسافران توصیه کرد در "درجه بالایی احتیاط کنند".

چند هفته پیش، آندریا لیندهولز،معاون فراکسیون اتحادیه احزاب متحد مسیحی در پارلمان آلمان در سخنانی تاکید کرد که خطر حملات به توصیف وی اسلام گرایان افراطی «در این کشور واقعی» و از زمان تشدید مناقشات خاورمیانه بیش از هر زمانی افزیش پیدا کرده است.

دولت فدرال آلمان تهدید تروریستی را در این کشور به عنوان "حاد" طبقه بندی می کند. نانسی فایزر، وزیر کشور فدرال آلمان هم در سخنانی گفت که داعش و برخی از گروه‌های منشعب آن در حال حاضر بزرگترین تهدید ترور از طرف اسلام گرایان افراطی در آلمان هستند.

فایزر همچنین در مورد امنیت در مسابقات قهرمانی فوتبال اروپا در آلمان (از ۱۴ ژوئن) گفت: پلیس فدرال ما از مرزها، فرودگاه ها و ترافیک راه آهن آلمان محافظت خواهد کرد. ما بسیار هوشیار و آماده هستیم.

به این ترتیب در آستانه مسابقات قهرمانی فوتبال اروپا مقام‌های امنیتی آلمان درباره افزایش خطر ترور هشدار داده و درخواست‌ها برای تقویت اقدامات ضد تروریستی در این کشور بالا گرفته است.

چندی پیش هم رئیس اتحادیه پلیس فدرال آلمان تامین امنیت مسابقات قهرمانی فوتبال اروپا در تابستان جاری را چالش بزرگی برای نیروهای خود دانسته و از کمبود پرسنل به ویژه در تامین امنیت‌های مرزی خبر داد.

به این ترتیب نهادهای امنیتی آلمان در ماه‌های آینده با چالش‌های بزرگی مواجه خواهند شد. از آنجا که مسابقات قهرمانی فوتبال اروپا هدف احتمالی حملات از اواسط ژوئن در نظر گرفته می‌شود، مقامات در حال برنامه ریزی برای مقابله با تروریسم هستند.

مسابقات قهرمانی اروپا بین ۱۴ ژوئن تا ۱۴ جولای در استادیوم های ده شهر بزرگ آلمان از جمله برلین برگزار می شود. آندریاس روسکوف، رئیس اتحادیه پلیس فدرال آلمان (GdP) در این باره گفته است: پلیس فدرال برای مسابقات قهرمانی اروپا ممنوعیت مرخصی را برای نیروها در دستور کار قرار خواهد داد.

نانسی فایزر،وزیر کشور فدرال آلمان پیش از این هم گفته بود که امنیت مسابقات قهرمانی اروپا در آلمان "اولویت اصلی" است.-

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • عفاف و حجاب موضوع اجتماعی و فرهنگی است
  • سردار رادان: دشمن به دنبال کارزارهای خیابانی است
  • دشمن دنبال گرفتن چادر از بانوان است/سنجش کارآمدی هر نظام با امنیت
  • کشف محموله ۱۰ میلیاردی تنباکوی قاچاق از انباری در جنوب تهران
  • دستگیری اوباش حین درگیری در بیمارستان
  • کشف یک میلیارد تومان دخانیات قاچاق در جنوب تهران
  • هشدارهای آمریکا درباره سفر به آلمان جدی شد
  • ۴۷ هزار آمپول قاچاق در تبریز کشف شد
  • پاتک پلیس امنیت به یک شرکت هرمی در شهریار/۲۸ نفر دستگیر شدند
  • رشد ۶۸ درصدی کشف کالای قاچاق در سال ۱۴۰۲