Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@13:18:17 GMT

مقایسه قیمت خودروهای مناطق آزاد با سایر نقاط کشور

تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۶۴۰۸۷۸

مقایسه قیمت خودروهای مناطق آزاد با سایر نقاط کشور

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، مناطق آزاد به نقاطی گفته می شوند که از نظر مالیاتی ، عوارض و گمرک معاف هستند. در این مناطق مقررات و تشریفات دست و پا گیر عموما وجود ندارد و فعالیت ها و صادرات سریع تر و بهتر انجام می پذیرند. از جمله مناطق آزاد ایران می توان به چندین شهر زیر اشاره کرد.

منطقه آزاد جزیره کیش

امروزه قیمت خودرو در کشورمان طی چندین ماه اخیر دچار نوسانات زیادی شده که نمی‌توان بطور قطع در مورد قیمت خرید یا فروش آن اظهار نظر نمود اما همچنان قیمت ها در مناطق آزاد به نسبت دیگر مناطق تا حد قابل توجهی متفاوت هستند یکی از این مناطق کیش است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به جرات می‌توان گفت در مناطق آزاد می توان خودرویی را نصف قیمت خرید، این امر یک امتیاز و یک فرصت عالی برای اشخاصی تلقی می شود که تمایل به ماشین‌های گران قیمت با قیمت های مناسب دارند.  

اما آن افراد نمی‌توانند این خودروها را از مناطق آزاد خارج کنند. سالانه افراد بسیار زیادی برای سوار شدن این خودروها به صورت اجاره ای و ساعتی با خرید بلیط هواپیما ارزان به این جزیره زیبا سفر می‌کنند. در این جزیره نه تنها قیمت خودرو بسیار ارزان بوده بلکه خودروهایی وارد آن می‌شوند که در بازار ایران آنها را تا به حال ندیده ایم!

منطقه آزاد جزیره قشم

قشم هم همانند کیش جزو مناطق آزاد به حساب می آید. این جزیره بزرگترین جزیره  خلیج فارس به حساب می آید. تنگه کلارنس دلیل اصلی جدایی این جزیره از خاک ایران میباشد. در شرق جزیره قشم بندر قشم قرار گرفته شده. یکی از دلایلی که جزیره قشم توانسته از موقعیت خوبی برخوردار شود و خودروهای لوکس را وارد خاکش کند قرار داشتن آن میان خلیج فارس و اقیانوس هند است.

وجود خودروهای لوکس میتواند بهانه ای باشد برای خرید بلیط هواپیما قشم و سفر به این جزیره از سراسر کشور. در این جزیره می‌توان شاهد خودروهای بسیار زیبا و لوکس بود که برخی از آنها داخل کشور یافت نمی‌شود. قشم یکی از مراکز تجاری معتبر میان آسیای غربی و شبه جزیره عربستان و سواحل شرقی آفریقا است.

مناطق آزاد آذربایجان غربی

منطقه آزاد تجاری صنعتی ارس در استان آذربایجان شرقی و در ۱۳۷ کیلومتری شهر تبریز قرار دارد. ارس در مجاورت دو کشور جمهوری آذربایجان و ارمنستان قرار گرفته است و این یکی از بهترین موقعیت ها برای این منطقه به شمار میرود. در این منطقه خودروهایی بسیار لوکس با کمترین قیمت به فروش میرسند و تردد میکنند و برای آنها پلاک مخصوصی نصب می‌شود. این پلاک در سایر نقاط کشور ممنوع بوده و مختص خودروهای مناطق آزاد است.

رزرو بلیط هواپیما تهران تبریز می‌تواند بهانه برای مردم شهر تهران باشد تا بتوانند از این خودروهای لوکس دیدن کنند. این منطقه یکی از پرترددترین مناطق آذربایجان به شمار می‌رود و عامل اصلی آن وجود خودروهای لوکس است. این خودروها میتوانند در مرکز استان تبریز هم تردد داشته باشند و برای آنها مشکلی بوجود نمی آید.

قیمت خودروهای لوکس در مناطق آزاد بسیار پایین تر از سایر نقاط کشور است اما به دلیل نداشتن گمرک و عوارض نمی‌توان آنها را وارد سایر نقاط کشور کرد. شاید خیلی از افراد فکر کنند بتوانند با خرید این خودرو ها در مناطق آزاد و با کمترین قیمت هزینه گمرک و عوارض را بپردازند. اما سخت در اشتباه هستند. بهتر است بدانید ورود خودروها از این مناطق به داخل کشور ممنوع است. این ممنوعیت باعث تصادی شدن قیمت خودرو های لوکس در این مناطق شده است.

این مطلب، یک خبرآگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

کد خبر 4683640

منبع: مهر

کلیدواژه: قشم كيش سفرهای تابستانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۴۰۸۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأمین آب آشامیدنی قشم با یارانه میلیاری/ صرفه‌جویی کنید

مدیرعامل شرکت آب، برق و تاسیسات سازمان منطقه آزاد قشم با تاکید بر صرفه‌جویی در مصرف آب، گفت: تولید آب شرب در این جزیره توسط دستگاه‌های آب‌شیرین‌کن است که هزینه‌های میلیاردی به دنبال دارد. - اخبار استانها -

شهرام داوری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار تسنیم در قشم اظهار داشت: در حال حاضر برای تولید هر مترمکعب آب در جزیره قشم باید 25 هزار تومان پرداخت کرد که 17 هزار تومان آن توسط سازمان منطقه آزاد قشم پرداخت می‌شود.

وی با بیان اینکه در این شرایط تولید آب بسیار گران است و باید در مصرف آن صرفه‌جویی کرد، تصریح کرد: برای تامین آب شرب جزیره، سازمان منطقه آزاد قشم رقمی در حدود 224 میلیارد تومان یارانه پرداخت می‌کند.

مدیرعامل شرکت آب، برق و تاسیسات سازمان منطقه آزاد قشم با اشاره به طرحهای آبرسانی اجرا شده در جهت افزایش تولید آب در قشم، خاطرنشان کرد: از ابتدای امسال میزان تولید آب در این منطقه از 23 به 27 هزار مترمکعب افزایش یافته است.

داوری قدیمی بودن لوله‌های انتقال آب در برخی از مناطق قشم به ویژه در بافت قدیم را از جمله مشکلات حال حاضر آبرسانی در این جزیره عنوان کرد و گفت: نوسازی این خطوط انتقال از برنامه‌های مهم این شرکت است که امیدواریم بتوانیم در سالجاری بخش قابل توجهی از آن را انجام دهیم.

انتهای پیام/7558

دیگر خبرها

  • قیمت تور لوکس استانبول در تابستان ۱۴۰۳ چقدر است؟
  • عملیات دیسپاچینگ جزیره قشم را حذف کنید
  • ضرر ۴۰ میلیاردی صنایع قشم به دلیل قطعی برق
  • وضعیت عجیب پارکینگ خودروهای لوکس در سیل بم!
  • حضور پررنگ چری در نمایشگاه خودرو پکن (فیلم)
  • شنبه و یکشنبه در این مناطق کشور باران می بارد | سامانه بارشی جدید از روز سه‌شنبه وارد می شود
  • خودروی برقی پریمیوم «اکسید»، لوکس‌تر و پیشرفته‌تر از تسلا
  • خودروهای زرهی لوکس؛ کدام یک را انتخاب می کنید؟ (عکس)
  • صعود ۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیونی قیمت سواری لوکس خارجی
  • تأمین آب آشامیدنی قشم با یارانه میلیاری/ صرفه‌جویی کنید