Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر امور خارجه تاجیکستان می‌گوید هنوز ۵۹۸ زن و کودک تاجیک در زندان‌ها و کمپ‌های پناهجویان در سوریه و عراق حضور دارند و بازگرداندن این افراد از اولویت‌های وزارت خارجه است. ۱۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۰ بین الملل ترکیه و اوراسیا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از آسیاپلاس، سراج‌الدین مهرالدین، وزیر امور خارجه تاجیکستان در یک کنفرانس مطبوعاتی روز گذشته اظهار داشت که در تاریخ 2 آگوست، 43 زن و یک کودک که از اتباع تاجیکستان بودند، در زندان‌های عراق نگهداری می‌شوند و نیز 86 زن و 468 کودک تاجیک دیگر در کمپ‌های پناهجویان در سوریه به سر می‌برند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته مهرالدین، بازگرداندن این افراد به تاجیکستان یکی از اولویت‌های وزارت امور خارجه است. وی همچنین تصریح کرده است که کنترل این مساله مستقیما در دست رئیس‌جمهوری این کشور، امامعلی رحمان است.

وزیر امور خارجه تاجیکستان در ادامه می‌افزاید: تاکنون، تاجیکستان ماموریت دیپلماتیک مخصوص به خود را در سوریه و عراق نداشته است و سفرای تاجیکستان در کشورهای عربی در حال کار بر روی این موضوع هستند. علاوه بر این، تاجیکستان در بازگرداندن شهروندان خود با سازمان‌های بین‌المللی بشردوستانه همکاری می‌کند.

گفتنی است تاجیکستان پیش از این 84 کودک را از عراق، در حالی که مادران آن‌ها به اتهام عضویت در داعش و یا گروه‌های تروریستی دیگر زندانی شده و در انتظار پایان محکومیت خود بودند، به این کشور باز گردانده بود.

در تاریخ 30 آوریل، یک پرواز از شهر اربیل عراق به دوشنبه این 84 کودک و نوجوان را به تاجیکستان باز گرداند. دولت تاجیکستان در پی این موضوع از وزرای خارجه عراق و کویت و نیز دفتر یونیسف در بغداد برای همکاری در این امر، قدردانی کرد.

درخواست جدید سازمان ملل از تاجیکستان در مورد زندانیان سیاسیگزارش تسنیم|سالگرد حمله داعش به توریست‌های خارجی و معمای امنیت در تاجیکستاننخستین بانک اسلامی تاجیکستان در شرف تاسیسرزمایش نظامی مشترک چین و تاجیکستان و هژمونی روسیه در آسیای مرکزیگزارش تسنیم-2|ظرفیت‌های الفبای فارسی در آسیای مرکزی: ظهور الفبای نیاکان در تاجیکستان

انتهای پیام/

R7650/P/S8,1414/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "تاجیکستان"

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۴۰۸۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سخنگوی عرب زبان وزارت خارجه آمریکا استعفا کرد

 به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از رویترز، سخنگوی عرب زبان وزارت خارجه آمریکا به دلیل مخالفت خود با سیاست واشنگتن در رابطه با جنگ غزه، استعفا کرد.

وب سایت این وزارتخانه نشان داد که هاله گریت همچنین معاون مرکز رسانه منطقه‌ای دبی بود و تقریباً دو دهه پیش به عنوان افسر سیاسی و حقوق بشر به وزارت امور خارجه پیوست.

او در وب‌سایت شبکه‌های اجتماعی لینکدین نوشت: من پس از ۱۸ سال خدمت برجسته در مخالفت با سیاست غزه آمریکا، در آوریل ۲۰۲۴ استعفا کردم. 

یکی از سخنگویان وزارت امور خارجه که در نشست مطبوعاتی روز پنجشنبه درباره این استعفا گفت این وزارتخانه کانال‌هایی برای نیروی کار خود دارد تا در صورت مخالفت با سیاست‌های دولت، نظرات خود را به اشتراک بگذارند.

پیش از این نیز سه مسئول آمریکایی در اعتراض به حمایت‌های آمریکا از رژیم صهیونیستی در جنگ غزه استعفا کرده بودند.

نزدیک به یک ماه قبل، آنل شلین از دفتر حقوق بشر وزارت امور خارجه استعفای خود را اعلام کرد و جاش پل، مقام وزارت امور خارجه در ماه اکتبر استعفا کرد.

طارق حبش، یکی از مقامات ارشد وزارت آموزش آمریکا که فلسطینی-آمریکایی است، در ماه ژانویه از سمت خود کناره گیری کرده بود.

آمریکا در بحبوحه حمله مداوم اسرائیل به غزه که ده‌ها هزار شهید برجای گذاشته و سبب ایجاد یک بحران انسانی شده است، در سطح بین المللی و گروه‌های حقوق بشری به دلیل حمایت از اسرائیل مورد انتقاد شدید قرار گرفته است.

گزارش‌هایی از نشانه‌هایی از مخالفت در دولت جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا، با ادامه افزایش تلفات در جنگ وجود دارد.

در ماه نوامبر، بیش از هزار مقام در آژانس توسعه بین المللی آمریکا بخشی از وزارت امور خارجه، نامه سرگشاده‌ای را امضا کردند که در آن خواستار آتش بس فوری شدند. اسنادی که از سیاست دولت انتقاد می‌کنند نیز به کانال مخالف داخلی وزارت امور خارجه ارسال شده است.

این جنگ همچنین باعث بحث شدید و تظاهرات ضد جنگ در سراسر آمریکا، مهمترین متحد اسرائیل شده است.

دیگر خبرها

  • سخنگوی عرب زبان وزارت خارجه آمریکا استعفا کرد
  • فیلم| تلاش‌ها برای یافتن کودک پنج ساله غرق شده همچنان ادامه دارد
  • مشارکت ۲۴۰ اثر در جشنواره شعر «طوفان القوافی»/ اختتامیه در بصره برگزار می‌شود
  • مشارکت ۲۴۰ اثر در جشنواره شعر«طوفان القوافی»/اختتامیه در بصره برگزار می‌شود
  • مشارکت ۲۴۰ اثر در جشنواره شعر«طوفان االقوافی»/اختتامیه در بصره برگزار می‌شود
  • سازمان ملل: نگران چرخه خطرناک و در حال افزایش خشونت در خاورمیانه هستیم
  • سازمان ملل: نگران چرخه خطرناک و در حال افزایش خشونت در خاورمیانه  هستیم
  • افغانستان 1 تاجیکستان 2، تاریخ‌سازی تاجیک‌ها
  • موضع‌گیری وزیر بهداشت عراق درباره مجروحان در غزه
  • احتمال احیای داعش در منطقه تا چه حد جدی است؟