Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@11:04:14 GMT

فستیوال‌های معروف و جذاب در سراسر آسیا

تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۶۴۰۹۱۶

فستیوال‌های معروف و جذاب در سراسر آسیا

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، هر کدام از این جشنواره ها مخاطبان خاص خود را دارد و این رویداد ها  به طور خیلی چشمگیری باعث جذب بیشتر گردشگران شده است.

فستیول بین المللی جاز استانبول

فستیوال بین المللی جاز استانبول برنامه ریزی مشابهی با فستیوال موسیقی استانبول دارد و با همان کیفیت و با همان نوع برنامه ریزی برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فستیوال بین المللی جاز استانبول در گذشته میزبان موزیسین های بین المللی نظیر میلس دیویس، استان گتز، مسیو اتک و بیورک بوده است. برخلاف نامش، این فستیوال فقط مختص به موسیقی های جاز نیست، بلکه موزیسین های مختلف موسیقی‌هایی به سبک راک، بلوز، پاپ و موزیک جامائیکایی برگزار می کنند.

فستیوال بین المللی جاز استانبول هر ساله از ۲۶ ژوئن تا ۱۷ جولای برگزار می شود. شما هم می توانید با استفاده از تور استانبول در فستیوال بین المللی جاز استانبول شرکت کنید و به موسیقی های هیجان انگیز و جذاب در سبک های مختلف بین المللی گوش دهید و لحظاتی مفرح را همراه با توریستان مختلف از سراسر جهان سپری کنید.

جشنواره های ورزشی آنتالیا

آنتالیا یکی دیگر از شهرهای محبوب ترکیه است. این شهر یکی از بزرگترین شهرهای ساحلی ترکیه می باشد که سالانه میزبان زیادی از گردشگران و توریست ها در سراسر دنیا است.

هر ساله کنگره های بین المللی و جشنواره های فرهنگی و هنری قابل توجه، رویدادهای ورزشی، نمایشگاه ها و تظاهرات در آنتالیا برگزار می شود.

آنتالیا شهر پر جنب و جوشی است و رویداد های بسیاری را در زمینه های ورزشی مانند بازی گلف، قایقرانی، فوتبال، فوتبال ساحلی، صافاری و کلی مسابقات و جشنواره های ورزشی جذاب را میزبانی می کند که هر ساله گردشگران زیادی برای تماشا این جشنواره به تور آنتالیا رفته و از این شهر جذاب دیدن می کنند.

جشنواره میمون ها در لوپبروی تایلند

این جشن در یکی از شهرهای تایلند به نام لوپبوری ( Lopburi ) با فاصله ۱۵۰ کیلومتر از بانکوک پایتخت این کشور برگزار می شود. در این جشن که در یکشنبه ماه نوامبر برگزار می شود از ۳ هزار میمون در این شهر با انواع غذاهای مختلف پذیرایی می شود که البته جای تعجب زیاد دارد.

این جشن به افتخار میمون های ماکاک که نوعی بوزینه است برگزار می شود. اینطور که به نظر می رسد این میمونها روابط خیلی خوب با آدمها به خصوص مردم تایلند دارند. مردم شهر نیز برای اجرای این مراسم سنگ تمام می گذارند و کاری می کنند تا حسابی به این میمونها خوش بگذرد.

بیش از ۲ تن از انواع خوراکیهای جورواجور و میوه که به زیبایی طراحی و چیده شده است برای میمونها تهیه می شود تا آنها به هر گونه که مایل هستند از خوراکیها بخورند و کسی نیز نمی تواند به آنها اعتراض کند.

مهیج ترین و جذابترین قسمت مراسم در انتهای آن اتفاق می افتد. در انتهای مراسم میمونهایی که غذای کافی خوردند، شروع به بازیگوشی کرده و غذا و میوه ها را به سمت همدیگر پرتاب می کنند و شروع به رقص می کنند و هیاهو و همهمه در فضا ایجاد می کنند.

پس از خرابکاری و پرتاپ غذا و شیطنت میمونها و خالی کردن غذا روی زمین و زمانی که دیگر سیر و خسته شدند با پریدن روی شاخه درختها و رفع خستگی پایان مراسم را اعلام می کنند.

هرساله تایلند در جشنواره های گوناگونگی که برگزار می‌کنند، میزبان بسیار زیادی از گردشگران است و تور تایلند در زمان برگزاری این جشنواره ها رونق و بازار خوبی دارد.

این مطلب، یک خبرآگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

کد خبر 4683645

منبع: مهر

کلیدواژه: تايلند ترکیه سفرهای تابستانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۴۰۹۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هاآرتص: ما «عنصری نامطلوب» هستیم/ تحریم فرهنگی اسرائیل در سراسر جهان رو به گسترش است

یک روزنامه عبری‌زبان با اشاره به گسترش دامنه تحریم‌های جهانی علیه رژیم صهیونیستی در حوزه‌های فرهنگی چون ساخت فیلم و سریال، تاکید کرد که این رژیم به عنصری نامطلوب در جشنواره‌ها تبدیل شده و طرد شده است.

به گزارش ایسنا، در اوایل نوامبر گذشته سه فلسطینی در افتتاحیه جشنواره معتبر فیلم‌های مستند در آمستردام به روی سکو رفته و پلاکاردی را به دست گرفتند که روی آن نوشته شده بود «فلسطین از بحر تا نهر آزاد خواهد شد»، در ادامه مشاهده شد که ابتدا مدیر جشنواره با دیدن این صحنه شروع به کف زدن کرد و پس از آن موجی از تشویق سالن جشنواره را فرا گرفت.

روزنامه عبری زبان «هاآرتص» این اتفاق را نشانه زود هنگامی برای تحولات آتی دانست و در گزارشی که پنجشنبه منتشر کرد، نوشت: این رویکرد در حال گسترش است که اسرائیل طرد شده است، ما عناصری نامطلوب هستیم، تقریباً شیطانیم و تحریم فرهنگی اسرائیل در جهان رو به افزایش است.

این روزنامه عبری زبان در ادامه نوشت، با وجود اینکه فیلمسازان اسرائیلی اتفاق رخ داده را محکوم کردند و شبکه‌های اجتماعی مختلف به شکل گسترده‌ای به این موضوع پرداختند و رادیو تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که این جشنواره را تحریم می‌کند، اما شرایط پس از آن خطرناک‌تر و جدی‌تر شد، در ۵ ماه پس از این جشنواره تا امروز تقریباً تمامی جشنواره‌های مهم فیلم در جهان مجبور هستند تظاهرات‌ها در حمایت از فلسطینی‌ها را در نظر بگیرند تا هرگونه حضور فیلمی اسرائیلی یا حضور هنرمندان اسرائیلی به یک رسوایی تبدیل نشود.

هاآرتص به نقل از «آوی نیچر» کارگردان اسرائیلی نوشت: اسرائیل در حال حاضر ستاره جدیدی برای فرهنگ تحریم جهانی است و متاسفانه با این شرایط نامعلوم روبرو است، جنبش‌های تحریم، خارج کردن سرمایه‌ها، اعمال تحریم‌ها و دیگر موارد از سوی نهادهای حامی فلسطین امروز با قدرت و به شکلی موثر در حوزه فرهنگی حضور داشته و بر مدیران جشنواره فشار می‌آورند تا فیلم‌های اسرائیلی را نمایش ندهند و از فیلمسازان نیز می‌خواهند از حضور در جشنواره‌هایی که فیلمی اسرائیلی وجود دارد، خودداری کرده و علیه این جشنواره‌ها تظاهرات و اعتراض کنند، در نتیجه مدیران جشنواره‌ها ترجیح می‌دهند از تنشی که ممکن است با حضور فیلم‌های اسرائیلی ایجاد شود حتی اگر مخالف این مسئله هم باشند، خودداری کنند.

هاآرتص در ادامه تاکید کرد: حتی در حوزه سریال‌های تلویزیونی نیز که اسرائیل در سال‌های گذشته حضور چشمگیری داشته، این کنار گذاشتن‌ها ملموس شده و شرکت اپل پخش سریال‌های ساخت اسرائیل را به تعویق می‌اندازد، حتی مسایل عادی نیز دیگر آسان نیستند.

به نوشته این روزنامه عبری، دعوت از مهمان‌ها به جشنواره سالانه نویسندگان قدس به عنوان بزرگترین و برجسته‌ترین رویداد ادبی در اراضی اشغالی در اواخر مه با مشکل روبرو شده و پیش از این نیز برگزاری دور دوازدهم این جشنواره برای برگزارکنندگان آن به دلیل مخالفت‌های گسترده به دلایل سیاسی با مشکل روبرو شده بود.

این رسانه رژیم صهیونیستی درباره استقبال از نویسندگان اسرائیلی در خارج نیز نوشت، شرایط از یک مخالفت ساده با ایده میزبانی از آنها به درخواست از نویسنده‌ها برای ارائه بیانیه‌ای درباره رویکرد سیاسی خود به عنوان شرطی برای حضور در برنامه‌ها تغییر کرده و یا حتی حضور آنها به آسانی لغو می‌شود.

هاآرتص با اشاره به مخالفت‌های گسترده نویسندگان خارجی به ویژه نویسندگان جوان به صورت مستقیم یا فراری ناشیانه از ترجمه کتاب‌هایشان به زبان عبری و انتشار آنها در اراضی اشغالی در پایان نوشت: رویکرد روبه‌گسترش این است که اسرائیل طرد شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اولین کنسرت در خانه رئال مادرید؛ برنابئو، میزبان فستیوال «دیوانه موسیقی» / عکس
  • نخستین جشنواره بین‌المللی فیلم دینی رضوان آبان ماه برگزار می‌شود
  • هاآرتص: ما «عنصری نامطلوب» هستیم/ تحریم فرهنگی اسرائیل در سراسر جهان رو به گسترش است
  • اختتامیه جشنواره قرآن و حدیث در تانزانیا برگزار می شود
  • ال نینو و موج گرما آسیا را سوزانده است
  • فراخوان جشنواره فیلم کوتاه تهران
  • سلماس مهیای میزبانی جشنواره بین المللی شعر رضوی می شود
  • کرسپو و کیول: از فینال استانبول تا لیگ قهرمانان آسیا
  • مراسم تقدیر از دست اندرکاران جشنواره جایزه ملی ثریا برگزار شد
  • کارگاه "راهبرد حقوقی و هماهنگی برای آزادی فلسطین" در استانبول برگزار شد