Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@21:09:30 GMT

اختصاص 60 میلیون مترمکعب آب به تالاب هامون

تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۶۴۰۹۳۱

اختصاص 60 میلیون مترمکعب آب به تالاب هامون

فرماندار هیرمند گفت: به زودی 60 میلیون متر مکعب آب در بستر تالاب هامون رهاسازی می‌شود.

به گزارش ایسنا، پیری در جلسه بررسی مشکلات تالاب هامون که در زابل برگزار شد، افزود: این میزان آب از منابع طبیعی ذخیره آب (چاه نیمه‌ها) که در شمال سیستان و بلوچستان قرار دارد، تامین می‌شود.

وی بیان کرد: در این جلسه مقرر شد تا پایان هفته، برنامه ریزی‌های مناسب برای رهاسازی آب از سه مسیر در بستر تالاب هامون انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان هم در این جلسه گفت: پدیده گرد و غبار، بزرگترین مشکل ناشی از خشک بودن بستر تالاب هامون است که لازم است در رهاسازی آب از چاه نیمه‌ها در بستر تالاب، برنامه‌ریزی دقیق با تمرکز بر کانون‌های گرد و غبار انجام شود.
پورمردان افزود: بیشترین کانون ریزگردها در آن سوی مرز و مربوط به بخشی از تالاب به نام هامون صابری بوده که در بارندگی‌های اواخر سال قبل و اوایل امسال، این مشکل به صورت طبیعی حل شده است.

وی افزود: اولویت رهاسازی آب با بخشی از تالاب هامون به نام هامون هیرمند است تا از حرکت شن‌های روان جلوگیری و کمکی به بهبود شرایط زندگی ساکنان این منطقه شود.

وی خاطرنشان کرد: خشک بودن بستر تالاب هامون، موجب خیزش گرد و غبار در شمال سیستان و بلوچستان می‌شود و در زمان وزش بادهای 120 روزه سیستان، شرایط زندگی را برای مردم این منطقه بسیار طاقت‌فرسا می‌کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: تالاب هامون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۴۰۹۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رها‌سازی مرحله دوم آب از سد سیلوه پیرانشهر به دریاچه ارومیه

مجید رستگاری مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌غربی گفت: دومین مرحله از رهاسازی آب در فاز اول از محل سد سیلوه پیرانشهر از طریق مانور دریچه تخلیه تحتانی سد به سمت رودخانه لاوین بوده و در ادامه پشت سد مخزنی کانی‌سیب رهاسازی می‌شود.

وی اضافه کرد: در فاز اول ۱۲ مترمکعب بر ثانیه و در فاز دوم ۵ مترمکعب بر ثانیه از طریق تونل انحرافی و سامانه انتقال آب جلدیان به سمت سد چپرآباد و از آنجا به سمت دریاچه ارومیه روانه شد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌غربی ادامه داد: در مجموع ۱۷ مترمکعب آب در ثانیه در حال طی مسیر از طریق سامانه‌های انتقال آب به سمت حوضه دریاچه ارومیه است.

رستگاری گفت: در مرحله پیشین رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه در سال آبی جاری، ۱۲ میلیون متر مکعب آب از سد سیلوه رهاسازی شده بود.

سد سیلوه در شهرستان پیرانشهر در جنوب آذربایجان‌غربی قرار دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • (ویدئو) حضور پرشور مردم در کنار تالاب هامون
  • آبگیری بخشی از تالاب هامون و خوشحالی ‌مردم سیستان
  • احیای موقت گردشگری در تالاب بین‌المللی هامون
  • جانی دوباره درتالاب هامون جازموریان سیستان وبلوچستان
  • تالاب هامون جازموریان جان دوباره گرفت
  • رهاسازی ۷۷ میلیون مترمکعب حقابه تالاب‌های اقماری دریاچه ارومیه
  • رهاسازی ۷۷ میلیون مترمکعب حقابه تالاب‌های اقماری پارک ملی دریاچه
  • رهاسازی ۷۷ میلیون مترمکعب حقابه تالابهای اقماری پارک ملی دریاچه ارومیه
  • رهاسازی ۷۷ میلیون مترمکعب حقابه تالاب‌های اقماری پارک ملی دریاچه ارومیه
  • رها‌سازی مرحله دوم آب از سد سیلوه پیرانشهر به دریاچه ارومیه