Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-30@10:27:50 GMT

کاهش ۲۱ درصدی ارزش کل معاملات بورس

تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۶۴۱۱۱۸

کاهش ۲۱ درصدی ارزش کل معاملات بورس

جزییات معاملات تالار شیشه‌ای در هفته اول مرداد ماه سال‌جاری نشان می‌دهد که ارزش کل معاملات بورس با کاهش ۲۱ درصدی روبرو شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان، در پایان معاملات هفته اول مردادماه ۹۸، شاخص کل با ۰.۶ درصد افزایش به رقم ۲۵۴.۴۴۶ واحد رسید. بر اساس این گزارش، داد و ستدهای تالار شیشه ای در حالی هفته گذشته به پایان رسید که شاخص کل با ۱.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۵۸۱ واحد افزایش نسبت به هفته قبل، به ۲۵۴.۴۴۶ واحد رسید.

 

تثبیت شاخص کل هم وزن

همچنین شاخص کل هم وزن با ۲.۰۷۱ واحد افزایش  بدون تغییر ماند و رقم ۶۲.۰۱۶ واحد را به نمایش گذاشت.

 

عملکرد بازار اول و بازار دوم

از سویی دیگر، شاخص بازار اول با ۳۴۳ واحد افزایش به ۱۸۶.۶۶۳ واحد و شاخص بازار دوم با ۶.۸۱۲ واحد افزایش به ۵۰۹.۷۲۲ واحد را تجربه کرد و به این ترتیب شاخص بازار اول ۰.۲ و شاخص بازار دوم  هر دو با ۱.۴ درصد افزایش نسبت به هفته قبل همراه شدند.

 

عقبگرد ارزش کل معاملات

افزون بر این، در ۵ روز کاری  این هفته، ارزش کل معاملات اوراق بهادار به ۴۲.۴۶۳ میلیارد ریال بالغ شد که نسبت به هفته قبل ۲۱.۵ درصد کاهش یافت. اطلاعات منتشر شده در این دوره مالی نشان می دهد که تعداد ۱۰۳۹۹ میلیون انواع اوراق بهادار در بیش از ۱ میلیون و ۲۷۸ هزار دفعه مورد معامله قرار گرفت و به ترتیب ۳.۵ درصد و ۶.۱ درصد افزایش را نسبت به هفته گذشته تجربه کردند.

 

افت صندوق های سرمایه گذاری قابل معامله

این درحالی است که  تعداد ۱۹۶ میلیون واحد از صندوق های سرمایه گذاری قابل معامله در بورس تهران به ارزش کل بیش از ۲.۰۵۱ میلیارد ریال مورد معامله  قرار گرفت و به ترتیب با ۱۳ درصد و ۱۵ درصد کاهش نسبت به هفته گذشته همراه شدند.

 

وضعیت بازار بدهی

از سویی دیگر، در بازار بدهی که اوراق مشارکت، گواهی سپرده و صکوک معامله می شود، تعداد ۵ میلیون برگه اوراق مشارکت به ارزش کل بیش از ۴.۶۷۹ میلیارد ریال معامله شد./

 

جزییات معاملات هفته اول مرداد ۹۸ تالار شیشه ای

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: نماز جمعه ازدواج خطبه های نماز جمعه شهادت امام جواد ع ازدواج جوانان امام جمعه آل هاشم خطبه نماز جمعه ازدواج آسان فرابورس معاملات بورس بورس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۴۱۱۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ریزش ۳۳۹ واحدی بورس در شروع معاملات امروز

به گزارش خبرنگار مهر، شاخص کل بورس در شروع معاملات امروز سه‌شنبه (۱۱ اردیبهشت) با ریزش ۳۳۹.۵۴ واحدی به ۲,۲۸۰,۷۳۲.۲۴ واحد رسید.

از تغییر شاخص‌های دیگر بورس می‌توان به رشد ۳۹۸.۸۲ واحدی شاخص کل هم‌وزن اشاره کرد.

همچنین حجم معاملات تاکنون ۶۲۲.۸۷۶ میلیارد سهم بود که طی ۳۶,۲۹۰ معامله دادوستد شده و ارزش کل این معاملات نیز به ۴,۸۲۹.۵۵۴ میلیارد ریال رسیده است.

ارزش کل بازار بورس نیز بالغ بر ۷۸,۸۰۲,۵۶۹.۰۲۷ میلیارد ریال شد.

کد خبر 6092751 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • شاخص کل بورس تهران با کاهش روبرو شد
  • بورس همچنان ریزشی؛ سهامداران نگران شدند
  • افت ۱۲ هزار واحدی شاخص بورس
  • ریزش ۳۳۹ واحدی بورس در شروع معاملات امروز
  • حقوقی‌ها از بازار سرمایه دست کشیدند/ بورس سرخ‌پوش شد!
  • شاخص بورس ۲۰ هزار واحد کاهش یافت
  • کاهش ۲۰ هزار و ۱۴۴ واحدی شاخص کل بورس
  • گزارش بورس امروز یکشنبه ۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • سیمان، سنگ آهن و فولاد در صدر معاملات در بورس کالا
  • ثبات نسبی در بازار سرمایه | افزایش ۶۵۲ واحدی شاخص کل