Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس کمیسیون نظارت شورای شهر اراک گفت: عوارض چند میلیاردی آلایندگی شرکت ایرالکو پیگیری شود.

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، پیمان رشیدی در صحن رسمی شورای شهر اراک ضمن دعوت شهردار به سعه‌صدر بیان کرد: اگر اعضای شورای شهر سوالی را شهردار مطرح می‌کنند به دلیل وجود برخی ابهامات است که البته طرح سوال به عنوان نماینده مردم وظیفه شوراست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: شهردار باید ابهامات و سوالات اعضای شورای شهر را پاسخ دهد. 41 میلیارد تومان درآمد در سه ماهه نخست سال درآمد ارزش افزوده بوده است و به عنوان شارژ اولیه درآمد پایدار برای شهرداری محسوب می‌شود.

رشیدی با اشاره به اینکه حقوق‌ها عموما از طریق ارزش افزوده پرداخت می‌شود و پرداخت ماهانه 13 میلیارد تومان حقوق مشکلی ندارد، در خصوص درآمد حاصل از عوارض آلایندگی افزود: امروز عوارض آلایندگی شرکت ایرالکو چند میلیارد تومان محاسبه می‌شود که باید پیگیر آن بود، اما در زمان شهرداران قبل باید این امر پیگیری می‌شد که طلب مناسبی از شرکت محسوب می‌شود و باید به شکلی پیش رفت که تحقق بوددجه سالانه به انجام برساند.

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، علیرضا مرادی در این جلسه با اشاره به ایرادات جدی در گزارشات حسابرسی سال 94، 95 و 96 شهرداری اراک بیان کرد: در چندین بند گزاراشات حسابرسی حتی متن عدم اظهار نظر درج شده است که نشان از وضعیت بسیار وخیم حسابرسی شهرداری اراک است.

وی با بیان اینکه مشکلاتی وجود دارد که بخشی از آن به شورا باز می‌گردد، افزود: در جلسه اخیر کمیسیون حسابرسی، حسابرس سال 96 و 97 دعوت شد و مشخص شد برخی از پرونده و اقدامات در دوره اشخاصی در شهرداری انجام شده، اما امروز حاضر به امضا نیست و همین امر گزارشات حسابرسی را معیوب کرده است و لازم شخصی مامور شود تا با کمک حسابرس بندهای عدم اظهار نظر را تعیین تکلیف شود.

مرادی در خصوص وضعیت اتوبوس‌های سطح شهر اراک تصریح کرد: متاسفانه وضعیت مناسب نیست و شهروندان بسیار اذیت می‌شوند. 2 سال از عمر شورا می‌گذرد و هنوز یک برنامه و بسته پیشنهادی مدیریتی از سمت اتوبوسرانی ارائه نشده است.

وی افزود: باید جلسات به خروجی بیانجامد و مدیر سازمان حمل و نقل شهرداری دارایی‌ها را مدیریت و برنامه ارائه کند.

این عضو شورای شهر اراک بیان کرد: لازم است که یک نیروی باتجربه و دارای علم مدیریت برای هماهنگی‌های بین‌بخشی در شهرداری به کار گرفته شود که این امر تسهیل و تسریع در انجام امور را به همراه دارد.

Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA
انتهای پیام انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر تحریم ظریف حقوق درآمد سازمان حمل و نقل شورای شهر نماینده مردم قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر تحریم ظریف امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۴۱۲۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهرداری قزوین نگاه سلیقه‌ای نداشته باشد

رئیس کمیسیون بانوان و خانواده شورای شهر قزوین گفت: شهرداری قزوین پیرامون هر کدام از طرح‌های شورا و چگونگی اجرای آن لایحه ارائه کند، نه اینکه با نگاه سلیقه‌ای شهردار این طرح‌ها ابتر بماند.

فاطمه اشدری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قزوین اظهار کرد: اعضای شورا طبق وظایف و تکالیفی که بر عهده دارند به لوایح واصله از سوی شهرداری به طور جدی، بی‌وقفه و به موقع رسیدگی و پیرامون آن‌ها تصمیم‌گیری می‌کنند و در برخی موارد هم با خرد جمعی و رأی حداکثری طرح‌هایی را برای اجرا و لایحه شدن آن به شهرداری ارائه می‌کنند.

وی افزود: شهرداری باید این طرح‌ها را که برخی ممکن است مانند لوایح دوفوریتی ضرورت داشته باشد را مورد توجه قرار دهد و تدابیری برای کارسازی آن‌ها داشته باشد تا شرمنده شهر و مردم نباشیم.

نایب‌رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر قزوین با بیان اینکه هیچکدام از طرح‌های ارسالی شورا از سمت شهردار به‌صورت لایحه به شورا ارائه نشده، گفت: درست است که صرفه و صلاح شهر بر عهده شهردار است، بر این اساس شهرداری قزوین پیرامون هر کدام از این طرح‌ها و چگونگی اجرای آن لایحه ارائه کند، نه اینکه با نگاه سلیقه‌ای شهردار این طرح‌ها ابتر بماند.

اشدری ادامه داد: چون قبل از تعهد شهردار شورای شهر مجدانه رعایت صرفه و صلاح شهر را دارد و بر همین ضرورت منجر به ارائه طرح‌های پیشنهادی شورا می‌شود که خوشبختانه بر وفق سیاست‌های بودجه شهرداری قزوین است.

وی خواستار ارائه تمامی طرح‌ها و پیشنهادات که با عناوین خاص مطرح شده، ولی اجرایی نشده از سوی مدیریت شهری شد و گفت: با ارائه این موارد مردم می‌توانند مدیریت شهری را ارزیابی و قضاوت کنند که مدیریت شهری چقدر متعهد به انجام سیاست گذاری‌ها، طرح‌های مردمی و شهری از سوی شورای منتخب مردم است؟ شورایی که شهردار خود را منتخب آن می‌داند.

عضو شورای شهر قزوین تصریح کرد: بررسی شود چه طرح‌هایی بر زمین مانده است تا در سال آخر شورای ششم بتوانیم با سرعت آنها را پیگیری کنیم و یا اینکه بدانیم چه کارهایی انجام شده است.

کد خبر 750278

دیگر خبرها

  • اختصاص عوارض آلایندگی به کهگیلویه و بویراحمد
  • ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار به شهرداری‌های کهگیلویه و بویراحمد پرداخت شد
  • سهم شهرستان دیر از عوارض آلایندگی کامل پرداخت شود
  • شهرداری قزوین نگاه سلیقه‌ای نداشته باشد
  • مطالبات پارلمان کودک مورد پیگیری قرار می گیرد
  • ضرورت حل مشکل بیمه کارگران شهرداری سنندج/ آلایندگی پتروشیمی کردستان بررسی می‌شود
  • ۵۰ سازه ناایمن در اراک شناسایی شده است
  • اختصاص ۱۲۲ میلیارد تومان بودجه برای تجهیز ناوگان شهرداری
  • بیش از ۱۲۲ میلیارد تومان عوارض آلایندگی در اراک پرداخت شد
  • امسال بودجه شهرداری اراک ۶ هزار میلیارد تومان است