Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش خبرگزاری مهر، حجت­ الاسلام و المسلمین محمد مصدق با بیان اینکه این اصلاحیه در ۴ ماده و ۲ تبصره تدوین و تصویب شده است اضافه کرد: در آیین­ نامه مصوب ۱۳۸۹، ایجاد ۵ کارگروه دایمی پیش­بینی شده بود که در اصلاحیه اخیر این تعداد به ۸ کارگروه تخصصی افزایش یافته است. همچنین تشکیل کارگروه دوم را برای هر یک از کارگروه ­های هشتگانه تجویز کرده که به تعبیر دیگر با این اصلاحیه زمینه تشکیل ۱۶ کارگروه تخصصی اصلی فراهم شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام قضایی با اشاره به اینکه بر اساس مقرره اخیر، علاوه بر کمیسیون­ های اصلی، در صورت لزوم کارگروه های فرعی نیز تشکیل می­ شود اظهار کرد: ۸ کارگروه دائمی تحت عنوان «قوانین مدنی و ثبت»، «آیین دادرسی مدنی»، «قوانین جزایی»، «آیین دادرسی کیفری»، «قوانین عمومی و بین­ المللی»، «قوانین تجاری»، «خانواده و امور حسبی» و «قوانین اجرای احکام مدنی و مفاد اسناد لازم­ الاجرا»، بررسی و اظهار نظر در امور مربوط به قوانین حوزه­ های مرتبط را عهده­ دار هستند.    

وی با تبیین وظایف کلی کارگروه­ های مشورتی یادآور شد: این کارگروه ­ها علاوه بر اظهار نظر در خصوص استعلام­ های قضایی در قالب نظریه های مشورتی، وظایفی نظیر اظهار نظر در مورد امور مربوط به استرداد و تعاون قضایی، مطالعه آراء دیوان­ عالی کشور و هیأت عمومی و طرز دادرسی محاکم و نحوه استنباط از قوانین و پیشنهاد تدابیر لازم برای تسریع دادرسی و جلوگیری از تضییع حق و تفسیر غلط قوانین و تهیه و تنظیم و اظهار نظر نسبت به لوایح قانونی در مواردی که ریاست محترم دستگاه قضا مقتضی بداند، عهده ­دارند.

 مصدق با اشاره به لزوم بهره ­مندی از دانش و تجربه قضات اندیشمند، مجرب و متبحر در این کارگروه ­ها با توجه به تکالیف خطیری که بر عهده دارند، خاطرنشان کرد: اعضای کارگروه­ ها را علاوه بر قضات و مستشاران معاونت حقوقی، قضات بازنشسته و قضات دارای گروه ۹ به بالا تشکیل می­ دهند.

حجت الاسلام و المسلمین مصدق تعامل سازنده و همکاری با نهادهای علمی و مجامع دانشگاهی کشور را در دستور کار این معاونت دانست و خاطرنشان کرد: به منظور تحقق این تعامل و بهره­ مندی از دانش و تجارب ارزنده اساتید دانشگاه، در آیین­ نامه مذکور عضویت یک نفر از اعضای هیأت علمی دانشگاه های تراز اول کشور که حداقل دارای رتبه دانشیاری باشند در کارگروه­ های مشورتی پیش بینی شده است.

معاون حقوقی دستگاه قضا در پایان اعضای هر کارگروه را ۷ نفر اعلام کرد و افزود: اعضا از سوی رییس محترم قوه قضاییه و به مدت سه سال منصوب می­شوند که بنا به تصریح ماده ۳ اصلاحیه اخیر­التصویب با تفویض اختیار به معاون حقوقی، انتصاب اعضای این کارگروه­ ها از جانب وی انجام می شود.

گفتنی  است متن کامل اصلاحیه «آیین­ نامه کارگروه­ های مشورتی اداره کل حقوقی مصوب ۱۳۸۹» بر روی وبگاه معاونت حقوقی قوه قضاییه به نشانی (https://mh-gh.eadl.ir) بخش لوایح و مقررات قضایی، قسمت آیین­ نامه­ های مصوب، برای کاربران، قابل مشاهده و دریافت است.

کد خبر 4684056 مهدیه محمدی

منبع: مهر

کلیدواژه: محمد مصدق معاونت حقوقی قوه قضاییه قوه قضاییه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۴۱۲۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نامه ۸۶ قانونگذار دموکرات به بایدن: اسراییل قوانین ما را نقض می‌کند

قانونگذاران دموکرات آمریکا در نامه‌ای به رئیس‌جمهور این کشور اعلام کردند شواهد نشان می‌دهد رژیم صهیونیستی با ممانعت از ارسال کمک‌های بشردوستانه به غزه، قوانین ایالات متحده را نقض کرده است.

 به گزارش ایسنا، ۸۶ عضو دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا در نامه‌ای به «جو بایدن» رئیس‌جمهور این کشور اعلام کردند مانع‌تراشی‌های رژیم صهیونیستی در ارسال کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه تضمین‌هایی که این رژیم برای تبعیت از قانون حمایت خارجی آمریکا داده را نقض می‌کند.

بر اساس این قانون، دریافت‌کنندگان حمایت‌های تسلیحاتی آمریکا باید از حقوق بشردوستانه بین‌المللی تبعیت کرده و اجازه دهند کمک‌های بشردوستانه بدون هیچ مشکلی به مقصد موردنظر تحویل داده شود.

قانونگذاران آمریکایی در نامه خود تصریح کردند کابینه رژیم صهیونیستی در برابر درخواست‌های متعدد واشنگتن برای باز کردن گذرگاه‌های مرزی زمینی و دریایی با هدف ارسال کمک‌های بشردوستانه به غزه مقاومت کرده است.

این اعضای دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا در این نامه به گزارش‌هایی استناد کردند که نشان می‌دهد رژیم صهیونیستی نمی‌گذارد حمایت‌ها به میزانی به غزه ارسال شود که از قحطی جلوگیری شود.

در این نامه آمده است: ما از دولت آمریکا انتظار داریم تبعیت اسرائیل از قوانین موجود را تضمین کرده و برای پیشگیری از بحران انسانی مضاعف در غزه گام‌هایی ملموس بردارد.

بایدن از آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا خواسته تا روز چهارشنبه به کنگره این کشور گزارش دهد که آیا تضمین‌های رژیم صهیونیستی مبنی بر رعایت قوانین بین‌المللی در استفاده از تسلیحات آمریکایی معتبر هستند یا نه.

در ماه میلادی گذشته دست‌کم چهار نهاد وزارت خارجه به بلینکن هشدار دادند که بر اساس ارزیابی‌های انجام شده، رژیم صهیونیستی به تعهدات خود در این زمینه پایبند نبوده است.

قانونگذاران آمریکایی در این نامه با اشاره به ممانعت عامدانه از تحویل کمک‌های بشردوستانه به ساکنان غزه، نسبت به شیوه‌های جنگی رژیم صهیونیستی ابراز نگرانی شدید کردند.

آنها از بایدن خواستند نتانیاهو را توجیه کند که تا وقتی کمک‌های بشردوستانه آن‌طور که باید به مردم غزه تحویل داده نشوند، ممکن است رژیم صهیونیستی دیگر صلاحیت دریافت کمک‌های تسلیحاتی آمریکا را نداشته باشد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تدوین 4 آیین‌نامه جدید برای ارتقای فرهنگ هواداری در دستور کار وزارت ورزش
  • اسبقیان: چهار آئین نامه برای ارتقا فرهنگ هواداری تدوین می‌شود
  • امضای تفاهم‌نامه و رونمایی از پوستر برگزاری آیین نکوداشت دانش‌آموختگان بین‌المللی
  • ماده واحده «اصلاح ماده ۴ آیین‌نامه شورای تخصصی حوزوی» ابلاغ شد
  • واکنش فدراسیون فوتبال به دستور وزیر ورزش؛نشست کارگروه آسیب‌شناسی فرهنگی ورزشگاه‌ها برگزار می‌شود
  • واکنش وزیر ورزش و رییس فدراسیون به اتفاقات آزادی
  • کارشناس حقوقی: رای کمیته انضباطی درمورد هوادار سپاهان مطابق آیین‌نامه است
  • نامه ۸۶ قانونگذار دموکرات به بایدن: اسراییل قوانین ما را نقض می‌کند
  • برپایی آیین های عزاداری شهادت حضرت امام جعفر صادق (ع) در مازندران
  • برگزاری آیین ملی گل‌غلتان بیستم اردیبهشت‎ ماه در کاشان