Web Analytics Made Easy - Statcounter

بزرگ‌ترین فرش جهان که به دست هنرمندان فرش‌باف تبریزی به مساحت ۲۰۰۰ مترمربع بافته‌ شده، در نمایشگاه فرش دست‌بافت تبریز به نمایش گذاشته شد.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام شرکت خانه فرش عظیم، این فرش ۲۰۰۰ مترمربعی چهار تخته است که به‌صورت جفت و در ابعاد ۴۰۰ و ۶۰۰ مترمربع به‌گونه‌ای بافته‌ شده که قابلیت به هم متصل شدن را دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

احد عظیم زاده، کارآفرین برتر کشور در خصوص چگونگی بافت این فرش گفت: ۸۰ درصد این فرش از ابریشم و ۲۰ درصد مابقی کرک است که طرح و نقشه آن را خودم طراحی کرده‌ام.

وی با اشاره به اینکه این چهار تخته فرش از یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون گروه ترکی تشکیل‌ شده‌اند افزود: این فرش‌ها در ۶۰ رج بافته‌ شده و ۸۷ رنگ در آن‌ها به‌ کار رفته و سه تن وزن دارد.

عظیم‌زاده گفت: بافت این فرش‌ها که در ابعاد ۲۰ در ۳۰ و ۲۰ در ۲۰ هستند، هفت سال طول کشیده و ۲۳۰ استادکار و هنرمند بافنده تبریزی در دو شیفت روی آن‌ها کار کرده‌اند.

مدیرعامل شرکت خانه فرش عظیم افزود: این چهار تخته فرش در کنار به فرشی در ابعاد ۴۰ در ۵۰ تبدیل‌ شده و ۲۰۰۰ مترمربع زمین را مفروش می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه تاکنون فرشی بالاتر از ۱۰۰ مترمربع در تبریز بافته نشده است گفت: این چهار تخته فرش و نقش آن‌ها، قدرت بافت فرش در ایران را به جهانیان نمایش می‌دهد.

عظیم زاده با بیان اینکه ثبت این فرش در گینس طی چند روز آینده انجام خواهد شد افزود: بافت یک جفت فرش در ابعاد ۴۰ در ۶۰ مترمربع طی چند ماه آینده در تبریز آغاز می‌شود که در ابعاد و طرح و نقشه بی‌نظیر خواهد بود.

وی گفت: ارزش فرش دستبافت ایرانی مثل الماس می‌ماند و در طول سال‌ها استفاده نه تنها از ارزشش کاسته نمی‌شود، بلکه قیمت آن هر روز افزایش هم می‌یابد و برای صاحب آن‌ یک سرمایه محسوب می‌شود.

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به وبسایت شرکت خانه فرش عظیم و یا اینستاگرام این مجموعه مراجعه کنند.

انتهای رپرتاژ خبری

منبع: ایسنا

کلیدواژه: فرش دستبافت کارآفرینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۴۱۳۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۴ استان گرفتار سیل و آبگرفتگی/ امدادرسانی به ۹ هزار نفر

رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور از ارایه خدمات امدادی ۲۸۷ تیم عملیاتی این جمعیت به بیش از ۹ هزار نفر متأثر از سیل و آبگرفتگی در ۲۴ استان خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، بابک محمودی، رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور افزود: از تاریخ ۱۲ تا ۱۹ اردیبهشت ماه ۲۴ استان آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، البرز، اصفهان، ایلام، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، خراسان شمالی، بوشهر، خوزستان، سمنان، فارس، کردستان، کرمان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد لرستان، مرکزی، هرمزگان، همدان و یزد تحت تأثیر این سامانه بارشی قرار گرفتند.

محمودی با اشاره به ۱۶۳ مورد عملیات امداد و نجات نیرو‌های جمعیت هلال احمر اضافه کرد: در این مدت به ۹ هزار و ۶۶۳ نفر متأثر از سیل امدادرسانی شده است، ۲۳۶ نفر را به مناطق امن انتقال، و از ۲۴۰ واحد مسکونی تخلیه آب صورت گرفت، ۲۳۷ نفر اسکان اضطراری داده شدند، ۴ هزار و ۸۰۴ قوطی کنسروجات، ۴ هزار و ۸۳۲ کیلوگرم برنج، ۴ هزار و ۴۷ کیلوگرم نایلون هزار و ۲۶۱ بسته غذایی، ۲ هزار ۸۶ تخته پتو، ۸۳۲ تخته، ۶۱۵ کیلوگرم حبوبات، موکت، ۴۲۰ کیلوگرم روغن، ۴۰۴ ست شست‌وشو، ۳۸۲ ست بهداشتی، و ۵۸ دستگاه چادر امدادی، توسط نیرو‌های جمعیت هلال احمر در بین متأثرین توزیع شد.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور اضافه کرد:۲۸۷ تیم عملیاتی متشکل هزار و ۲۰ نفر امدادگر و نجاتگر در این عملیات حضور و به متأثرین امدادرسانی کردند.

دیگر خبرها

  • نقش دانشگاه آزاد در توسعه همکاری‌های استان واسط عراق و ایلام
  • چهار هفته پر التهاب پیش‌رو است
  • ۲۴ استان کشور گرفتار سیل و آبگرفتگی
  • ۲۴ استان گرفتار سیل و آبگرفتگی/ امدادرسانی به ۹ هزار نفر
  • حال تراکتور با مطهری خوب شد(عکس)
  • ببینید | بغض معلم تبریزی برای بزرگ‌ترین غصه‌اش روی آنتن تلویزیون
  • امسال مکه شاهد عظیم ترین تظاهرات ضد صهیونیستی خواهد بود
  • با یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های صنعت فولاد کشور آشنا شوید
  • در کنار همه مسایل اقتصادی به ابعاد فرهنگی فرزندآوری توجه شود
  • سایت‌های مسکن در چهار شهر کرمان آماده واگذاری است