Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-02@22:43:50 GMT

تجمع معلمان حق‌التدریس مقابل وزارت آموزش‌وپرورش

تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۶۴۲۰۵۱

جمعی از معلمان حق‌التدریس سراسر کشور امروز در اعتراض به عدم تعیین تکلیف وضعیت استخدامی خود مقابل وزارت آموزش و پرورش تجمع کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تسنیم، حدود یک هزار نفر از معلمان حق‌التدریس سراسر کشور در اعتراض به عدم اجرای قانون استخدام معلمان حق‌التدریس امروز مقابل وزارت آموزش و پرورش تجمع کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آن‌ها در این تجمع شعار‌هایی همچون "ماده ۲۸ باید توقف بشه"، ۳۰" هزار حق‌التدریس استخدام"، "بودجه تعیین شده کجا هزینه می‌شه" خواهان تعیین تکلیف وضعیت استخدامی خود تا مهر امسال شدند.

آن‌ها خطاب به سرپرست وزارت آموزش و پرورش مطرح کردند، "پنجره‌ها را وا کن عدالت را اجرا کن".

یکی از این معلمان حق‌التدریس که از استان لرستان آمده بود، در گفتگو با تسنیم اظهار کرد: ۱۲ سال به عنوان نیروی پیش دبستانی فعالیت می‌کردم و هم اکنون ۵ سال است که حق‌التدریس هستم، عمر و جوانی ما در کلاس‌های درس گذشته و حالا که بودجه مربوطه در مجلس تصویب شده است به جای استخدام ۳۰ هزار نفر معلم حق‌التدریس می‌خواهند ۱۲ هزار نفر را استخدام کنند. من نزدیک به ۴۰ سال دارم و بعد از این آیا فرصت استخدام پیدا می‌کنم.

یکی دیگر از معلمان حق‌التدریس که در هنرستانی در تهران مشغول به تدریس است به خبرنگار تسنیم گفت: مقرر شد وزارت آموزش و پرورش، مجلس و سازمان امور اداری و استخدامی آئین‌نامه استخدام معلمان حق‌التدریس را تدوین کنند، اما یک سال است که این آئین‌نامه در دولت بلاتکلیف است و وضعیتش مشخص نیست. از سوی دیگر مجلس ۴۵۰ میلیارد تومان بابت استخدام ۳۲ هزار معلم حق‌التدریس تعیین کرده است، اما متاسفانه می‌خواهند ۱۳ هزار نفر را استخدام کنند. پرسش ما این است که چرا باید ۱۳ هزار نفر استخدام شوند و تکلیف بقیه معلمان حق‌التدریس چه می‌شود؟ چرا باید وقتی معلمان حق‌التدریس بلاتکلیف هستند به صورت استخدام آزاد و از طریق ماده ۲۸ کلاس‌های درس را پر کنند؟

گفتنی است، عدم تعیین تکلیف استخدامی معلمان حق‌التدریس در شرایطی است که تعدادی از آن‌ها سال‌ها به عنوان مربی پیش‌دبستانی یا معلم حق‌التدریس درمدارس کشور مشغول به فعالیت هستند و با بالا رفتن سن آن‌ها این شرایط آخرین فرصت استخدامی برایشان محسوب می‌شود.

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۴۲۰۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت همه مطالبات معلمان تا پایان اردیبهشت+ فیلم

فرهادی، سخنگوی آموزش و پرورش گفت: رقم حق‌التدریس معلمان در هر ماه بیش از ۷۰۰ میلیارد تومان است.

وی افزود: قبل از پایان اردیبهشت ۱۴۰۳، حق التدریس معلمان شاغل و بازنشسته، حقوق معلمان خرید خدمات و حق الزحمه امتحانات نهایی را پرداخت خواهیم کرد.

او همچنین ادامه داد: معوقات فروردین سرایداران با حقوق اردیبهشت به حسابشان واریز می‌شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی آموزش و پرورش

دیگر خبرها

  • سهمیه ۲۰ هزار نفری آموزش‌وپرورش در استخدام فرزندان شهدا و جانبازان بالای ۷۰ درصد
  • تجمع اعتراضی متقاضیان نهضت ملی مسکن مقابل استانداری
  • برگزاری آزمون استخدام ۱۹ هزار معلم | زمان آغاز به کار معلمان جدید مشخص شد
  • برگزاری آزمون استخدامی «معلم پرورشی» و «ورزش»؛ فردا جمعه/ ۱۹ هزار مربی اول مهر وارد مدارس می‌شوند
  • تمامی معلمان رتبه‌بندی می‌شوند / ۶۷ هزار فرهنگی در شرایط بازنشستگی 
  • افزایش ۲ برابری حق‌الزحمه ساعت اضافه تدریس معلمان | همه معلمان رتبه‌بندی می‌شوند مگر اینکه...
  • حق‌الزحمه ساعت اضافه تدریس معلمان دو برابر می شود/ ۶۷ هزار فرهنگی در آستانه بازنشستگی
  • پرداخت همه مطالبات معلمان تا پایان اردیبهشت+ فیلم
  • ۱۵۰ مدرسه در اصفهان تحت تاثیر فرونشست / حقوق معلمان حق‌التدریس افزایش پیدا می‌کند
  • آزمون استخدامی آموزش وپرورش استان در۴۵ حوزه امتحانی برگزار می شود