Web Analytics Made Easy - Statcounter

روزنامه سعودی "عکاظ" در شماره امروز (یکشنبه) خود ضمن اعلام این خبر افزود: اداره آگاهی پلیس جده سه تن از اتباع کشورهای عربی را که دفتری در مرکز این شهر را به محل فروش مجوز جعلی حج تبدیل کرده بودند، بازداشت کرد.

پلیس جده چندی پیش اطلاعاتی دریافت کرد دال بر اینکه شماری از اتباع عرب مقیم عربستان در یک واحد اداری به بهانه عرضه مجوز حج با نرخ ارزان اقدام به پذیرش افراد مقیم عربستان می کنند و با استفاده از گروه های کارگری به فعالیت مشکوک خود ادامه می دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اعضای این دفتر اقدام به پذیرش افرادی می کردند که مایل به انجام مناسک حج هستند تا بتوانند بدین ترتیب مجوزهای جعلی خود را به فروش برسانند و قصد داشتند با پول غیرقانونی که از این راه به دست آورده اند، قبل از هشتم ماه ذی الحجه خود را از دید مردم و پلیس مخفی کنند.

وزارت کشور عربستان یکشنبه هفته پیش با صدور بیانیه ای نسبت به ورود بدون مجوز شهروندان و ملیت‌های مقیم این کشور به مکه برای انجام مناسک حج هشدار داد.

وزارت کشور عربستان تأکید کرد: شهروندان و ملیت‌های مقیم کشور که قصد انجام مناسک حج را دارند، باید مجوز ورود به مکه را داشته باشند، در غیر این صورت مجازات خواهند شد.
 
این وزارتخانه افزود: این دستورالعمل به منظور حفظ امنیت و سلامت حجاج بیت‌ الله الحرام و سهولت در انجام مناسک و شعائر حج اتخاذ شده‌ است.
 
همچنین وزارت کشور عربستان به مالکان و رانندگان خودروهای انتقال حجاج نیز هشدار داد که در صورت نداشتن مجوز ورود به مکه، ۵ نوع مجازات در انتظار آنهاست که شامل ۱۵ روز زندان برای مرتبه نخست، ۲ ماه زندان برای مرتبه دوم، ۶ ماه زندان برای مرتبه سوم، جریمه مالی و مصادره اتومبیل است و در صورتی که راننده از خارجی‌های مقیم عربستان باشد از کشور اخراج خواهد شد.

نیروهای امنیتی حج عربستان با وجود اخطارهای پیاپی به شهروندان این کشور تا کنون از ورود ۲۶۷ هزار نفر از افرادی که مجوز حج نداشتند به مکه مکرمه جلوگیری کردند.

هم اکنون ۸۱ هزار زائر ایرانی برای شرکت در مناسک حج تمتع در سرزمین وحی بسر می برند و این رقم تا ۱۴ مرداد از رقم ۸۶ هزار نفر هم فراتر خواهد رفت.  امسال از ایران ۸۸ هزار نفر از زائران حج تمتع به سرزمین وحی اعزام می شوند.

عربستان پنجشنبه شب اعلام کرد که روز جمعه ۱۱ مرداد نخستین روز از ماه ذی الحجه است و بدین ترتیب یکشنبه هفته آینده مصادف با عید قربان در این کشور خواهد بود.

 پیش بینی می شود؛ امسال بیش از دو میلیون زائر از جمله یک میلیون و 800 هزار زائر از خارج و 230 هزار نفر از داخل عربستان در مناسک حج تمتع شرکت خواهند داشت.

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۴۲۳۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علت افزایش قیمت ریالی حج بالارفتن نرخ ارز در کشور است

به گزارش خبرگزاری مهر، همایش متمرکز توجیهی آموزشی حجاج استان قم روز جمعه (۱۴ اردیبهشت) با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در ورزشگاه دو هزار نفری شهید حیدریان برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین نواب در این همایش با اشاره به روند تشرف به حج در سال‌های اخیر، خطاب به حاضران گفت: شما از بین میلیون‌ها نفر که آرزوی تشرف به سرزمین وحی را دارند توفیق حضور در بیت‌الله‌الحرام و مسجدالنبی را خواهید یافت و باید شکرگزار این لطف خدا باشید.

وی افزود: شکرگزاری این نعمت هم در آن است که قدر لحظات این سفر معنوی و مکان‌های شریف و مقدسی را که در آن حضور می‌یابید، بدانید و از تمام لحظه‌های سفر به خوبی استفاده کنید.

وی به زائران کسب آمادگی‌های لازم پیش از سفر را توصیه کرد و از آنان خواست در بعد معنوی نسبت به گذشته خود تأمل کرده و تصمیم بگیرند که از این سفر برای تغییر جدی در زندگی خود بهره ببرند. ارتباطات کاری و امور غیرضروری را به حداقل برسانند و بر استفاده از فضای معنوی سفر تمرکز کنند.

حجت الاسلام والمسلمین نواب با اشاره به اجر و پاداش بسیار بالای نماز شب و ختم قرآن در شهرهای مکه و مدینه به همه حجاج توصیه کرد که تلاش کنند در زمان حضور در این دو شهر ختم قرآن را در برنامه معنوی خود قرار دهند.

وی در ادامه بر لزوم تسلط به احکام و مناسک حج تاکید کرد و گفت: هر کاروان را یک روحانی مسلط به احکام و مناسک حج همراهی می‌کند و اگرچه جلسات آموزش مناسک حج برای زائران برگزار می‌شود اما لازم است که حجاج مطالعات تکمیلی هم داشته باشند و برای گرفتن پاسخ‌های خود به روحانیون مراجعه کنند.

در ادامه این همایش، سیدعباس حسینی رئیس سازمان حج و زیارت با ارائه آماری از ابعاد مختلف حج پیش رو اظهار داشت: خدمات ارائه شده به حجاج ایرانی از بالاترین سطح در بین کشورهای دیگر برخوردار است و این مهم با برنامه‌ریزی‌های مختلف صورت گرفته است و هرسال تلاش می‌شود که کیفیت خدمات ارائه شده ارتقا یابد.

وی گفت: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته حج ۱۴۰۳ از جهت هزینه بیش از ۳۰۰ دلار نسبت به سال گذشته کمتر شده و علت افزایش قیمت ریالی حج امسال افزایش قیمت ارز در کشور است.

حسینی در ادامه درباره خدمات پزشکی، حمل و نقل و تغذیه در حج پیش رو توضیحاتی داد و انتقال زائران از مدینه به مکه توسط قطار سریع السیر را اتفاق مهم امسال دانست و ابراز امیدواری کرد که این امر با تلاش خدمتگزاران زائران و همکاری حجاج به بهترین شکل صورت پذیرد.

در پایان این همایش که زائران اعزامی به حج تمتع از قم شرکت داشتند، توسط حجت الاسلام محمدهادی فلاح زاده از روحانیون با سابقه بعثه مقام معظم رهبری آموزش مناسک حج با همکاری زائرین به صورت نمادین اجرا شد.

گفتنی است؛ امسال ۴۲۰۰ نفر در قالب ۱۸ کاروان از استان قم به حج تمتع اعزام خواهند شد. اعزام حجاج ایرانی از ۲۴ اردیبهشت آغاز خواهد شد.

کد خبر 6095855

دیگر خبرها

  • علت افزایش قیمت ریالی حج بالارفتن نرخ ارز در کشور است
  • صدور مجوز فنس کشی زمین های کشاورزی فیروزکوه
  • مجوز زیست محیطی بهره‌برداری از معدن آلبلاغ اسفراین صادر شد
  • استقلال به خاطر برکناری خطیر از لیگ قهرمانان محروم می‌شود؟
  • صدور مجوز راه‌اندازی کارخانه در سیستان و بلوچستان به صورت استانی انجام می‌شود
  • مشاور املاک جاعل در اردبیل بازداشت شد
  • بازداشت یک مشاور املاک جاعل در اردبیل
  • صدور پروانه‌های ساختمانی از طریق درگاه ملی مجوز‌ها در صورت عدم رعایت مدت سه ماه
  • پذیرفته‌شدگان آزمون سردفتری صلاحیت علمی دارند/ چرا سازمان ثبت اسناد و املاک بهانه‌تراشی می‌کند؟
  • مشکل صدور مجوز ساخت در ۲۸ قطعه از زمین‌های رو به روی شهرک خانقاه برطرف می‌شود