Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@06:01:01 GMT

سفر تورهای گردشگری به استان اردبیل افزایش یافت

تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۶۴۲۶۵۷

سفر تورهای گردشگری به استان اردبیل افزایش یافت

به گزارش ایرنا ، صغری فرشی روز یکشنبه در جلسه کارگروه گردشگری و رفع موانع سرمایه‌گذاری‌های بخش گردشگری خلخال افزود: این آمار مربوط به تورهایی هستند که در مراکز اقامتی رسمی استان نسبت به اسکان اقدام کرده و نام آنها در لیست این مراکز به ثبت رسیده است.

وی گفت: در سال‌های اخیر با توسعه زیرساخت‌های گردشگری با سرمایه‌گذاری‌های صورت گرفته از سوی دولت و یا سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و با توجه به استقبال گردشگران خارجی بویژه گردشگران عرب زبان کشورهای حوزه خلیج‌فارس ، اردبیل به یکی از مقاصد اصلی سفر تبدیل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
او اظهار داشت: جاذبه‌های گردشگری و تاریخی این استان مورد استقبال اتباع خارجی بوده و بازدید گردشگران خارجی موزه‌ها نیز در چهار ماه اول امسال نسبت به زمان مشابه سال قبل رشد قابل توجهی داشته داشته است. 
او یکی از دلایل رشد گردشگران خارجی را امنیت کشور و وجود جاذبه‌های متعدد و متنوع دانست و افزود: در استان اردبیل انجام تبلیغات گسترده با استفاده از ظرفیت رسانه ملی و تهیه و پخش جاذبه‌های گردشگری همراه با اطلاع‌رسانی گسترده این جاذبه‌ها از شبکه‌های تلویزیونی برون مرزی اثرات مثبتی در راستای رونق گردشگری خارجی داشته است. 
فرشی گفت: گردشگران خارجی استان اردبیل از کشورهای آسیایی، اروپایی و آمریکایی به این استان سفر کردند و بیشترین بازدید توسط گردشگران اروپایی به ثبت رسیده است. 

فرشی گفت: بسته‌های سفر آسان برنامه‌ریزی شده به منظور تسهیل و آسان کردن سفر به استان اردبیل توسط معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی اردبیل تهیه شد.

او افزود: با توجه به تاکید سازمان میراث فرهنگی کشور بر تهیه این بسته‌ها و لزوم آگاهی بیشتر مسافران از خدمات ارائه شده در حوزه گردشگری در استان اردبیل این بسته‌ها در کمترین زمان تهیه شده است.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل همچنین افزود: این بسته‌ها شامل تخفیفات مراکز اقامتی، آبدرمانی ها، مراکز پذیرایی و دفاتر خدمات مسافرتی و تور می‌باشد.

فرشی تاکید کرد: همچنین در راستای خدمات بیشتر به مسافران و گردشگران پکیج سوغاتی‌های استان اردبیل نیز در قالب این بسته معرفی می‌شود.

وی افزود: در بحث توسعه صنعت گردشگری استان نگاه اداره کل میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری به معرفی اردبیل با تلاش برای تحقق شعار اردبیل به عنوان استان چهار فصل گردشگری با استفاده از ظرفیت نگارخانه خطایی مجموعه شیخ صفی و ایجاد نمایشگاه دائمی معرفی توانمندی‌های گردشگری مناطق مختلف استان در این محل است .

او گفت: انتظار از ائمه جمعه ، جماعات و روحانیون استان تلاش برای ترویج فرهنگ میهمان‌پذیری به عنوان یکی  از شعائر دینی و مذهبی و مورد تاکید دین اسلام در مناطق مختلف این استان است.  

وی از تخصیص بیش از ۱۷ میلیارد ریال اعتبار برای ایجاد زیرساخت‌های گردشگری خلخال در سال گذشته خبر داد و گفت: در سال جاری نیز ۳۰ میلیارد ریال برای ادامه پروژه‌های زیرساخت گردشگری استان به مرکز کشور پیشنهاد شده است.

استان اردبیل با یک میلیون و ۲۴۸ هزار نفر جمعیت با استان‌های گیلان، زنجان و آذربایجان شرقی همسایه بوده و گردشگری در کنار کشاورزی و صنعت به عنوان سه محور توسعه این خطه در نظر گرفته شده است.

در حال حاضر ۳۲ واحد هتل با بیش از ۲ هزار و ۶۰۰ تخت، ۸۷ واحد هتل آپارتمان با بیش از پنج هزار و ۴۰۰ تخت، ۹۸ واحد مهمانپذیر با بیش از چهار هزار و ۶۰۰ تخت، سه واحد کمپینگ گردشگری با ۴۰ تخت، ۲ واحد مجتمع گردشگری با ۱۵۰ تخت و ۲ واحد اقامتگاه بومگردی با ۵۰ تخت در خدمت گردشگران استان اردبیل است.

تعداد گردشگران ورودی به استان اردبیل در سال گذشته حدود ۶ میلیون نفر بوده و شهرستان سرعین به عنوان قطب مجتمع‌های آبدرمانی کشور نقش موثری در رونق گردشگری این استان دارد.

استان اردبیل با یک میلیون و ۲۴۸ هزار نفر جمعیت با استان‌های گیلان، زنجان و آذربایجان شرقی همسایه بوده و گردشگری در کنار کشاورزی و صنعت به عنوان سه محور توسعه این استان در نظر گرفته شده است.

۷۱۱۹/۶۰۱۸

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گردشگری اردبیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۴۲۶۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقف‌ تورهای غیرمجاز گردشگری استان مرکزی در ایستگاه پلیس فتا

ایسنا/مرکزی معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی گفت: با تورهای غیرمجاز گردشگری در استان بدون اغماض برخورد جدی خواهد شد.

مسعود فرخی در این باره اظهار کرد: افراد یا گروه‌هایی که به صورت غیرمجاز اجراکننده تورهای کلوپ سافاری هستند، از طریق واحد حقوقی، پیگیری حقوقی و به پلیس فتا معرفی می‌شوند.

وی پیگیری قضایی و شکایات از افراد اجراکننده تورهای غیرمجاز، معرفی افراد اجراکننده تورهای غیر مجاز به پلیس فتا به منظور بستن صفحات مجازی و شماره تماس‌های تبلیغاتی آنها و همچنین معرفی این افراد به پلیس اماکن عمومی با هدف بستن  فضاهای تبلیغاتی آنان را از اقدامات این اداره کل در راستای جلوگیری از برگزاری تورهایی که بدون مجوز قانونی اجرایی می‌شوند، دانست و گفت: تاکنون سه جلسه تحت عنوان کارگروه امنیت گردشگران برگزار شده که در این کارگروه دستگاه‌های قضایی، انتظامی، نظارتی و ادارات و نهادهای مرتبط عضو هستند.

وی اظهار کرد: تورهای غیرمجاز گردشگری در استان دفتر فیزیکی ندارند و فعالیت‌های آنها به صورت آنلاین و در شبکه‌های اجتماعی انجام می‌شود و لازم است پلیس فتا با آنها برخورد کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از اداره‌کل میراث‌ فرهنگی استان، فرخی با بیان اینکه متولیان تورهای غیرمجاز شناخت کافی از گردشگری ندارند، یادآور شد: این نوع تورها هیچگونه پوشش بیمه‌ای برای گردشگر قرار نمی‌دهند و در صورتی که در طول سفر مخاطره‌ای برای مسافران پیش بیاید یا صدمه‌ای ببینند، کسی مسئولیت آن را به عهده نمی‌گیرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دستمزد راهنمایان گردشگری برای ۱۴۰۳ اعلام شد
  • دستمزد راهنمایان گردشگری برای ۱۴۰۳ مشخص شد
  • دستمزد راهنمایان گردشگری مشخص شد
  • برخورد جدی با تورهای گردشگری غیرمجاز در استان مرکزی
  • توقف تورهای غیرمجاز گردشگری استان مرکزی در ایستگاه پلیس فتا
  • برخورد قاطع با تورهای گردشگری غیرمجاز در استان مرکزی
  • توقف تور‌های غیرمجاز گردشگری استان مرکزی در ایستگاه پلیس فتا
  • توقف‌ تورهای غیرمجاز گردشگری استان مرکزی در ایستگاه پلیس فتا
  • تورهای بازدید نمایشگاه کتاب تهران در دیگر کشورها فعال شوند
  • تورهای بازدید نمایشگاه کتاب تهران در دیگر کشورها شوند