Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش وانانیوز، 

امیر سرتیپ کیومرث حیدری صبح یکشنبه در حاشیه مراسم تجلیل از برگزیدگان جشنواره مالک اشتر در جمع خبرنگاران، گفت: همه نیروهای مسلح در رکاب ولی امر مسلمین در بهترین شرایط ممکن آمادگی رزمی قرار دارند.

او  افزود: نیروهای مسلح امروز این آمادگی‌ را دارند که به هر تهدیدی در کمترین زمان ممکن قاطع ترین پاسخ را دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

فرمانده نیروی زمینی ارتش با اشاره به تغییراتی که در نیروی زمینی ایجاد شده است، گفت: تغییراتی در ماهیت نیروی زمینی ایجاد کرده و آن را به نیرویی چابک، پا در رکاب، ولایت محور و گوش به فرمان تبدیل شده است و آمادگی نیروهای ما در بیشترین حد قرار دارد. 

امیر حیدری خاطرنشان کرد: نیروی زمینی ارتش نیز همچون دیگر نیروهای مسلح در اوج آمادگی است و در صورت بروز تهدید آن را در نطفه خفه می کند.

او در بخش دیگری از صحبت های خود با تاکید بر اینکه نزاجا نیرویی محوری است که روح ولایت مداری را در خود دارد، گفت: امروز از تعدادی از فرماندهان نیروی زمینی که توانستهاند در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری گام بردارند و از خود روحیه ایثار نشان دهند، تجلیل شد. 

خلیج فارس زاغه مهمات است 

امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان رئیس مرکز مطالعات و تحقیقات راهبردی ارتش با اشاره به حوادث اخیر در تنگه هرمز و دریای عمان و همچنین انهدام پهپاد جاسوسی آمریکا و توقیف نفتکش متخلف انگلیسی توسط نیروی دریایی سپاه، اظهار داشت: شاید در نگاه اول، وقایعی که در منطقه خلیج فارس در حال روی دادن است، نشان از احتمال یک درگیری نظامی داشته باشد اما وقتی که عمق وقایع را می‌بینیم، این احتمال بسیار کمرنگ می‌شود.

او ادامه داد: قدرت و توان نظامی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران به گونه‌ای است که استکبار جهانی به خودش این جرات را نخواهد داد که بخواهد از گزینه نظامی علیه ما استفاده کند.

امیر پوردستان در ادامه تصریح کرد: خلیج فارس مثل یک زاغه مهمات است که با انفجار یک ترقه می‌تواند یک فاجعه عظیم در آن رخ دهد.

او افزود: تمام کشورهای دارای منافع در خلیج فارس، به هیچ عنوان حاضر نیستند شاهد یک بحران دیگر در این منطقه باشند.

رئیس مرکز مطالعات و تحقیقات راهبردی ارتش در پایان خاطر نشان کرد: روند و اوضاع فعلی نشان می‌دهد که دیپلماسی ما قطعا کار خودش را خواهد کرد و ما را به نتیجه مورد نظر خواهد رساند.

 

 

منبع: وانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت vananews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «وانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۴۲۷۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز طرح انسداد مرز‌های شرقی کشور

فرمانده آماد و پشتیبانی منطقه شمال شرق نیروی زمینی ارتش گفت: گروه‌های مهندسی برای اجرای طرح انسداد مرز‌های شرقی (افغانستان) وارد منطقه شده‌اند.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، سرتیپ دوم ستاد حسن مکفی فرمانده آماد و پشتیبانی منطقه شمال شرق نیروی زمینی ارتش روز دوشنبه در مراسم نامگذاری اماکن و تاسیسات مجموعه شرکت آب و فاضلاب مشهد به نام شهید «ولی الله فلاحی» گفت: چهار گروه مهندسی مرز نیروی زمینی ارتش برای اجرای طرح انسداد مرز‌های شرقی (افغانستان) وارد منطقه شده‌اند.

وی افزود: طبق اعلام وزیر کشور مبلغ سه میلیارد دلار اعتبار برای اجرای طرح انسداد مرز شرقی (مرز با افغانستان) اختصاص یافته است.

وی اضافه کرد: اجرای دیوار بتنی چهار متری، سیم خاردار، فنس و جاده اصولی از مواردی است که در بازه زمانی سه ساله اجرا می‌شود.

فرمانده آماد و پشتیبانی منطقه شمال شرق نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی بیان کرد: منطقه شمال شرق استان‌های مازندران، گلستان، خراسان رضوی، خراسان شمالی، خراسان جنوبی و سمنان را دربرمی گیرد که عملیات و لجستیک را باید در این استان‌ها اداره کنیم.

وی گفت: مرز افغانستان نیز از مهر ۱۳۹۷ به ارتش واگذار شد و در مرز مستقر هستیم.

دیگر خبرها

  • نیروی دریایی امنیت شاهرگ اقتصادی کشور را تضمین کرده
  •  آماده‌ شدن آمریکا برای حمله گسترده به یمن/ حمله یمن به ۲ ناوشکن آمریکایی و ۲ کشتی اسرائیلی/ برگزاری رزمایش دریایی 9 روزه ارتش چین/  اعلام نقض حقوق بشر توسط پنج واحد ارتش اسرائیل از سوی آمریکا
  • امیر دریادار ایرانی: کشتی‌های ایرانی را اسکورت می‌کنیم
  • فرمانده نیروی دریایی ارتش : کشتی‌ های ایرانی را در خلیج عدن و اقیانوس اطلس اسکورت می‌کنیم
  • کشتی‌های ایرانی را در خلیج عدن و اقیانوس اطلس اسکورت می‌کنیم
  • آغاز طرح انسداد مرز‌های شرقی کشور
  • نیروی دریایی ارتش امنیت شاهرگ اقتصادی کشور را تضمین کرده است
  • ببینید | خط و نشان فرمانده نیروی دریایی سپاه برای آمریکا در خلیج فارس
  • امیر آشتیانی: راهبرد نیروهای مسلح تأمین امنیت خلیج فارس و تنگه هرمز است
  • آیا به خلیج فارس در قرآن اشاره شده است؟ مفسران قرآن پاسخ می دهند (فیلم)