Web Analytics Made Easy - Statcounter

ما بدجایی ایستاده بودیم دومین اثر داستانی رضا فکری بعد از مجموعه داستان چیزی را به هم نریز است که در سال ۱۳۹۱ و توسط نشر افکار منتشر و سال گذشته تجدید چاپ شد. مجموعه داستان چیزی را به هم نریز شامل ۹ داستان کوتاه با فضاهای متفاوت است که با وجود استقلال موضوعی مفاهیم مشترکی نیز دارند. رضا فکری (متولد ۱۳۵۳) غیر از نویسندگی دبیر اجرایی جایزه مستقل هفت اقلیم نیز هست و دستی هم در نقد ادبی دارد و با مطبوعات و روزنامه ها نیز همکاری می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کتاب ما بدجایی ایستاده بودیم در چهار فصل، ۲۷ بخش و ۲۲۹ صفحه نوشته شده است و داستان پسری است که در میانه یک دوره التهاب های سیاسی در شهری خارج از محل زندگی خود دانشجو می شود. چالش های عاطفی، اجتماعی و فرهنگی جوان هایی در کتاب تصویر می شود که از شور آرمان‌خواهی تهی هستند. کتاب نوع زندگی و تحول فکری آن ها را نشان می دهد و کتاب قصه شورهای جوانی است و جوانه زدن اولین عاشقانه ها و دگرگون شدن و سرگشتگی و رهایی است و از زاویه دید اول شخص روایت می شود. سبک کتاب رئالیسم و از جمله داستان های ژانری است که توجه به پیرنگ در آن بیشتر از پرداختن به وضعیت روحی شخصیت ها اهمیت دارد.

در بخشی از این کتاب می خوانیم: خانه‌ی سوده زنگ و اف اف نداشت. در حیاط را با مشت کوبیدم. صدای پایی نیامد اما در باز شد. حیاطی نقلی بود و دوتا دیش هم همان وسط ها علم بود. یک دوچرخه نو کنار دیوار روی جک بود. دو سه پله‌ی ایوان کوچک را که بالا می آمدی، یک میز گرد با دو صندلی گذاشته بودند و نرده های تازه رنگ خورده ایوان را هم سرتاسر گلدان شمعدانی چیده بودند. (ص. ۱۶۹)

اثر دیگری از برنده جایزه هوشنگ گلشیری

کتاب داستان بلند دوران اثر دیگری از روح انگیز شریفیان است که اخیرا به همت نشر مروارید و در ۲۶۵ صفحه، دو بخش و ۴۷ فصل روایت شده است. شریفیان نویسنده نام آشنایی است، وی که در رشته تعلیم و تربیت در اتریش تحصیل کرده و سال هاست در لندن زندگی می کند با کتاب دست های بسته در سال ۱۳۷۰ برای اولین بار در حوزه داستان نویسی ایران مطرح شد و بعدها با اثر خود به نام چه کسی باور می‌کند، رستم توانست جایزه بهترین رمان سال جایزه هوشنگ گلشیری را در سال ۱۳۸۲ دریافت کند. شریفیان بعد از این آثار دیگری نیز به زبان فارسی نوشته است؛ شامل آخرین رویا، روزی که هزار بار عاشق شدم، کارت پستال و کلاف ابریشم. 

دوران داستان زندگی مادر و فرزندی به نام های والی و آریاست که در لندن زندگی می کنند؛ مادر دچار نوعی تغییر روحی عمده در زندگی شده و پسر قصد دارد او را به روزهای خوش قبل برگرداند. به ضرورت پیرنگ اصلی داستان شخصیت های ایرانی و خارجی و فضای زندگی متفاوت در آن یکی از خصوصیات دوران است.

در بخشی از این کتاب می خوانیم: دوران می گوید: جورج، لطفا ما را ببر تا جلوی در پارلمان.

-البته

راه که می افتند به آریا می گوید: لندن شهر جالبی است، یک شهر پروپیمان که هیچ کم وکسری ندارد. تا حالا در لندن بوده اید؟

-نه، اولین بارم است.

-این جا برای هر سلیقه ای چیزی هست. از این نظر بی نظیر است. یک شهر کاکل. برای دیدنش آدم کم نمی آورد. (ص. ۱۱۷)

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تازه های نشر ادبیات داستانی بازار کتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۴۳۲۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کتاب تاریخ مفهوم عدالت اجتماعی در دوران مشروطه نقد می شود

به گزارش خبرنگار مهر، کتاب تاریخ مفهوم عدالت اجتماعی در دوران مشروطه در خانه اندیشمندان علوم انسانی نقد و بررسی می‌شود.

این نشست با حضور داریوش رحمانیان، مقصود فراستخواه، آرش حیدری و سمیه توحیدلو برگزار خواهد شد.

زمان برگزاری چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۷/۳۰ به صورت حضوری در سالن خیام خانه اندیشمندان علوم انسانی است.

این نشست به همت انجمن جامعه شناسی ایران و خانه اندیشمندان علوم انسانی برگزار می‌شود.

کد خبر 6091620 فاطمه علی آبادی

دیگر خبرها

  • «ایساتیس» پرمخاطب‌ترین فیلم هنر و تجربه شد
  • چاپ مجموعه‌داستانی درباره شهدای شاه چراغ و اغتشاشات ۱۴۰۱
  • پل آستر درگذشت
  • فال حافظ امروز : یک غزل ناب و یک تفسیر گویا (12 اردیبهشت)
  • اختتامیه دومین جشنواره ملی «دوست من کتاب» در همدان
  • کتاب تاریخ مفهوم عدالت اجتماعی در دوران مشروطه نقد می شود
  • فال حافظ امروز : یک غزل ناب و یک تفسیر گویا (11 اردیبهشت)
  • برگزاری آیین نقد کتاب لبخند آفتابی
  • اسیر فلسطینی صهیونیست‌ها برنده بوکر عربی ۲۰۲۴ شد
  • «مصلای تهران» یا «شهرآفتاب» داستان یک تلخی بی‌پایان