Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دانشکده معماری دانشگاه ارومیه گفت: تمایل دختران برای انتخاب رشته‌های معماری بیشتر از پسران است؛ به طوری که در این گروه از ۴۵ دانشجو فقط ۳ نفر پسر هستند.

ناصر ثابت‌ثانی، رئیس دانشکده معماری دانشگاه ارومیه در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، با اشاره به موفقیت‌ها و دستاورد‌های این دانشکده گفت: انجام پروژه‌های متعدد خارج دانشگاهی با همکاری ارگان‌ها و سازمان‌های مختلف از مهم‌ترین دستاورد‌ها و موفقیت‌های دانشکده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ثابت‌ثانی با اشاره به فعالیت دانشکده معماری دانشگاه ارومیه در سطح شهر تصریح کرد: دانشکده در رابطه با طراحی‌هایی که در سطح شهر صورت می‌گیرد مانند طراحی دیوار، کاشی‌کاری زیر پل، دیوارکاری زیر پل، پیکره سازی و پیکربندی همکاری داشته است. همچنین برای اجرای چندین پروژه با شهرداری، سپاه و یا بنیاد شهید قرارداد بسته شده است. از طرفی ما خدمت رسانی به سازمان نظام مهندسی ساختمان و همکاری با وزارت راه و شهرسازی در زمینه‌های مختلف مانند، طراحی سوال برای آزمون و تدریس دوره‌ها را داشته‌ایم. در مجمع نقش پررنگ دانشکده در بازسازی و نوسازی بنا‌های تاریخی مشهود است.
رئیس دانشکده معماری دانشگاه ارومیه مطرح کرد: یکی از پروژه‌های نادر در ایران پس از شهر کرمان، مقاوم‌سازی ساختمان‌های این دانشکده است که به ندرت این پروژه صورت گرفته و یکی از پراهمیت‌ترین پروژه‌هایی است که تحت مدیریت دانشکده انجام می‌پذیرد.
وی با اشاره به نقش دانشکده در معماری و شهرسازی شهر ارومیه ادامه داد: ما در این دانشکده به شهرداری، شورای شهر، استانداری، وزارت راه و شهرسازی، میراث فرهنگی وسازمان‌هایی که احتیاج به مشاوره دارند، خدمت می‌رسانیم. بسیاری از اساتید این دانشکده در سازمان‌ها و یا در سطح اجرایی مشغول هستند. برای نمونه، مدیر کل اسبق میراث عضو گروه بازسازی و میراث فرهنگی دانشکده بود.
ثابت‌ثانی با اشاره به پر طرفدارترین رشته در دانشکده اظهار کرد: در بین دانشجویان، رشته‌های نقاشی و معماری شهرسازی پرطرفدارترین هستند. به این دلیل که این رشته‌ها شناخت‌شده نیستند و بازارشان اشباع نشده است و می‌توانند با جذب دانشجو در مقاطع ارشد و دکتری بازدهی بیشتری در بازار‌ها همراه باشد. یکی دیگر از رشته‌ها مرمت است که می‌تواند در مقطع ارشد در سطح کشور جوابگو باشد. البته رشته‌های نقاشی و مرمت در شمال غرب کشور فقط در دانشکده ارومیه ارائه می‌شود.
رئیس دانشکده معماری دانشگاه ارومیه در مورد بازار شغلی دانشجویان بیان کرد: اکثر فارغ‌التحصیلان جذب شهرداری، شهرسازی، میراث فرهنگی و استانداری شدند. نه تنها در شهر ارومیه بلکه رونق این بازار شغلی را در شهر‌های دیگر مانند سنندج و اراک نیز شاهد هستیم.
وی در مورد پذیرش دانشجو در دانشکده گفت: در گروه معماری از ۴۵ دانشجو تنها ۳ نفر پسر هستند. این مورد در سال‌های پی‌درپی مشاهده شده است که تمایل دختران به این رشته‌ها بیشتر است. رتبه‌هایی که داوطلبان برای پذیرش به این دانشکده باید کسب کنند؛ ۲ تا ۳ هزار برای رشته شهرسازی، رتبه ۲تا ۵ هزار برای معماری و تا رتبه ۱۲ هزار برای نقاشی است.
ثابت ثانی در خاتمه تاکید کرد: جالب است بدانید دانشجویان این رشته مستعد هستند و به دنبال انگیزه خود می‌روند و موفق می‌شوند. یعنی خودشان را در اینگونه رشته‌ها کشف می‌کنند. دید جامعه شاید در مورد این رشته‌ها چشمگیر نباشه، ولی در بین دانشجویان جا افتاده است که هنر تلطیف دهنده روح بشر است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: مقاوم سازی ساختمان های دانشگاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۴۳۶۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمدیدانتخاب رشته داوطلبان دوره دکتری تخصصی۱۴۰۳ دانشگاه آزاد اسلامی

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، انتخاب رشته دکتری تخصصی ۱۴۰۳ دانشگاه آزاد اسلامی برای داوطلبانی که در آزمون سراسری دکتری تخصصی سازمان سنجش آموزش کشورشرکت کرده اند، تا ساعت ۲۴ چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت تمدید شد.

پذیرش وفارغ التحصیلی، داوطلبان مجاز به انتخاب رشته براساس کارنامه صادره از سوی سازمان سنجش آموزش کشور می‌توانند متناسب با مجموعه امتحانی خود حداکثر تا ۸۰ رشته/ محل در دانشگاه آزاد اسلامی انتخاب کنند.

داوطلبان لازم است با مراجعه به سامانه www.azmoon.org دفترچه راهنمای انتخاب رشته را دریافت نمایند. متقاضیان دوره دکتری تخصصی دانشگاه آزاد اسلامی لازم است پس از مطالعه دقیق دفترچه راهنما و درصورت دایر بودن رشته/ گرایش مورد تقاضای ایشان در دانشگاه آزاد اسلامی از طریق سامانه مذکور انتخاب رشته کنند. 

داوطلبان لازم است با کد شناسه انتخاب رشته مندرج در ذیل کارنامه صادره از سوی سازمان سنجش آموزش کشور وکد ملی اقدام به ورود به سامانه نموده وپس از پرداخت وجه ثبت نام نسبت به انتخاب رشته/محل‌های مورد نظر خود به ترتیب اولویت اقدام کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۸۸ هزار داوطلب دکتری انتخاب رشته کردند
  • ۸۸ هزار داوطلب آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ انتخاب رشته کردند
  • مهلت انتخاب رشته داوطلبان دکتری تخصصی دانشگاه آزاد تمدید شد
  • مهلت ثبت نام بدون آزمون دکتری تخصصی دانشگاه آزاد تمدید شد
  • تمدیدانتخاب رشته داوطلبان دوره دکتری تخصصی۱۴۰۳ دانشگاه آزاد اسلامی
  • خصوصی‌سازی سرخابی‌ها نیاز به مراقبت بیشتری دارد/ بهترین نسخه اقتصادی برای فوتبال ایران رقم خورد
  • افزایش حقوق کارکنان دانشگاه آزاد
  • افزایش ۳۰ تا ۳۵ درصدی افزایش حقوق در دانشگاه آزاد اسلامی
  • لزوم هدایت درست انتخاب رشته دانش آموزان در دانشگاه‌
  • تاکید فرماندار ارومیه بر هم‌افزایی با دستگاههای اجرایی برای تحقق شعار سال