Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-04-29@13:28:32 GMT

توهین به لوگو؛ چاشنی یک جنگ غیراخلاقی

تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۶۴۴۱۴۹

توهین به لوگو؛ چاشنی یک جنگ غیراخلاقی

اگر امروز کسی به لوگو ی یک باشگاه، فرد ، یک جامعه کوچک یا بزرگ توهین کند این توهین بی جواب نخواهد ماند بلکه تبدیل به ماجرایی می شود؛ مثل امروزکه ماجرا یک مبارزه بیرحمانه و خارج از عرف و اصول اخلاقی شده است.

به گزارش" ورزش سه" در عصر حاضر بشر به سطحی از تجربه و اطمینان به نفس رسیده است که در برابر کنش های طبیعت، جامعه و شخصی اش واکنش داشته باشد و این دیگر یک موضع کلی و با گستره ای به انداز جوامع بشری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این روزگار ، یک توهین ، یک حرکت ، یک ضربه قطعا با واکنش مواجه خواهد شد. امروز دیگر سطح اطمینان به نفس آدمی به جایی رسیده که در برابر کنش ها منفعلانه عمل نمی کند. یک توهین می تواند تبدیل به یک جنگ بزرگ فحاشی چند هزارنفری در فضای مجازی شود.


فحاشی استقلالی ها و پرسپولیسی ها به یکدیگر نمی تواند موضوعی باشد که به هواداری تیم ها ربط پیدا کند. همین آدم ها هر روز در فضای مجازی به دنبال سوژه می گردند و در این دنیای بزرگ آنقدر سوژه وجود دارد که بتوان به آن حمله کرد. مگر لیونل مسی به لوگوی باشگاهی توهین کرده بود؟ مگر اینهمه کسانی که در این سال ها آماج حمله وران بیرحم فضای مجازی قرار گرفته اند به استقلال یا پرسپولیس توهین کرده بودند؟


 جناب سعدی در این رابطه می گوید:«نخست اندیشه کن آنگاه گفتار/که نامحکم بود بی‌اصل دیوار/چو بد کردی مشو ایمن ز بدگوی/که بد را کس نخواهد گفت نیکوی»


این دوبیتی سعدی در جامعه امروز به طرز شگفت انگیز و غلیظی در جریان است؛   طی روز گذشته مجری یک برنامه تلویزیونی برای کری خوانی برای هواداران استقلال حرف های توهین آمیزی درباره لوگوی این باشگاه قدیمی و پرطرفدار زد و فضای تندی علیه ش به راه افتاد و امروز بعد از گذشت یک روز از آن هنوز هم بحث اول فضای مجازی است. این توهین اما همانطور که سعدی می گوید با توهین های بعدی و تندتری همراه شد و حالا فضا آنقدر مسموم و آزار دهنده شده که هر کسی را ممکن است به کام خود بکشد. پاسخ حرف های او پست های تند و البته انتشار ویدیوی توهین آمیزی از سوی یکی از افراد هوادار استقلال اسامی افراد دیگری را به این ماجرا کشید و موجب شد که به برخی از بازیکنان سابق و لوگوی این باشگاه به تندترین شکل ممکن توهین شود.


موضوع اینجا است که با وجود تمام خطوط قرمز جدی و حتی گاهی اذیت کننده ای که رسانه های رسمی با آن همیشه درگیر بوده اند فضای مجازی تبدیل به فضای بدون چارچوب های رسانه ای شده است. آدم ها بدون توجه به بار حقوقی کلمات و تاثیری که کلمات و رفتار و اکت هایشان می گذارد ، بدون اندیشه کردن نسبت به تبعات یک ویدئو ، یک جمله آن را در ابعاد گسترده جهانی منتشر می کنندو موضوع جالب اینجا است که مخاطبان در این مقطع زمانی را می توانند با خودشان همراه کنند. ویدئو کلیک می خورد ، پست ها شر می شوند و این میدان مبارزه غیراخلاقی و فضای مملو از خشونت کلامی را گرم تر می کند.
ماجرای لوگو که از برنامه تلویزیونی و از حرف های مجری برنامه آغاز و سپس توسط برخی در فضای مجازی پاسخ های بسیار تندی گرفت به نظر به این زودی تمام نخواهد شد مگر اینکه طی امروز و فردا یک اتفاق دیگری در این فضا رخ بدهد. هرچند که انگار این فضای امروز با عطشی که دارد برای خودش داستان و سوژه خلق کرده و می سازد، به سوی خودش جلب می کند و از این رو بازار قربانی کردن اخلاقیات ، توهین و دشنام و زدن یکدیگر داغ تر می شود.

 

ماجرا امروز فراتر از درگیری های شخصی و گروهی است، ماجرا نوعی نمایشگری است که وجهه های غیراخلاقی آن را ترند می کند. هرچه وجهه های غیراخلاقی رادیکال تر ، هرچه فحش ها و توهین ها تندتر ، هرچه شدت برخورد بیشتر تعداد بینندگان نیز بیشتر خواهد بود و این به نظر می رسد بازی اصلی است. درواقع اتفاقاتی مثل حرف های توهین آمیز مجری برنامه "سلام صبح بخیر" درباره حکم چاشنی و باروت مورد نیازی را دارد که هیولای رسانه ای فضای مجازی هر روز میزان زیادی از آن را می بلعد و بزرگ و بزرگتر می شود، آنقدر بزرگ که تقریبا دارد همه ما را به کام خودش می کشد.

استقلال تهران پرسپولیس تهران

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: استقلال تهران پرسپولیس تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۴۴۱۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات عملیات پلیس علیه فروش سلاح و مهمات

 
به گزارش تابناک، سردار وحید مجید رئیس پلیس فتا فراجا با اعلام خبر آغاز طرح عملیات پلیس فتا برعلیه تبلیغ کنندگان فروش سلاح و مهمات در فضای مجازی اظهار داشت: همزمان با آغاز سال نو و در جهت پاکسازی و ارتقای امنیت فضای مجازی دو طرح عملیاتی ویژه پلیس فتا بر علیه تبلیغ‌کنندگان و فروشندگان سلاح، مهمات و اقلام ممنوعه و همچنین مقابله با پدیده ترویج خشونت و اراذل و اوباش در فضای سایبر در حال اجراست.

این مقام ارشد سایبری خبر داد: در این راستا ۳۴ کار گروه ویژه عملیاتی و اطلاعاتی در خصوص رصد تارنماهای مجرمانه و شناسایی مجرمان این دو حوزه که همواره پاکسازی و امنیت آن مورد درخواست هموطنان است، شروع به اجرای طرح کرده‌اند.

وی ادامه داد: بر اساس تجزیه و تحلیل و رصدهای صورت‌گرفته در فضای مجازی، بیش از ۹۰ درصد تبلیغات فروش و واگذاری سلاح، مهمات، افشانه و شوکر الکتریکی صرفا یک ترفند کلاهبردارانه از سوی مجرمان سایبری به جهت کلاهبرداری مالی از متقاضیان محسوب می‌شود و در حقیقت این افراد کلاهبردار هیچ‌گونه اقلامی نظیر سلاح، مهمات و غیره به درخواست‌کنندگان واگذار نخواهند کرد.

رئیس پلیس فتا فراجا با تاکید بر عزم جدی پلیس فتا در برخورد با این دو پدیده مخل امنیت و آرامش هموطنان در فضای مجازی، از کاربران خواست ضمن مشارکت با پلیس فتا در پاکسازی فضای مجازی، در صورت مشاهده موارد مشکوک و مجرمانه موضوع را از طریق شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ به پلیس فتا گزارش کنند.

 منبع: فارس

دیگر خبرها

  • انفصال از خدمت شهردار گلستان صحت ندارد
  • خبری که تیر خلاص را به سارا و نیکای پایتخت زد 
  • فیلم پربـازدید فضای مجازی؛ سخنرانی اقتصادی رئیسی در جنوب تهـران!
  • فیلم پربـازدید فضای مجازی؛ سخنرانی اقتصادی رئیسی در جمع تهرانی‌هـا!
  • حمله سگ ولگرد به پسر بچه ۱۲ ساله در کرج
  • فیلم| واکنش کاربران مجازی به برخورد پلیس آمریکا با دانشجویان
  • پلیس علیه تبلیغ‌کنندگان سلاح در فضای مجازی
  • جزئیات عملیات پلیس علیه فروش سلاح و مهمات
  • عضو کانال‌های فضای مجازی صداوسیمای گلستان شوید
  • استان‌های برتر اجرای پویش ستاره‌های زمین معرفی شدند