Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایلنا، احمد مسجدجامعی در تذکر پیش از دستور خود در یکصد و پنجاه و نهمین جلسه شورای شهر تهران با بیان اینکه در همه شهرها به جز تهران خانه مشروطه داریم، گفت: در شورای شهر دوم قرار بر تملک خانه مدرس بود و اعتباراتی نیز در نظر گرفته شد، اما صرف خرید خانه نصیرالدوله شد.

وی با اشاره به تملک خانه بهبهانی گفت: او اولین فردی بود که در جریان مشروطه ترور شد، در حالی که به دلیل عدم تملک خانه‌اش بخشی از آن تخریب شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه در شورای شهر چهارم، سرانجام منزل مدرس تملک شد، گفت: این در حالی است که خانه شیخ فضل‌الله نوری که در همان نزدیکی بود، بلاتکلیف ماند. جنبش مشروطه از تهران شروع شد و درست نیست که هیچ فضایی برای این رخداد مهم نداشته باشیم.

وی با بیان اینکه خانه مشیرالدوله (پیرنیا) که ۱۸۰۰ متر و در اختیار نهادهای خاص است، قابلیت آن را دارد که به عنوان خانه مشروطه نام‌گذاری شود، تصریح کرد: سند اول و اساسنامه مشروطه در این خانه نوشته شده و بهتر است این خانه تملک شود.

مسجدجامعی در پایان درباره میدان حسن‌آباد نیز گفت: مرمت این میدان بهتر از این می‌تواند پیگیری شود‌. مجسمه بزرگ ملک‌المتکلمین در این میدان قرار داشت، اما به پارک شهر منتقل شده و حالا می‌گویند، گم شده است که باید دستوری عاجل برای پیگیری این موضوع داده شود.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: شورای شهر تهران شهرداری مجسمه تملک احمد مسجدجامعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۴۴۸۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فاز۲ تملک و آزادسازی خیابان شهید نقیب‌زاده در یزد آغاز شد

مدیر منطقه بافت تاریخی شهرداری یزد از آغاز فاز دوم خیابان شهید نقیب زاده خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از یزد و به نقل از روابط عمومی شهرداری یزد، علیرضا نقوی با بیان اینکه فاز ۲ تملک و آزادسازی خیابان شهید نقیب زاده آغاز شده است، اظهار کرد: همزمان با جدول‌گذاری مسیر خیابان شهید نقیب زاده از داروخانه امامزاده‌ای، فاز دوم طرح خیابان شهید نقیب زاده با تملک و آزادسازی ۷ پلاک با هزینه‌ای بالغ بر ۱۹۰ میلیارد ریال آغاز شد.

وی با اشاره به آزادسازی‌های این مسیر، گفت: خیابان شهید نقیب زاده از پروژه‌های بر زمین مانده سالیان گذشته بود که با اهتمام مدیریت شهری در دوره ششم بیش از نیمی از پلاک‌ها تا تقاطع مسجد رسولیان انجام شد و امیدواریم با تملک باقیمانده پلاک‌ها تا پایان سال شاهد افتتاح کامل این گذر باشیم.

مدیر منطقه بافت تاریخی شهرداری یزد ادامه داد: از اهمیت این پروژه می‌توان به موازی بودن آن با بلوار آیت‌الله طالقانی اشاره کرد که بخشی از بار ترافیکی آن در این خیابان بارگذاری خواهد شد.

کد خبر 751281

دیگر خبرها

  • فاز۲ تملک و آزادسازی خیابان شهید نقیب‌زاده در یزد آغاز شد
  • پیش‌بینی بودجه تملک فضای سبز برای سال جاری در منطقه ۲
  • از پیشگیری آسان تا درمان مشکل
  • طرح هایی برای مجسمه آزادی
  • مجسمه آزادی یا آزادی مجسمه‌ای؟ + فیلم
  • چرا صهیونیست‌ها از اسامی مقدس برای نامگذاری تسلیحات و عملیات‌های نظامی استفاده می‌کند؟
  • اراده کمیته محرومیت‌زدایی شورای اسلامی شیراز برای رفع فقر
  • عکس/ مجسمه جرج واشنگتن دانشگاه هاروارد بعد از اعتراضات!
  • مجسمه‌ها هم سلفی می‌گیرند؛ متفاوت و فناورانه! (+تصاویر)
  • بازگشت مجسمه سر فرعون به مصر