Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو مجلس خبرگان رهبری، گفت: ولایت الهی و ولایت باطل نیز تمدن‌هایی را بر معیار حق و باطل ایجاد کرده‌اند، که البته این ولایت الهی است که جاری است، این را هم باید بدانیم که ولایت الهی یک امر کاملاً فرا تمدنی است. ۱۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۱ سیاسی سیاست ایران نظرات - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، آیت الله سید محمد مهدی میرباقری، عضو مجلس خبرگان رهبری در «دوره تخصصی افول آمریکا» که به همت پژوهشکده شهید صدر در اردوگاه آبعلی برگزار شد، به تبیین سنت‌های الهی در تاریخ و افول قدرت‌های طاغوتی پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی در ابتدای جلسه، گفت: از آغاز تاریخ، دو جریان اصلی حول اراده‌ی انسان شکل گرفته است؛ جریان استکبار و جریان خضوع که این دو جریان ولایت و تبری دارند که به ولایت الهی و ولایت باطل تقسیم می‌شوند. ولایت الهی و ولایت باطل نیز تمدن‌هایی را بر معیار حق و باطل ایجاد کرده‌اند، که البته این ولایت الهی است که جاری است، این را هم باید بدانیم که ولایت الهی یک امر کاملاً فرا تمدنی است.


وی در ادامه به سنت‌های الهی در رابطه با افول قدرت‌های طاغوتی پرداخت و گفت: یکی از سنت‌های الهی این است که دستگاه باطل به مرحله امتلاء از ظلم و جور می‌رسد و مناسبات و بهره‌وری‌ها نیز ظالمانه می‌شود، تا جایی که عدل از مدار این سیستم خارج می‌شود، منکرها معروف می‌شوند و معروف‌ها منکر، تا سر حد این که اقامه‌ی منکر صورت می‌گیرد.


میرباقری، بعد از ارائه‌ی اطلاعات کلی در باره‌ی سنت‌های الهی در تاریخ به واکاوی ایدئولوژی و تمدن مدرن پرداخت و عنوان کرد: عمیق‌ترین لایه‌های انسانی غرب را که واکاوی کنیم، جهت‌گیری متفکرانشان است که چیزی نیست جز پیاده‌سازی سکولاریسم و جدایی از معنویات و لایه‌های فلسفی این تمدن نیز دقیقاً از همین ایدئولوژی و تفکر است. این ایدئولوژی است که تبدیل می‌شود به سبک زندگی و این سبک زندگی یک تمدن را می‌سازد.

عضو مجلس خبرگان رهبری، تصریح کرد: بعد از رنسانس تنها تقابلی که با این تمدن (تمدن غرب) اتفاق افتاده است، جمهوری اسلامی بوده است. اگر انقلابی قرار است حادث شود باید از جنس دیگری از تمدن باشد، این انقلاب اسلامی بود که جنس تمدنش فرق داشت، نظریات شخصی مانند مارکس نیز به ظاهر خلاف تمدن غرب بود ولی در واقع شخص مارکس هم آموزش یافته‌ی نظام آکادمیک آموزشی تمدن غرب قرار داشت. این امام خمینی(ره) بود که تحت آموزش نظام آموزشی تمدن دیگری قرار داشت و توانست چشم انداز مدینه‌ی فاضله‌ی تمدن اسلامی را برای جهانیان ترسیم کند.

انتهای پیام/

R31462/P31462/S1,1412/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۴۵۹۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گفتمان قرآنی باید در خانواده‌ها ایجاد شود

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله سید یوسف طباطبایی نژاد صبح پنجشنبه در آئین تجلیل از خادمان قرآن ضمن قدردانی از فعالیت‌های حوزه قرآنی صورت گرفته در ایام ماه مبارک رمضان در اصفهان اظهار کرد: قرائت قرآن از اهمیت بالایی برخودار است و این روند باید در جامعه بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه قرآن نور خانه است، ادامه داد: وقتی در خانه قرآن قرائت می‌شود، فرزندان قرآنی تربیت می‌شوند و باغ ویلایی نمی‌شوند.

امام جمعه اصفهان با بیان اینکه نور قرآن بهترین نوع تربیت برای فرزندان است، افزود: برخی تنها یک فرزند دارند و بر این باورند که تربیت فرزندان سخت است و این در حالی است که اگر خانواده‌ها با قرآن باشند به راحتی می‌توانند ۱۰ فرزند را به خوبی تربیت کنند.

وی با بیان اینکه پدر و مادر بودن در واقع معلمی است، گفت: وقتی پدر و مادر اهل قرآن و نماز نباشند، فرزندانشان قرآنی بار نمی‌آید.

آیت‌الله طباطبایی نژاد در ادامه با بیان اینکه همه دنیای کفر می‌دانند که از نظر نظامی حریف ایران نمی‌شوند، اضافه کرد: راه انقلاب با وجود دشمنان گم نمی‌شود و این از برکات قرآن است.

وی با بیان اینکه حیات طیبه از آن کسانی است که ایمان و عمل صالح داشته باشند، افزود: این افراد زنده هستند اما از ابعاد انسانیت خارج شده‌اند.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان با بیان اینکه گفتمان قرآنی باید در خانواده‌ها ایجاد شود، ابراز کرد: باید با آیه‌های قرآن زندگی کنیم و آیات کاربردی را به خوبی بشناسیم و استفاده کنیم.

کد خبر 6094939

دیگر خبرها

  • صدا و سیما مؤثرترین نقش را در ایجاد تمدن اسلامی دارد
  • حملات حزب الله به مواضع رژیم صهیونیستی در شمال فلسطین
  • حملات گسترده حزب الله به مواضع رژیم صهیونیستی در شمال فلسطین
  • بانوان ایرانی بر فرضیه‌های غربی خط بطلان کشیدند
  • «سلمان فارسی» پروژه‌ای جریان‌ساز
  • طرح ولایت آیت الله مصباح یزدی اثرات عمیقی در جوانان داشت
  • گفتمان قرآنی باید در خانواده‌ها ایجاد شود
  • امام صادق(ع) و عبور از دوگانه‌های باطل
  • «سلمان فارسی» یک پروژه جریان ساز است/ پخش سریال در ۱۴۰۵
  • گفتمان انقلاب و ولایت در سراسر جهان تاثیرات گسترده داشته است