Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@12:27:46 GMT

آغاز به کار جشنواره غذاهای محلی ایران‌زمین در یزد

تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۶۴۶۱۸۶

آغاز به کار جشنواره غذاهای محلی ایران‌زمین در یزد

جشنواره غذاهای محلی ایران‌زمین با حضور اقوام مختلف ایرانی به میزبانی دانشگاه علمی کاربردی میراث‌فرهنگی یزد دایر شد.

به گزارش ایسنا، «سید مصطفی فاطمی» مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری یزد در جشنواره غذاهای محلی ایران‌زمین، با بیان این که یزد از دیرباز تاکنون پذیرنده اقوام مختلف ایرانی بوده است، گفت: وجود خانه‌های مشهور اقوام ایرانی مختلف مانند عرب‌ها، شیرازی‌ها، اصفهانی‌ها و سایر اقوام در بافت تاریخی یزد گواه و موید همین موضوع است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این که این اقوام و سکونت آن‌ها بیانگر فرهنگ پذیرنده‌ی یزد در طول تاریخ است، گفت: باید این فرهنگ غنی همچنان حفظ و پایدار بماند چرا که هنوز هم در شهر یزد شاهد ازدواج‌ها و ارتباطات بین یزدی‌ها و دیگر اقوام هستیم و همین شاخص، یزد را به برندی متفاوت تبدیل می‌کند و می‌تواند معرف بخشی از فرهنگ این شهر در گوشه و کنار ایران باشد.

وی برگزاری جشنواره‌ای با غذاهای متنوع از شهرهای مختلف ایران را نیز بخشی از فرهنگ یزد دانست و در این باره تصریح کرد: این غذاها از جانب افرادی با فرهنگ‌ها و قومیت‌های مختلف ایرانی تهیه شده، در حالی که ساکن یزد و بخشی از این شهر به شمار می‌روند.

فاطمی ابراز امیدواری کرد که استقبال از این جشنواره در روزهای آتی با برگزاری برنامه‌های هفته فرهنگی سیستان و بلوچستان و همچنین حضور مسئولان و هنرمندان، بسیار بیشتر شود.

غلامعلی سفید، رییس شورای اسلامی شهر یزد نیز در مراسم آغاز بکار این جشنواره اظهار کرد: این قبیل جشنواره‌ها که با حضور مهمانانی از شهرهای دیگر برگزار می‌شود، ضمن تبادل فرهنگ‌ها و وحدت قومیت‌ها و فراهم ساختن شرایط فعالیت‌های ساده‌ی اقتصادی، هزینه‌های کمی را متحمل برگزارکنندگان می‌کند.

وی افزود: این که بعضاً مخالفت‌هایی با برگزاری این جشنواره‌ها صورت می‌گیرد، ناشی از کج سلیقگی‌هاست و لذا مردم باید خود از این فرصت‌ها استفاده کنند و کمتر به امید دیگران باشند، البته مسئولان نیز آماده استقبال از پیشنهادات و انجام هماهنگی‌های برگزاری چنین جشنواره‌هایی برای مردم هستند.

یاداور می‌شود، جشنواره غذای محلی ایران‌زمین تا شانزدهم مردادماه در محل دانشگاه علمی کاربردی میراث یزد واقع در خیابان فرمانداری یزد از ساعت 20 تا 23 میزبان عموم مردم است.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: جشنواره غذا يزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۴۶۱۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز برداشت گل محمدی در بابل + فیلم

حسن نتاج مدیر مجموعه باغ بهشت مامطیر در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به استقبال بی سابقه علاقه‌مندان از شهر‌های مختلف استان از جشنواره شنواره برداشت گل محمدی و گلابگیری ، گفت: این یازدهمین سالی است که مشغول به پرورش گل محمدی و دهمین دوره‌ایست که در حال برگزاری جشنواره برداشت گل محمدی و گلابگیری هستیم.

او افزود:خداروشکر از سال ابتدایی تا به امروز که دهمین دوره می‌باشد هرساله شاهد رشد علاقه‌مندان در بازدید از این جشنواره بودیم بطوری که تعداد قابل توجه‌ای از گردشگران از شهر‌های مختلف استان به اینجا می‌آیند تا جدای استفاده از فضای بکر این باغ از مشتقات این محصول هم بهره‌مند شوند.

نتاج گفت: در گذشته این باغ یک زمین شالیزاری بوده که هر ساله در هنگام فصل کشت با مشکل کمبود آب مواجه بودیم ولی از زمانی که رو به پرورش گل محمدی آوردیم دیگر این مشکل وجود ندارد چرا که گل محمدی نیاز بسیار محدودی به آب، مواد کودی عالی و معدنی دارد و جزو گیاهانی است که در اراضی شیب‌دار، زمین‌های کم آب و خاک‌های ضعیف هم پرورش می‌یابد

او در خصوص خواص دارویی و مشتقات گل محمدی افزود:گل تازه و غنچه خشک، مربا و شربت گل محمدی، گلاب درجه یک و گلاب دو آتیشه از جمله محصولاتی هستند که از این گیاه به دست می‌آوریم و در مجموع گل محمدی گیاهیست که از شاخه و برگ‌هایش هم می‌توان در بحث دارویی استفاده کرد.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • عاشقانه شمس و مولانا رکورد کمدی‌ها را زد/تغییر ناگهانی دبیر اقوام
  • اجرای 30 برنامه ملی، منطقه ای و محلی هفته ملی خلیج فارس در هرمزگان
  • آغاز برداشت گل محمدی در بابل + فیلم
  • آغاز جشنواره «شب های موسیقی تاک» در ملایر 
  • فصل پنجم «نون‌خ» را می‌توان پیوند غرب و شرق ایران دانست
  • برگزاری آیین اختتامیه جشنواره قرآنی «پله های آسمان» در تبریز
  • برگزاری جشنواره پخت نان محلی در شهرستان اهر
  • نمایش وحدت و همدلی با برگزاری جشنواره اقوام در بندرترکمن
  • جشنواره بازیهای بومی و غذاهای سنتی در گرمی
  • ۶ خانه فرهنگی ایران در پاکستان فعال می‌شود