Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-30@19:56:26 GMT

اولویت اعتبارات تکمیل پروژه‎هایی نیمه تمام گرگان

تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۶۴۶۲۳۳

اولویت اعتبارات تکمیل پروژه‎هایی نیمه تمام گرگان

حمیدی با بیان اینکه از ایجاد و تعریف پروژه‎های جدید خودداری کردیم، متذکر شد: تلاش شد با این اعتبارات پروژه‎های بیشتری را به بهره‎برداری برسانیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «محمد حمیدی» امروز(یکشنبه ۱۳ مرداد) در جلسه کمیته برنامه‎ریزی گرگان اظهار کرد: در سال گذشته 78 میلیارد تومان سهم اعتبارات تملک دارایی گرگان استان بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

فرماندار گرگان ادامه داد: اگر شهرستان گرگان تخصیص کمتری داشته به دلیل وجود مناطق کمتر توسعه یافته کمی است که در این شهرستان وجود دارد.

 

حمیدی بیان کرد: امسال حدود 18.5 درصد از اعتبارات استان را به شهرستان گرگان تخصیص داده شده و 85 میلیارد و 900 میلیون تومان مبلغ این تخصیص بوده و براساس شاخصه‎های مدیریت و برنامه‎ریزی کشور این اعتبار اختصاص یافته است.

 

وی گفت: جلسات مختلفی با دستگاه‎های اجرایی به شکل انفرادی برگزار کردیم و پروژه‎های اولویت‎دار را مشخص کردیم.

 

فرماندار گرگان متذکر شد: اولویت کار ما تکمیل پروژه‎های نیمه تمام بود که اولویت دولت نیز بود و تلاش کردیم اعتبارات به پروژه‎هایی که پیشرفت فیزیکی خوبی برخوردار بودند از اعتبار بیشتری برخوردار باشند.

 

حمیدی با بیان اینکه از ایجاد و تعریف پروژه‎های جدید خودداری کردیم، متذکر شد: تلاش شد بتوانیم با این اعتبارات پروژه‎های بیشتری را به بهره‎برداری برسانیم.

 

وی گفت: با این میزان اعتبار نمی‎توانستیم دغدغه همه مدیران دستگاه‎های اجرایی را برآورده کنیم و تلاش کردیم بهترین تصمیم را اتخاذ کنیم.

 

 

 

پایان پیام/587

منبع: شبستان

کلیدواژه: نماز جمعه شهادت امام جواد ع خطبه های نماز جمعه ازدواج آسان ازدواج امام جمعه مسجد کانون های مساجد خطبه نماز جمعه فرماندار گرگان حمیدی پروژه های نیمه تمام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۴۶۲۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت تسهیلات پروژه‌های خودمالکی مسکن متوقف نشده است

امتداد - طبق اعلام مدیر اداره اعتبارات بانک مرکزی پرداخت تسهیلات پروژه‌های خودمالکی مسکن متوقف نشده است.

به گزارش پایگاه خبری امتداد ، مدیر کل طرح ریزی و پایش طرح‌های مسکن اخیرا مدعی شده بود که اداره اعتبارات بانک مرکزی، جلوی پرداخت تسهیلات پروژه‌های خودمالک تا سقف ۵۵۰ میلیون تومان که مصوب شورای پول و اعتبار بوده را گرفته است و بانک مرکزی با توجیه اینکه پروژه‌های خود مالک باید تا سال ۱۴۰۲ پایان می‌یافت، نامه‌ای به بانک‌ها نوشته تا از انعقاد قرارداد متمم پروژه‌های خود مالک جلوگیری کنند.

 در همین راستا، مهدی صحابی، مدیر اداره اعتبارات بانک مرکزی ضمن رد این اظهارات به خبرنگار ایبنا گفت: با وجود اظهارات این مقام مسئول در خصوص مصوبه شورای پول و اعتبار باید گفت که این مصوبه صراحت دارد که افزایش سقف تسهیلات صرفا به پروژه‌های حمایتی طرح نهضت ملی مسکن تعلق می‌گیرد.

 وی ادامه داد: با توجه به محدودیت‌های منابع موجود شبکه بانکی برای اختصاص تسهیلات، این منابع باید به پروژه‌های بیشتر و به افرادی با درآمد کمتر در دهک‌های درآمدی هدف با آورده‌های کمتر تعلق گیرد. برهمین اساس مصوبه شورا صراحت دارد این تسهیلات صرفا مشمول پروژه‌های حمایتی طرح ملی مسکن با زمین‌های ۹۹ ساله می‌شود که از سوی وزارت راه و شهرسازی در اختیار این پروژه‌ها قرار داده شده است. در نتیجه طبق مصوبه شورای پول و اعتبار عملا افزایش سقف برای پروژه‌های خودمالکی در نظر گرفته نشده است.

 مدیر اداره اعتبارات بانک مرکزی تصریح کرد: به هر حال با توجه به لزوم حمایت بیشتر از رونق تولید مسکن و به رغم محدودیت‌های موجود، سال گذشته تصمیم گرفته شد تا پروژه‌های خود مالکی که در سال ۱۴۰۲ تکمیل شود و به مرحله فروش اقساطی یعنی دریافت دفترچه قسط توسط متقاضی تسهیلات برسد، شامل افزایش سقف شوند. این در حالیست که پروژه‌ها به رغم اینکه خود مالکی هستند، با مساعدت شورای پول و اعتبار می‌توانند با برخورداری از این شرایط مشمول افزایش سقف شوند.

 صحابی اظهار کرد: بنابراین اظهارات مدیر کل طرح ریزی و پایش طرح‌های مسکن که معتقد است اداره اعتبارات بانک مرکزی جلوی این مساله را گرفته، صحیح نیست و اتفاقا این اداره در راستای مساعدت بیشتر در سال گذشته، حتی فراتر از مصوبه شورای پول و اعتبار نیز تسهیلات موجود را مصوب و پرداخت کرده است. بدین ترتیب این ادعا که اداره اعتبارات مانع شده و با بانک‌ها مکاتبه کرده تا این اتفاق رخ ندهد، به هیچ عنوان درست ندارد.

وی گفت: ضمن اینکه اصلا افزایش سقف تسهیلات برای سال ۱۴۰۳ بابت پروژه‌های خودمالکی وجود ندارد. حال اگر وضعیت منابع بانکی اجازه دهد، افزایش سقف با توجه به نیاز و مشکلات پروژ‌های خود مالکی در سال ۱۴۰۳ باید مورد بررسی قرار گیرد. بدیهی است اگر امکانات فراهم شود قطعا اقدام عملی در این خصوص صورت خواهد گرفت، ولی تا این لحظه، افزایش سقف تسهیلات فقط به پروژه‌های حمایتی نهضت ملی مسکن تعلق می‌گیرد و به پروژه‌های خود مالکی نیز بر اساس سقف قبلی پرداخت می‌شود.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • پرداخت تسهیلات پروژه‌های خودمالکی مسکن متوقف نشده است
  • بهره‌برداری از ۷۹ پروژه نیمه‌تمام به ارزش ۱۶ میلیارد دلار در ۱۴۰۳/ تولید نفت و گاز ایران امسال جهش خواهد داشت
  • تکمیل ۳۳ طرح نیمه تمام ورزشی در ایلام
  • حرکت به سمت قله و پیشرفت/ کشور وقت آزمون و خطا ندارد
  • حرکت به سمت قله و پیشرفت/ کشور وقت آزمون خطا ندارد
  • تکمیل و توسعه زنجیره ارزش سفال و کشمش اولویت استان همدان
  • تأمین امنیت روانی جامعه در اولویت دستگاه عدلیه است
  • ۳۰۰۰میلیارد تومان اعتبار مصوب نفت برای استان در نظر گرفته شد
  • شهر یزد به اعتبارات ملی نیاز دارد/ پروژه‌های نیمه‌تمام دفع آب‌های سطحی تکمیل می‌شود
  • کم‌کاری‌ شهرداری موجب خسارت ۲۰۰ میلیاردی در پروژه شهربازی شد