Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-04@03:13:43 GMT

نمایش مولن روژ با بازی محسن تنابنده تعطیل شد

تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۶۴۶۳۹۴

نمایش مولن روژ با بازی محسن تنابنده تعطیل شد

ادامه اجرای نمایش «مولن روژ» با بازی محسن تنابنده و احمد مهرانفر به دلیل آنچه برنامه‌ریزی درون‌گروهی عنوان شده است، از تاریخ ششم مرداد به زمان دیگری موکول شد.

 پیش بینی اجرای نمایش «مولن روژ» به کارگردانی حسین پارسایی در پردیس سینمایی باغ کتاب تا پایان مرداد بود که در کمال احترام و رفتار حرفه‌ای مدیریت محترم پردیس و همکارانشان این اجرا تا تاریخ پنجم مرداد با استقبال فراوان مخاطبان ادامه یافت، اما متاسفانه به دلیل برنامه‌ریزی درون گروهی ادامه اجرای نمایش مولن روژ از ششم مرداد به تاریخ دیگری موکول شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امید آنکه بعد از ایام محرم وصفر مجدد امکان ادامه اجرای نمایش فراهم شود.

 مولن روژ کلمه ای فرانسوی به معنای «آسیب بادی سرخ» است و نام یکی از مشهورترین کلوب های شبانه در شهر پاریس است. این کلوپ که در منطقه ۱۸ پاریس قرار دارد، شهرتی جهانی دارد و یک مکان تاریخی در فرانسه محسوب می شود؛ کلوپی که دو سده سابقه حضور و فعالیت دارد و در سال ۱۸۸۹ توسط «ژوزف اولر» مؤسس سالن موسیقی «المپیا پاریس» تاسیس شده است.

بخشی از شهرت جهانی کلوپ شبانه مولن روژ البته به فیلمی موزیکال، عاشقانه و درام با همین نام (محصول ۲۰۰۱) با بازی «نیکول کیدمن» و «ایوان مک گرگور» باز می گردد؛ فیلمی که با حواشی داستانی مرتبط با مسائل خوانندگی و رقصندگی و کلوپ مولن روژ، در پاریس ساخته و روایت می شود و به تعریف یک داستان عشقی تمام شده می پردازد.

وجه تسمیه

وجه تسمیه نامی که کارگردان برای اثرش برگزیده است را شاید به توان به بی اخلاقی هایی نسبت داد که این نمایش قصد روایت وشکایت از آنان را دارد؛ چنانچه می توانند در ارتباط با یک کلوپ شبانه و موضوعات مرتبط با آن معنادار باشد.

مولن روژ داستان دو آدم سرخورده است؛ دو دوست که در استیصال مادی و اجتماعی غوطه می خورند و به رغم وضعیت اسفناکی که دارند (در مکانی سابقا آرایشگاه و امروز انبار احتکار یک آدم بی اخلاق زندگی می کنند؛ مکانی که مالک هر زمان که اراده کند آنان باید از آن خارج شوند و در خیابان و پارک منتظر بمانند تا خانه خالی شود) توان و قدرت خروج از آن را ندارند.

مولن روژ را می توان یک کمدی در معنای واقعی خود نامید؛ یعنی نمایشی که در عین خنداندن از تلخی های اجتماعی شکوه می کند. صحنه تولید مشروبات دست ساز و چیزهایی که این افراد با آن ترکیب می کنند و در پوشش های مشروع به دست مردم می رسانند، یکی از واقعیت های تلخ جامعه است که بعضاً در سال های اخیر مشکلاتی را برای مصرف کنندگان ایجاد کرده است. به کار بردن عبارت هایی چون «سلطان سگ»، بیان کردن مساله گرفتن و فروش گربه برای مثلاً یک شرکت چینی، و نمایش احتکار پوشک و نوار بهداشتی از جمله مسائلی هستند که حقایق تلخ زندگی معاصر هستند و این نمایش سعی دارد تا زشتی هایشان را گوشزد کند.

تمرکز قدرت در دست افراد به دلیل ثروتی که دارند و رفتارهای خودخواهانه ای که از آنان در رابطه با بهره کشی و تحقیر افراد ضعیف تر رخ می دهد، استثمار جنسیتی که نسبت به زنان اعمال می شود و امثالهم شباهت نمایش مولن روژ با فیلم مولن روژ هستند./خبرآنلاین

 

 

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۴۶۳۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عمو پورنگ با «لالایی» به شبکه نمایش خانگی می‌آید

به گزارش صدای ایران از ایرنا، سریال «لالایی» به کارگردانی احمدعلی درویش‌پور و با بازی داریوش فرضیایی (عمو پورنگ)، این روز‌ها آخرین مراحل تصویربرداری را در تهران می‌گذراند. این سریال که قرار است امسال در یکی از پلتفرم‌های نمایش‌خانگی پخش شود تا آخر اردیبهشت ماه تولید خود را به پایان می‌رساند.

سریال «لالایی» با نقش‌آفرینی فرضیایی، متفاوت از آثاری است که تاکنون از او به عنوان شخصیت عمو پورنگ دیده شده است.

این روز‌ها سریال‌هایی در راه تلویزیون هستند و در عین حال برخی از هنرمندان پیشکسوت تلویزیون هم با اثری جدید، در نمایش‌خانگی حضور دارند، اما سریالی دیگر که تلویزیونی‌های قدیم به سمتِ آن رفته‌اند یک سریال فانتزی در حوزه کودک و نوجوان است که برای نخستین بار فرضیایی یا همان عمو پورنگ در برنامه تحویل سال یک خبر کوتاهی از آن داد.

سریال «لالایی» قرار است با بازی او بعد از مدت‌ها غیبت و البته فضایی متفاوت از یکی از پلتفرم‌های نمایش‌خانگی پخش شود.

دیگر خبرها

  • عمو پورنگ با «لالایی» به شبکه نمایش خانگی می‌آید
  • امام جمعه شیراز : در مجلس ختم و فاتحه، موسیقی می‌نوازند / شراب‌خواری و قماربازی ضرر دارد / یک دانشمند گفته اگر نصف شراب‌فروشی‌ها تعطیل شود، به نصف بیمارستان‌ها نیاز نداریم
  • «شهر آفتاب مهتاب» اتفاقی آوانگارد در تئاتر دهه ۴۰
  • اجرای عمومی تئاتر‌های جشنواره رضوی گامی موثر است/ ماجرای عشقی عجیب
  • اجرای عمومی تئاترهای جشنواره رضوی گامی موثر است/ ماجرای عشقی عجیب
  • بازگویی مشکلات و دغدغه‌های روز جامعه اولویتم در اجرای نمایش است
  • خاطره ایرج مهدیان از همکاری با ویگن و عارف در مولن‌روژ
  • نمایش قهرمان اسکیت ایران به مناسبت روز خلیج فارس
  • «مست عشق»، «سال گربه» را جاگذاشت/ عبور «آسمان غرب» از «آپاراتچی»
  • در حوزه تئاتر رضوی باید از کلیشه پرهیز کرد/ اهمیت اجرای عمومی