Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، فضانوردان زن از میان ۱۲ نفری که روی ماه راه رفتند، هیچ کدام زن نبودند. در این راستا ناسا قصد دارد این پیشینه تاریخی را با استفاده از پروژه "آرتمیس" تغییر دهد.

"جیم برایدنستاین" (Jim Bridenstine) مدیر ناسا اظهار کرد، من یک دختر بچه دارم. او ۱۱ ساله است و من می‌خواهم که خود را در موقعیتی ببیند که فضانوردان فعلی می‌بینند و فرصتی داشته باشد که به ماه سفر کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود، در دهه ۱۹۶۰ میلادی، خانم‌های جوان این فرصت را نداشتند که خود را در این نقش ببینند. اما امروز آن‌ها این فرصت را دارند و من فکر می‌کنم که این وضعیت بسیار هیجان‌انگیز است.

ناسا امید دارد که فرود اولین زن روی ماه نیازمند نسل جدیدی باشد که رویای بزرگی در سر دارند و بسیار کار و تلاش می‌کنند تا این رویا را برای دختران جوان به نمایش بگذارند.

تا به امروز از میان ۵۶۶ نفری که به فضا سفر کرده‌اند، تنها ۶۴ نفر را زنان تشکیل داده‌اند.

هدف بلندپروازنه ناسا این است که ماموریت قمری خود را در سال ۲۰۲۴ میلادی انجام دهد. مردم هم گمانه‌زنی‌هایی راجع به این زنان منتخب انجام داده‌اند که چه کسی اولین بانوی فضانوردی خواهد بود که روی ماه قدم خواهد گذاشت.

از میان ۳۸ فضانورد فعال ناسا در یک بخش به‌خصوص، ۱۲ تن زن هستند. پنج نفر هم در کلاس هستند تا در سال جاری آموزش ببینند. پس جمعا ۱۷ زن پتانسیل قدم گذاشتن روی ماه را دارند.

برایدنستاین گفت: اولین زنی که روی ماه پیاده‌روی خواهد کرد، کسی خواهد بود که از اعضای یکی از واحد‌های آموزشی ناسا است و در ایستگاه فضایی بین‌المللی کار کرده است.

گفتنی است از میان ۱۲ نفر فضانورد زن که اخیرا در این بخش فعال هستند، برخی از آن‌ها در ایستگاه فضایی کار نکرده‌اند.

"کریستینا کخ" (Christina Koch) تنها فضانورد زن آمریکایی است که هم اکنون در فضا به سر می‌برد و عضو واحدی از ناسا است که اولین فضانورد زن از میان آن‌ها انتخاب خواهد شد.

علاوه بر این، برنامه‌ریزی شده که وی تا فوریه ۲۰۲۰ میلادی در ایستگاه فضایی بین‌المللی باقی بماند. اگر این برنامه‌ریزی‌ها درست پیش رود، وی رکورد حضور یک زن فضانورد در فضا را خواهد شکست و ۲۸۸ روز را در آنجا سپری خواهد کرد.

" آن مک‌کلین" (Anne McClain ۹ هم از دیگر کاندیدهاست که طی ۶ ماه حضور در فضا ۲ پیاده‌روی فضایی انجام داد.

" جسیکا میر " (Jessica Meir) هم فضانورد زنی است که در آینده به ایستگاه فضایی بین‌المللی سفر خواهد کرد.

یکی دیگر از کاندید‌های پروژه "آرتمیس"، "نیکول من " (Nicole Mann) مهندس پرواز ناسا است که اخیرا در برنامه تجاری سرنشین‌دار ناسا با "بوئینگ" همکاری می‌کند.

"سونیتا ویلیامز " (Sunita Williams) هم در حال گذراندن آزمایش‌های اولین ماموریت کامل ایستگاه فضایی است و در پروژه "استارلاینر" (Starliner) شرکت خواهد کرد. وی در پرونده کاری خود چهار پیاده‌روی فضایی را انجام داده است.

" سرنا ماریا آنیون" (Serena Auñón-Chancellor) درسال ۲۰۰۶ میلادی همکاری خود را با ناسا آغاز کرد و توانست ۱۹۷ روز را در فضا سپری کند.

"تریسی کالدول دایسن" (Tracy Caldwell Dyson) شیمیدان و فضانورد زن آمریکایی است که در زمینه ورزشی هم پیشینه چشمگیری دارد.

تریسی کالدول دایسن در اوت ۲۰۰۷ به‌عنوان کارشناس مأموریت "اس‌تی‌اس-۱۱۸ " فضاپیمای "شاتل اندور" به فضا رفت و از ۴ آوریل تا ۲۵ سپتامبر ۲۰۱۰ در بخشی از اردو‌های ۲۳ و ۲۴ ایستگاه فضایی بین‌المللی بود. وی در دومین پرواز خود به ایستگاه فضایی ۱۷۶ روز را در فضا سپری کرد.

"کیت روبینز" (Kate Rubins) یک بار به ایستگاه فضایی پرواز کرده است. وی دو پیاده‌روی فضایی را در کارنامه خود داشته و ۱۱۵ روز را در فضا گذرانده است.

 

 

"شانون واکر" (Shannon Walker) هم فضانورد آمریکایی ناسا است که یک بار به فضا سفر کرده و در ماموریت شاتل، به عنوان مهندس پرواز انجام وظیفه کرد.

 

" استفانی ویلسون" (Stephanie Wilson) مهندسی است که در سه ماموریت شاتل شرکت کرد و ۴۲ روز در فضا ماند.

" مگان مک آرتور" (Megan McArthur) مهندس هوافضای ناسا است که در پروژه تلسکوپ فضایی هابل خدمت کرد.

" جانت اپس" (Jeanette Epps) از فضانوردان جدیدی است که به تازگی در این بخش به خصوص ناسا فعالیت می‌کند و با "سازمان اطلاعات مرکزی" (CIA) همکاری کرد تا خدمه ایستگاه فضایی را پشتیبانی کند.

منبع : ایسنا

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دانستنی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۴۶۶۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خیران پیشگامان اصلی رفع نیازهای درمانی هستند

به گزارش خبرنگار مهر، احمد رضا طحانی شامگاه پنجشنبه در اولین جشنواره تجلیل از خیرین حوزه بهداشت و درمان و چهارمین مجمع سلامت شهرستان خوروبیابانک اظهار کرد: خیران، پیشگامان اصلی در رفع نیازهای بهداشت و درمان و ارتقای سرانه‌های بهداشتی و درمانی این شهرستان محسوب می‌شوند.

فرماندار شهرستان خوروبیابانک با قدردانی از خیران سلامت، ادامه داد: بدون تردید نیک اندیشی و خدمات صادقانه خیران در رفع نیازهای بهداشت و درمان شهرستان علاوه بر رضای الهی و تأثیرات فراوان، موجب اعتلای معنوی و ارتقای روح همبستگی و سرمایه اجتماعی خواهد شد.

در ادامه امیر حسین محبی نیز گفت: بسیاری از طرح‌های حوزه سلامت شهرستان با مشارکت خوب دولت و کمک خیران پیشرفت فیزیکی قابل توجهی دارد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان خوروبیابانک افزود: استفاده از ظرفیت مجمع خیرین سلامت و سازمان‌های مردم نهاد در حوزه سلامت بسیار مهم است و این مجموعه‌ها ظرفیت بالقوه‌ای برای شهرستان هستند.

کد خبر 6088884

دیگر خبرها

  • آسیب ریزسیارک ها به آزمایشگاه فضایی چین در مدار زمین
  • خیران پیشگامان اصلی رفع نیازهای درمانی هستند
  • ۷ اردیبهشت در دنیای علم چه خبر؟
  • ۳ فضانورد چینی به سمت ایستگاه فضایی چین رفتند
  • ۳ فضانورد چینی به ایستگاه فضایی می‌روند
  • ۳ فضانورد چینی امروز راهی ایستگاه فضایی شان می شوند
  • ۳ فضانورد چینی امروز راهی ایستگاه فضایی‌شان می‌شوند
  • زباله‌های فضایی ماهواره ناسا را در آستانه نابودی قرار داد!
  • چین ۳ فضانورد دیگر به ایستگاه فضایی خود می‌فرستد
  • کشف یک باکتری عفونی خطرناک در ایستگاه ‌فضایی بین‌المللی