Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری «القدس العربی»؛ حزب کنگره ملی سودان، سند قانون اساسی این کشور را که بر اساس توافق شورای نظامی و نیروهای آزادی و تغییر امضا شد، دو‌حزبی و فاقد همه تشکل‌های سیاسی و اجتماعی توصیف کرد.   در بیانیه این حزب که شامگاه شنبه منتشر شد، آمده است: «این سند قانون اساسی، توافقی دو طرفه است که سایر جریانات سیاسی و اجتماعی را به حاشیه می برد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
در این توافق می‌بینیم که برخلاف تأکید قانون ۲۰۰۵ بر مرجعیت دین اسلام در قانون‌گذاری، زمینه برای ظهور رویکردهای لائیک در عرصه‌ای به دور از روحیه و اخلاق مردم باز شده است».   در این بیانیه تأکید شده است که توافق مذکور بر پایه تغییر نظام دولت از سیستم ریاستی به سیستم پارلمانی است، بدون اینکه مردم از طریق پارلمان چنین اختیاری را داده باشند و این خود دال بر حجم تخلفات پیش‌بینی شده در زمینه آزادی‌های سراسری و فعالیت سیاسی است و کشور را به سمت نظام دیکتاتوری مستبد سوق می‌دهد.
حزب کنگره ملی سودان، شورای نظامی این کشور را مکلف کرده بود که قدرت را تا پایان دوره انتقالی به یک حکومت منتخب وغیرنظامی واگذار کند و نیز برعدم تمایل خود برای شرکت در هر سطح از سطوح قدرت در دوره انتقالی تاکید داشت.   «محمد الحسن لبات» میانجی‌گر اتحادیه آفریقا در امور سودان بامداد شنبه اعلام کرد که شورای نظامی انتقالی سودان و اپوزیسیون ائتلاف «آزادی و تغییر» بر سر سند پیش‌نویس قانون اساسی(بیانیه قانون اساسی) که قرار است به تشکیل دولت انتقالی منجر شود، با یکدیگر به «توافق کامل» دست یافتند.
میانجی‌گر اتحادیه آفریقا در امور سودان گفت که نشست‌ها برای برگزاری مراسم امضای رسمی توافقنامه ادامه دارد.   انتهای پیام

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۴۶۷۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت دانشگاه امیرکبیر از خیزش دانشجویان آمریکا در اعتراض به رژیم صهیونیستی

دانشگاه امیرکبیر طی بیانیه‌ای از خیزش دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا در اعتراض به جنایات رژیم صهیونیستی حمایت کرد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، دانشگاه امیرکبیر طی بیانیه‌ای از خیزش دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا در اعتراض به جنایات رژیم صهیونیستی حمایت کرد.

 

متن این بیانیه به شرح ذیل است:

 

در پی سیاست‌های حمایتی و ضدبشری ایالات متحده آمریکا از جنایات رژیم منفور صهیونیستی، در روز‌های اخیر و به رغم بایکوت خبری، شاهد انتشار تصاویری تأسف‌برانگیز و شرم‌آور از سرکوب و برخورد خشونت‌بار پلیس آمریکا با اساتید و دانشجویان حامی فلسطین هستیم.


تصاویری که به روشنی مؤید رفتار‌های متناقض دولت آمریکاست که از یک طرف خود را به عنوان مهد آزادی بیان معرفی می‌کند و برای سایر کشور‌ها نسخه‌ی رعایت حقوق بشر می‌پیچد، اما از طرف دیگر؛ این‌گونه اساتید دانشگاهی و دانشجویان را به جرم حمایتِ مدنی از مردم مظلوم غزه، سرکوب، تهدید و اخراج می‌کند.


دانشگاه صنعتی امیرکبیر بار دیگر ضمن محکوم کردن جنایات رژیم غاصب صهیونیستی، مواجهه‌ی بشردوستانه و شجاعانه دانشگاهیان آمریکا و موضع همدلانه در دفاع از مظلومیت مردم غزه را تحسین نموده، سرکوب این اساتید و دانشجویان را توسط پلیس و دولت آمریکا که مؤید حمایت همه‌جانبه از جنایات رژیم صهیونیستی است قویاً محکوم می‌کند.

هیات رئیسه دانشگاه صنعتی امیرکبیر

دیگر خبرها

  • تقاضای بررسی لایحه توسعه سواحل مکران اعلام وصول شد
  • موضوع شوراها، مهمترین رکن قانون اساسی است
  • تحمیل فراقانونی کردن سلطنت در قانون اساسی
  • شنبه اعتراض؛ هزاران صهیونیست خواهان برکناری نتانیاهو شدند
  • نیرو‌های مسلح، پشتوانه امنیت مردم هستند
  • کالا‌های اساسی با وجود پرداخت ارز ترجیحی با قیمت ۲ تا ۳ برابری به دست مردم می‌رسد
  • قیمت دو برابری کالا‌های اساسی با جود تخصیص ارز ترجیحی
  • حمایت دانشگاه امیرکبیر از خیزش دانشجویان آمریکا در اعتراض به رژیم صهیونیستی
  • محکم‌ترین اصل قانون اساسی اسلام که در نهج البلاغه آمده است
  • در صورت مساوی بودن امتیاز، تفاضل گل تعیین‌کننده است