Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-05@19:59:17 GMT

نگاه دولت به کشاورزی باید اقتصادی باشد

تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۶۴۷۰۳۰

نگاه دولت به کشاورزی باید اقتصادی باشد

حجت الاسلام و المسلمین عبادی زاده با بایان اینکه تولیدکنندگان بخش کشاورزی مظلوم واقع شده اند گفت: نگاه دولت به بخش کشاورزی یک نگاه درجه اقتصادی نیست اگر این نگاه اصالت داشت شرایط کشاورزی ما بهتر از وضعیت کنونی بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندرعباس، حجت الاسلام و المسلمین « محمد عبادی زاده » در دیدار با مدیر تعاون روستایی و هیئت مدیره نظام صنفی کشاورزان استان هرمزگان اظهار کرد: امروز در هرمزگان به جهات مختلف بخش کشاورزی به نسبت بخش های دیگر مظلوم واقع شده است چرا که دسترنج زحماتشان بصورت نامعقول تو جیب واسطه ها می رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با بیان اینکه تولید باید در بخش خصوصی متمرکز شود، افزود: ما در زمینه توزیع دچار مشکل هستیم دولت در این خصوص باید بیشتر ورود کند بطوریکه مصرف کننده و تولید کننده ضرر نکنند.

 

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان هرمزگان خاطرنشان کرد: نگاه دولت ما به بخش کشاورزی یک نگاه درجه اقتصادی نیست اگر این نگاه اصالت داشت شرایط کشاورزی ما بهتر از وضعیت کنونی بود.

 

وی افزود: ما باید نگاهمان را به گونه ای تنظیم کنیم که بخش کشاورزی بتواند بار اصلی اقتصاد کشور را به دوش بکشد البته این بار به دوش شما هست ولی دولت این نگاه اصالتی ندارد اگر داشت پشتوانه های بخش کشاورزی قوی تر می شد و این بخش بعنوان یک جایگاه درجه چندم در اقتصاد ملی کشور نگاه نمی شد.

 

دکتر عبادی با بیان اینکه تریبون نماز نماز جمعه پژواک صدای کشاورزان خواهد بود تصریح کرد: نمی شود از یکطرف بگوییم این بخش تقویت شود از طرف دیگر چشم و گوشمان ببندیم و صورت مسئله را پاک کنیم اگر مشکل کم آبی داریم در کنار دریا هستیم با احداث آب شیرین کن و طروق دیگر مسائل را حل و فصل کنیم نه با قلع و قمع کردن اراضی کشاورزی...

 

وی دعوت از مسئولین جهت حل مشکلات کشاورزان در دستور کار خود قرار داد و اظهار امیدواری کرد درتعاملات بیشتر مشکلات مطرح و پیگیری خواهد شد و بخش مظلوم کشاورزی به جایگاه واقعی خودش می رسد.

 

« سیروس اسدپور »، مدیر تعاون روستایی هرمزگان نیز در این دیدار ضمن تبریک انتصاب دکتر عبادی به سمت نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان اظهار امیدواری کرد بخش دولتی در کنار تشکل های مردم نهاد بتواند در راستای اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی و منویات مقام معظم رهبری در این برهه از جنگ اقتصادی که کار سنگینی بر دوش دستگاه های دولتی بخش کشاورزی هست با رعایت قوانین و مقررات قطعا در این جنگ اقتصادی سربلند شوند.

 

اسدپور با اشاره به مهم بودن موضوع اقتصاد در شرایط کنونی کشور گفت: بحث اصلی امروز کشور اقتصاد است که یکی از مهمترین بخش‌های اقتصاد، کشاورزی است.

 

وی تصریح کرد: استفاده از ظرفیت‌های سازمان یافته کشاورزان مانند تشکل‌های سازمان یافته می‌تواند تاثیر مهمی در بیان مشکلات کشاورزان و ارائه خدمت مطلوب به این افراد داشته باشد.

 

« عباس خلاده »، رئیس نظام صنفی کشاورزی استان هرمزگان نیز گزارشی از عملکرد صنف کشاورزی استان ارائه و اظهار کرد: نظام صنفی کشاورزان هرمزگان در سال 88 تشکیل و تاکنون بیش از 29 هزار نفر بهره دار به عضویت این صنف در آمده اند.

 

وی هدف از تشكیل نظام صنفی كشاورزی، ساماندهی و حمایت از فعالین بخش كشاورزی دانست و افزود: با توجه به وجود مشکلات زیادی در بدنه بخش کشاورزی این نظام از درون خودشان جهت پیگیری و رفع مشکلات کشاورزان راه اندازی شده است.

 

در ادامه سایر اعضای هیآت مدیره نظام صنفی کشاورزی استان بخشی از مشکلات کشاورزان استان را بیان و خواستار مساعدت و حمایت نماینده ولی فقیه در مرتفع نمودن آنها شدند.

 

آزاد شدن اراضی کشاورزان از پلاک ملی، حمایت و ساماندهی کشاورزانی که مجوز بهره برداری چاه ندارند و تمکین بانک ها به پرداخت اصل بدهی کشاورزان در قالب بخشش جرایم و دیرکرد و ... از عمده مشکلات کشاورزان بود که توسط اعضا عنوان شد.

 

 

 

پایان پیام/88

منبع: شبستان

کلیدواژه: ازدواج خراسان جنوبي ازدواج آسان ازدواج جوانان نماز جمعه مسجد سالروز ازدواج حضرت علی ع و حضرت فاطمه س کانون های مساجد شبستان بیرجند نماینده ولی فقیه در هرمزگان امام جمعه بندرعباس دیدار کشاورزی اقتصاد دولت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۴۷۰۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز کشت گسترده سیب‌زمینی در اراضی کشاورزی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اردبیل، کشت به روش نوین سیب زمینی با استفاده از نوار تیپ در زمین‌های زراعی دشت اردبیل که از چند سال قبل آغاز شده، در سال جاری به تنها روش کاشت این محصول تبدیل شده است.
کارشناسان سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل در چند هفته اخیر با برگزاری کلاس‌های آموزشی الگویی و ترویجی در سر مزرعه، در خصوص روش جای گذاری نوار تیپ در زراعت سیب زمینی در حال کمک و مساعدت به کشاورزان سیب زمینی کار این خطه هستند.
۱۰۰ درصد مزارع سیب زمینی استان اردبیل به صورت مکانیزه کشت می‌شود و شیوه آبیاری مزارع استان نیز در چند سال اخیر مدرن شده و اغلب به صورت آبیاری با نوار تیپ انجام می‌شود.
مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: به علت استفاده از آبیاری به روش نوار تیپ و روش کاشت متفاوت با عرف منطقه به شیوه سه ردیف با دو نوار تیپ و نیز جلوگیری از اتلاف زمین، میزان برداشت محصول سیب زمینی در دشت اردبیل به شکل قایل ملاحظه‌ای افزایش یافته است.
غفور آقایی با اشاره به برنامه‌ریزی برای کشت سیب زمینی در ۱۹ هزار و ۵۰۰ هزار هکتار از اراضی استان در سال زراعی جاری اظهار کرد: برای کاشت این میزان سیب زمینی در استان حدود ۷۰ هزار تن بذر از نوع مینی تیوبر، مینی تیوبر اس، سوپر الیت، الیت، گواهی شده آ و گواهی شده ب مصرف می‌شود.
وی گفت: ۹۵ درصد محصول سیب زمینی کشت شده در استان اردبیل را از رقم آگریا و مابقی را از ارقام متفرقه جِلی، فونتانه، بامبا، اسپیریت، نیلوا، کایزر، امرفونا و ساتینا اعلام کرد و گفت: کشاورزان در تهیه بذر مرغوب به قیمت مناسب دچار مشکل هستند.
مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل با توصیه کشاورزان سیب زمینی کار استان اردبیل برای مشاوره و رعایت توصیه فنی کارشناسان سازمان جهاد کشاورزی در خصوص کاشت محصول خود افزود: پیش‌بینی می‌شود امسال نیز همچون سال‌های گذشته کشاورزان سیب زمینی کار برای جلوگیری از اتلاف زمین و آبیاری آسان و با کمترین میزان مصرف آب، از روش آبیاری با نوار تیپ استفاده کنند.

دیگر خبرها

  • تغییر نگاه‌ها به کوثر چشم انداز ما بوده است
  • ۵۷۰ هزار معلم به نظام رتبه بندی اعتراض کردند
  • رویکرد ایدئولوژیک دولت رییسی، ریشه ادامه چالش‌های اقتصادی
  • حاکمیت نگاه ویژه‌ای در تأمین نیاز‌های حرفه‌ای ماماها داشته باشد
  • مهاجرت پرستاران از بخش دولتی به خصوصی/ مشکلات پابرجاست
  • حل مشکلات سهمیه آب مطالبه کشاورزان قزوینی
  • بی‌توجهی به مشکلات معیشتی کادر درمان سلامت را به مخاطره می‌اندازد/ دولت توان افزایش حقوق پرستاران را ندارد
  • آغاز کشت گسترده سیب‌زمینی در اراضی کشاورزی
  • مرتفع شدن مشکلات شالیکاران مازندرانی در خصوص تامین کود
  • کارگران در خط مقدم جبهه اقتصادی قرار دارند