Web Analytics Made Easy - Statcounter

جشنواره غذاهای محلی ایران‌زمین با حضور اقوام مختلف ایرانی به میزبانی دانشگاه علمی کاربردی میراث‌فرهنگی یزد دایر شد.

به گزارش ایسنا – منطقه یزد، «سید مصطفی فاطمی» مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری یزد در جشنواره غذاهای محلی ایران‌زمین، با بیان این که یزد از دیرباز تاکنون پذیرنده اقوام مختلف ایرانی بوده است، گفت: وجود خانه‌های مشهور اقوام ایرانی مختلف مانند عرب‌ها، شیرازی‌ها، اصفهانی‌ها و سایر اقوام در بافت تاریخی یزد گواه و موید همین موضوع است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این که این اقوام و سکونت آن‌ها بیانگر فرهنگ پذیرنده‌ی یزد در طول تاریخ است، گفت: باید این فرهنگ غنی همچنان حفظ و پایدار بماند چرا که هنوز هم در شهر یزد شاهد ازدواج‌ها و ارتباطات بین یزدی‌ها و دیگر اقوام هستیم و همین شاخص، یزد را به برندی متفاوت تبدیل می‌کند و می‌تواند معرف بخشی از فرهنگ این شهر در گوشه و کنار ایران باشد.

وی برگزاری جشنواره‌ای با غذاهای متنوع از شهرهای مختلف ایران را نیز بخشی از فرهنگ یزد دانست و در این باره تصریح کرد: این غذاها از جانب افرادی با فرهنگ‌ها و قومیت‌های مختلف ایرانی تهیه شده، در حالی که ساکن یزد و بخشی از این شهر به شمار می‌روند.

فاطمی ابراز امیدواری کرد که استقبال از این جشنواره در روزهای آتی با برگزاری برنامه‌های هفته فرهنگی سیستان و بلوچستان و همچنین حضور مسئولان و هنرمندان، بسیار بیشتر شود.

«غلامعلی سفید» رییس شورای اسلامی شهر یزد نیز در مراسم آغاز بکار این جشنواره اظهار کرد: این قبیل جشنواره‌ها که با حضور مهمانانی از شهرهای دیگر برگزار می‌شود، ضمن تبادل فرهنگ‌ها و وحدت قومیت‌ها و فراهم ساختن شرایط فعالیت‌های ساده‌ی اقتصادی، هزینه‌های کمی را متحمل برگزارکنندگان می‌کند.

وی افزود: این که بعضاً مخالفت‌هایی با برگزاری این جشنواره‌ها صورت می‌گیرد، ناشی از کج سلیقگی‌هاست و لذا مردم باید خود از این فرصت‌ها استفاده کنند و کمتر به امید دیگران باشند، البته مسئولان نیز آماده استقبال از پیشنهادات و انجام هماهنگی‌های برگزاری چنین جشنواره‌هایی برای مردم هستند.

یاداور می‌شود؛ جشنواره غذای محلی ایران‌زمین تا شانزدهم مردادماه در محل دانشگاه علمی کاربردی میراث یزد واقع در خیابان فرمانداری یزد از ساعت 20 تا 23 میزبان عموم مردم است.


انتهای پیام انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر تحریم ظریف ایران زمین شاخص شورای اسلامی شهر صنایع دستی و گردشگری قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر تحریم ظریف امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۴۷۱۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایش وحدت و همدلی با برگزاری جشنواره اقوام در بندرترکمن

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان جشنواره وحدت و همدلی اقوام با حضور مهمانانی از کشورهای قزاقستان و ترکمنستان و مسئولین کشوری و استانی، عصر دیروز چهارشنبه پنجم اردیبهشت ۱۴۰۳ در میدان مختومقلی بندرترکمن برگزار شد.

برپایی نمایشگاه صنایع دستی ، اجرای موسیقی و جشنواره غذاهای محلی از جمله برنامه های این جشنواره بود.

حدود یک هزار نفر در این جشنواره حضور داشتند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • گروه موسیقی آهوی دشت شهربابک در بندر عباس به روی صحنه رفت
  • فال حافظ امروز یک‌شنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ با معنی و تفسیر
  • برگزاری محفل شعر ارادت رضوی در هویزه
  • عاشقانه شمس و مولانا رکورد کمدی‌ها را زد/تغییر ناگهانی دبیر اقوام
  • اجرای 30 برنامه ملی، منطقه ای و محلی هفته ملی خلیج فارس در هرمزگان
  • زیرساخت‌های گردشگری شهر دژکرد اقلید تقویت و توسعه می‌یابد
  • فصل پنجم «نون‌خ» را می‌توان پیوند غرب و شرق ایران دانست
  • گردشگری و صنایع دستی،‌ مردمی‌ترین نوع اقتصاد است
  • اردبیل فردا میزبان دومین جشنواره بین‌المللی عشایر است
  • نمایش وحدت و همدلی با برگزاری جشنواره اقوام در بندرترکمن