Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-05-01@16:42:12 GMT

ورود دیوان عدالت اداری به موتورسواری زنان

تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۶۴۷۲۳۸

ورود دیوان عدالت اداری به موتورسواری زنان

ماجرای گواهینامه موتورسیکلت برای زنان از آن دست داستان‌های پیچیده و با ابعاد حقوقی گسترده است که هنوز نتوانسته به مرحله مشخصی برسد.

به گزارش روزنامه هفت صبح از یک سو برخی زنان که متقاضی اخذ گواهینامه موتورسیکلت هستند می‌گویند در جایی از قانون عنوان نشده که گرفتن گواهینامه موتورسیکلت برای زنان جرم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین رابطه حکم یکی از شعبات دیوان عدالت اداری منتشر شده که نشان می‌دهد این شعبه در پاسخ به شکایت یک زن از اصفهان نسبت به عدم صدور گواهینامه موتور سیکلت حق را به شاکی داده و پلیس را ملزم به صدور گواهینامه موتورسیکلت برای زنان کرده است.

دیوان عدالت اداری در بخشی از حکم خود نوشته است: قید مقرر در ماده ۲۰ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی که بیان کرده: صدور گواهینامه برای مردان بر عهده پلیس است نافی صلاحیت آن مرجع مبنی بر اختیارات و وظایف صدور گواهینامه برای زنان نیست و به عبارت دیگر اثبات شی نفی ماعدا نمی‌کند.

در بخشی دیگر از این حکم آمده است: رانندگی برای زنان جامعه ایران اعم از رانندگی خودرو‌های سبک و سنگین و یا موتور سیکلت و سایر وسایل نقلیه موتوری در هیچ یک از مقرارت موضوع منع نشده است و با عنایت به اصل اباحه رانندگی موتورسیکلت نیز برای آنان مباح تلقی می‌گردد.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: زنان موتورسیکلت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۴۷۲۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عدم توجه به جلو سبب مرگ عابر پیاده در رشت شد

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ امیر طالبی اظهار کرد: در حوالی ساعت ۱۱:۰۰ روز ۱۱ اردیبهشت با اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر یک فقره تصادف شدید منجر به فوت یک نفر در بلوار امام خمینی (ره)، بلافاصله ماموران پلیس راهنمایی و رانندگی برای بررسی موضوع به محل حادثه اعزام شدند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه با حضور ماموران پلیس و تیم‌های امدادی در محل حادثه مشخص شد راننده سواری پراید که خانمی ۱۷ ساله و فاقد گواهینامه بوده به علت عدم توجه به جلو و جوانب با عابر پیاده تصادف کرده است گفت: در این حادثه شدید متاسفانه عابر پیاده که خانمی حدوداً ۷۵ ساله بوده پس از انتقال به بیمارستان به علت شدت جراحات وارده جان باخت.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان گیلان اظهار داشت: کارشناسان پلیس علت تصادف را بی احتیاطی و عدم توجه به جلوو نقص ماده ۱۸۰ آیین نامه راهنمایی و رانندگی از سوی راننده سواری سایپا ۱۱۱ تشخیص دادند.

وی در پایان با تاکید بر لزوم رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی عدم توجه به جلو در رانندگی را عامل اصلی تصادفات اعلام کرد و از خانواده‌ها خواستاز در اختیار قرار دادن وسایل نقلیه به فرزندان خود که گواهینامه رانندگی ندارند به جد خودداری کنند.

کد خبر 6093204

دیگر خبرها

  • رسیدگی به پرونده‌های قضایی باحضور رئیس دیوان عدالت اداری کشور
  • پای دیوان عدالت اداری به مصوبه دستمزد باز شد
  • عدم توجه به جلو سبب مرگ عابر پیاده در رشت شد
  • احتمال تغییر رقم دستمزد کارگران در ۱۴۰۳ تقویت شد؛ آیا مصوبه افزایش حقوق کارگران باطل می‌شود؟
  • مصوبه افزایش حقوق کارگران باطل می‌شود؟
  • ورود موتورسیکلت‌های دوربین‌دار راهور در معابر
  • بیشترین متقاضی دریافت گواهینامه موتورسیکلت در این شهر
  • تهران، بیشترین متقاضی دریافت گواهینامه موتورسیکلت را داشته است
  • احتمال تغییر رقم دستمزد کارگران در ۱۴۰۳ تقویت شد/ آیا مصوبه افزایش حقوق کارگران باطل می‌شود؟
  • تهران بیشترین متقاضی دریافت گواهینامه موتورسیکلت را داشته است