Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، شکرالله حسن بیگی رئیس ستادانتخابات استان تهران، با اشاره به این موضوع که انتخابات تهران متفاوت از دیگر شهرهاست، اظهار داشت: در دوره های گذشته 3500 شعبه اخذ رأی در تهران بود، در این دوره برای انتخابات مجلس پیش بینی می کنیم که این رقم به بیش از چهارهزار شعبه اخذ رأی افزایش یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته هیأت اجرایی باید تشکیل شود تا نظر قطعی خود را ارائه کند.

وی ادامه داد: یکی از دغدغه ها در ایام انتخابات، شمارش آرا و اعلام نتایج است؛ چراکه برای تحقق این مرحله سه روز زمان برده می شود.گاهی اوقات شاهد هستیم که شمارش تقریبا در کل کشور به اتمام می رسد، اما همچنان در تهران درگیر شمارش هستیم.

رئیس ستاد انتخابات استان تهران با اشاره به انتخابات شورایاری ها که به شکل تمام الکترونیک برگزار شد، گفت: انتخابات تمام الکترونیک شورایاری ها، می تواند نمونه خوبی باشد و اگر هیأت نظارت شورای نگهبان قبول کند و با وزارت کشور به توافق برسند، انتخابات مجلس تهران را به شکل تمام الکترونیک برگزار خواهیم کرد.

وی ادامه داد: اگر این توافق حاصل شود، در انتخابات مجلس تهران بطور متوسط تا یک ساعت بعد از انتخابات، نتایج را اعلام می کنیم ودیگر نیازی به وقت، سرمایه و انرژی بسیار نیست و به راحتی می توانیم نتایج را اعلام کنیم.

حسن بیگی اظهار داشت: شمارش آرا در انتخابات ریاست جمهوری به نسبت انتخابات مجلس آسان تر است؛ چراکه در شمارش انتخابات مجلس با نزدیک به دو هزار کاندیدا روبرو هستیم اما این تعداد در انتخابات ریاست جمهوری اندک است. امیدواریم انتخابات مجلس هم به صورت تمام الکترونیک برگزار کنیم.

وی افزود: در حال حاضر دو مرحله رأی دادن و شمارش آراء به صورت الکترونیکی نیست و الباقی مراحل به صورت الکترونیکی برگزار می شود. یعنی از 25 فرآیند انتخابات تنها دو مرحله آخر آن به صورت الکترونیکی است.

رئیس ستاد انتخابات استان تهران با اشاره به روند الکترونیکی شدن انتخابات مجلس گفت: نام رأی دهنده به هنگام انتخابات مجلس، در سامانه ثبت و سپس کد ملی فرد استعلام می شود. فرم ها به شکل الکترونیکی خواهد بود. مرحله اخر رأی دادن و اعلام نتایج به صورت الکترونیکی نیست و این امر مستلزم امکانات مورد نیاز است که باید توسط وزارت کشور فراهم شود و در نهایت مورد قبول و تأیید شورای نگهبان باشد.

حسن بیگی با اشاره به این موضوع که 508 هزار نفر در انتخابات شورایاری ها شرکت کرده اند، گفت: البته در انتخابات شورایاری ها مسئولیتی نداشته ام اما براساس اعلام نتایج این انتخابات کاملا موفقیت آمیز بود.

156 / 156 رئیس ستادانتخابات استان تهران انتخابات مجلس صندوق اخذ رای

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: انتخابات مجلس صندوق اخذ رای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۴۷۲۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی ۲۸۷ شعبه اخذ رأی در دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در خراسان جنوبی

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، سلیمی در برنامه گفتمان هفته شبکه خاوران با بیان اینکه تمامی زیرساخت‌ها برای برگزاری انتخابات سالم در این حوزه انتخابیه آماده است، گفت: تعرفه‌ها و ملزومات مورد نیاز برگزاری انتخابات در استان نیز تامین شده و در این زمینه نگرانی وجود ندارد.

وی با اشاره به اهمیت برگزاری این دوره از انتخابات و وجود ۵۰ درصد جمعیت استان در این سه شهرستان، از وجود ۲۸۹ هزار نفر واجد شرایط رأی دادن در حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف خبر داد.

سلیمی با بیان اینکه کاندیدا‌ها تا ۷۲ ساعت قبل از زمان رأی گیری امکان انصراف دارند، افزود: در صورتی که کاندیدایی در ۷۲ ساعت باقیمانده انصراف دهد انتخابات با حضور یکی دیگر از کاندیدا‌ها که بیشترین آراء را در دور قبل بدست آورده برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه کاندیدا‌ها تنها در مکان‌های مجاز و مورد تایید دست اندرکاران انتخابات می‌توانند تبلیغات کنند گفت: کاندیدا‌ها و طرفداران ان‌ها اصل قانونمداری را رعایت کنند.

دیگر خبرها

  • مرحله دوم انتخابات مجلس در سمیرم و لنجان ۲۱اردیبهشت برگزار می‌شود
  • رقابت ۴ نامزد دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در مازندران
  • تجهیزات الکترونیکی برگزاری انتخابات در خرم‌آباد فراهم است
  • آغاز رسمی تبلیغات انتخاباتی نامزد‌های مرحله دوم انتخابات مجلس
  • ۱۰۶۴ شعبه اخذ رای در حوزه انتخابیه مشهد و کلات خواهیم داشت
  • ۱۰۶۴ شعبه اخذ رای در کل حوزه انتخابیه مشهد و کلات خواهیم داشت
  • جدول پخش برنامه های صدای آبادان
  • رقابت ۱۲ نفر برای ۶ کرسی دیگر مجلس در آذربایجان شرقی
  • بخشی از عوارض آزادراه تهران-شمال به محیط زیست اختصاص یابد
  • آمادگی ۲۸۷ شعبه اخذ رأی در دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در خراسان جنوبی