Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-07@15:56:03 GMT

جهاددانشگاهی نباید دچار مشکلات مالی باشد

تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۶۴۷۴۱۳

جهاددانشگاهی نباید دچار مشکلات مالی باشد

به گزارش ایکنا از مازندران، به مناسبت قرار گرفتن در آستانه سالروز تشکیل جهاددانشگاهی، واحد عبدالهیان، رئیس جهاددانشگاهی مازندران، امروز، 13 مردادماه به همراه جمعی از معاونین، مدیران و اعضای جهاددانشگاهی جهت دیدار آیت‌الله معلمی، امام جمعه قائمشهر و نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری در دفتر وی حضور یافته و به گفت‌وگو پرداختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این نشست، آیت‌الله علی معلمی، با بیان اینکه، توقع جامعه از جهاددانشگاهی بسیار بالاتر و بیشتر از وضعیت حاضر است، گفت: علت تأسیس جهاددانشگاهی این بود که این نهاد بتواند در کنار حرکت متعارف در دانشگاه، حرکت جهشی و جهادی داشته باشد.

وی افزود: اگر بخواهیم مملکت‌مان آباد شود باید به اهل دانش، اندیشه، نواوری و فناوری و نیز نیروی مسلح دفاعی رسیدگی شود.

معلمی با بیان اینکه آبادانی مملکت به عدالت و اصلاح کشور، محقق می‌شود، گفت: کسی که مسئول اجرایی در کشور است، باید مالک امر نفسش باشد و بر تأدب خود قادر باشد و اجازه ندهد نفس اختیارش را در دست بگیرد.

وی با بیان اینکه، جهاددانشگاهی از نظر زمانی مقدم بر تاسیس صنایع دفاعی کشور است، افزود: ما بعد از جنگ به فکر صنایع دفاعی افتادیم و در اوایل جنگ فرصتی برای تولید نداشتیم اما پیشرفت در صنایع دفاعی بسیار بشتر از دیگر صنایع بوده است.

معلمی اظهار کرد: جهاد دانشگاهی باید در علوم انسانی خود را با دانشگاه امام صادق(ع) و در صنعت خود را با صنایع دفاعی مقایسه کند.

وی خواستار بهره‌برداری مفید از امکانات و ظرفیت‌های موجود در جهاددانشگاهی شد و افزود: بعد از انقلاب هر جایی که نیروهای علمی ورود پیدا کردند باید عالمانه اداره شود.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: باید جهاد دانشگاهی در ابعاد مختلف طرح‌های نو ارائه کند و ائمه جمعه بتوانند تمام قد از آنها دفاع کنند. جهاد باید جهش علمی و نوآورانه داشته باشد و اگر نه سیر طبیعی علمی در دانشگاه اتفاق می‌افتد.

معلمی یکی از عوامل پیشرفت در صنایع دفاعی را مدیریت تثبیت شده دانست و بیان کرد: برنامه‌های توسعه‌ای صنعت دفاع از نقطه‌ای شروع شد و در ادامه به نقطه‌ای ختم می‌شود، اما تشکیلات علمی و اجرایی عموما در اختیار دولت‌ها است و اغلب دستخوش تغییرات شده و تثبیت مدیریتی ندارند.

وی با انتقاد از جابه‌جایی بدون منطق مدیران، ادامه داد: به صرف اینکه مدیری در انتخابات ما نبود عوض کنیم، برای نظام خسارت است و باید بدانیم این نظامی که مردم برایش خون دادند و به سادگی به دست نیامده است.

معلمی خواستار تثبیت مدیریت در جهاد دانشگاهی شد و اظهار کرد: اینکه هر چهار سال مدیری کنار زده شود حرکت مناسبی نیست مگر اینکه شخصیت جوان و مبتکری جایگزین شود ولی تا کنون این تغییر مدیریت‌ها سبب ابتر شدن طرح‌های مدیران سابق شده و این به سود سازمان نیست.

وی با تأکید بر اینکه، جهاددانشگاهی باید طرح‌هایشان را به استان ارائه کند و به صورت جدی مطالبه‌گر باشد، افزود: موفقیت زمانی به دست می‌آید که طراح، مجری و مسئول اعتبارات هماهنگ عمل کنند.

وی افزود: نهاد علمی همچون جهاددانشگاهی نباید دچار مشکلات مالی باشد و باید برای توسعه و رشد علمی و پژوهشی، اعتبارات مناسبی به این نهاد اختصاص داد.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: دیدار جهاد دانشگاهی مازندران ایت الله معلمی امام جمعه قائمشهر رشد علمی اختصاص بودجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۴۷۴۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکثیر گاوهای پربازده با استفاده از فناوری تولید آزمایشگاهی جنین

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از جهاددانشگاهی، دکتر محمد مهدی نادری عضو هیات علمی پژوهشگاه ابن‌سینا در خصوص اقدامات این شرکت در راستای تحقق شعار سال بیان کرد: کار ما تکثیر گاوهای پربازده با استفاده از فناوری تولید آزمایشگاهی جنین است. یعنی ما از گاو پرتولید به جای اینکه یک گوساله در سال بگیریم، می‌توانیم ۲۰ گوساله بگیریم. به این صورت که هر هفته از گاو پرتولید تخمک گرفته و این تخمک‌ها مانند درمان ناباروری در انسان، در محیط آزمایشگاهی لقاح پیدا کرده و طی ۷ الی ۸ روز تبدیل به جنین می‌شود. در نهایت این جنین گاو پربازده منجمد شده و سپس آن را در رحم گاو معمولی می‌کاریم و با این روش گوساله‌ای که به دنیا می‌آید چون در آزمایشگاه از گاو پربازده تولید کرده‌ایم، دو سه برابر ارزش دارد.

وی با بیان اینکه از حدود ۱۵ سال پیش این کار را شروع کرده‌ایم، تصریح کرد: اکنون ۵ سال است که این موضوع تجاری شده و تنها مرکزی در کشور هستیم که در منطقه غرب آسیا پروانه تولید جنین داریم و با هلدینگ‌های بزرگی مانند آستان قدس رضوی، ستاد اجرایی فرمان امام(ره)، کوثر، دشت مغان، میهن و دامداری‌های بخش خصوصی همکاری می‌کنیم. اخیرا نیز در بحث صادرات با توجه به حضور در دو دوره نمایشگاه ایران اکسپو، بازدیدکنندگانی داشتیم که متقاضی صادرات و عقد قرارداد فروش و مشارکت بودند که قرار شد در آینده این گفت‌وگوها ادامه یافته و منجر به عقد قرارداد شود.

مدیرعامل شرکت سینافناوران ماندگار جهاددانشگاهی در ادامه گفت: تأثیرگذاری این طرح برای دامدار این است که باعث می‌شود هزینه‌های تولید برای کسانی که این گوساله‌های ممتاز در گله‌شان وجود داردکمتر شده و سودشان ۲۰ تا ۳۰ درصد افزایش یابد.

نادری در خصوص اقدامات این شرکت برای تحقق شعار سال (جهش تولید با مشارکت مردم) اظهار داشت: با توجه به جنینی که ما تولید می‌کنیم در واقع با گاوداری‌های بخش خصوص مشارکت می‌کنیم تا بتوانیم بحث خودکفایی گوشت را در کشور داشته باشیم. در حال حاضر ۲۰ هزار درخواست واردات برای نژادهای گاو گوشتی و شیری که دومنظوره است داریم و با توجه به طرح تولید جنین منجمد شرکت ما می‌توان بدون اینکه وارداتی انجام شود، با مشارکت مردم این تعداد گوساله را تولید کرد.

وی در خصوص حضور جهاددانشگاهی در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ عنوان کرد: در این نمایشگاه نیز از سوی برخی بازدیدکنندگان خارجی، از طرح تکثیر گاوهای پربازده استقبال خوبی صورت گرفت که امیدواریم به عقد قرارداد و مشارکت منجر شود. همچنین در حوزه فروش دانش فنی نیز گفت‌وگوهای مثبتی انجام گرفته است تا از این طریق بتوانیم در راستای تحقق شعار سال موفق‌تر عمل کنیم.

ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران اکسپو ۲۰۲۴، ۸ تا ۱۲ اردیبهشت‌ در محل نمایشگاه‌های بین المللی تهران برپا شد. توسعه ارتباطات جهاددانشگاهی در حوزه بین الملل با ارائه محصولات فناورانه و دانش بنیان صادراتی واحدهای سازمانی این نهاد از مهمترین مؤلفه‌های حضور در این نمایشگاه بود. در همین راستا جهاددانشگاهی به‌عنوان نهاد پیشران در عرصه علم و فناوری به ارائه بخشی از دستاوردهای متخصصان و پژوهشگران خود در حوزه کشاورزی و منابع طبیعی پرداخت و غرفه این نهاد مورد توجه بازدیدکنندگان بسیاری از کشورهای مختلف قرار گرفت.

این نمایشگاه بازدیدکنندگان خارجی بسیاری داشت که یکی از مهمترین طرح‌های جهاددانشگاهی طرح تولید جنین منجمد از نژاد گاوهای شیری و گوشتی با خصوصیات برتر ژنتیکی بود که مورد استقبال بازدیدکنندگان بسیاری از کشورهای الجزایر، مالی، نیجریه، یمن و زیمبابوه قرار گرفت.

کد خبر 6099416

دیگر خبرها

  • تکثیر گاوهای پربازده با استفاده از فناوری تولید آزمایشگاهی جنین
  • سامانه تامین مالی جمعی آبادیران عرصه‌ای برای تحقق شعار سال
  • معاون امور فرهنگی کمیته امداد: ۲۰ درصد افراد جامعه دچار مشکلات روانشناختی هستند
  • معاون امور فرهنگی کمیته امداد کشور: ۲۰ درصد افراد جامعه دچار مشکلات روانشناختی هستند
  • جذب سرباز امریه در سازمان جهاددانشگاهی صنعتی شریف
  • توان علمی دانشگاه فردوسی مشهد باید به حل مشکلات کمک کند
  • تأخیر در صدور پروانه ساختمانی موجب مشکلات مالی و نارضایتی مردم می‌شود
  • دانشگاهها در راستای رفع مشکلات توسعه ای مازندران پای کار بیایند
  • ۸ دستاورد علمی برپایی رویداد صدرا در دانشگاه آزاد بوئین‌زهرا
  • تست سلامت از روی خطوط صورت و چروک پیشانی