Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴ در آخرین ساعات روز چهارشنبه ۹ مرداد ماه، محمد جواد ظریف از سوی وزرات خزانه‌داری آمریکا تحریم شد. تحریم ظریف با موجی از واکنش‌های مثبت و گاهی منفی همراه بود. برخی ظریف را سخنگوی سیاست خارجی ایران و مورد حمایت رهبری دانستند و در مقابل تندرو‌ها این تحریم را حاصل مذاکره او با آمریکا و امضای برجام دانستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در همین راستا، حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی جوادی آملی در واکنش به تحریم ظریف گفت: شرایط و اتفاقاتی که برای کشوری با یک انقلاب بزرگ، فرهنگ و تمدنی ریشه‌دار و اندیشه‌ای بسیار وسیع و فراگیر به وجود آمده، در طول ۴۰ سال گذشته پیروزی‌ها و موفقیت‌هایی را به همراه داشته است؛ گرچه آسیب‌ها و لطمات فراوانی هم به کشور زده است. درباره ظریف نیز تاریخ و آینده باید قضاوت کند که توانسته در چنین زمانی چه نقش موثر و عظیمی برای کشور و انقلاب داشته باشد.

این جهل جاهلان بود که سنگ‌ها را در جامعه و انقلاب ما انداخت

جوادی آملی در ادامه به واکنش‌های منفی به تحریم ظریف گفت: این افراد تحریم‌ها را صرفا یکسری کاغذ‌هایی می‌دانستند که پاره کردنی است؛ لذا این امر باعث شد که چند سنگ جهالت در کشور ما انداخته شود و به بیانی دیگر این جهل جاهلان بود که سنگ‌ها را در جامعه و انقلاب ما انداخت. در این مرحله عاقلان باید جمع می‌شدند و همفکری می‌کردند و با مشورت و رایزنی‌های جهانی، سنگ‌ها و موانعی را که در راه کشور ایجاد شده بود، کنار می‌زدند و این اتفاق به دست خردمندان و عاقلان که بر مبنای عقلانیت و بر اساس تدبیر حرکت می‌کردند، رقم خورد.

وی با بیان اینکه در بحث برجام نیز جایگاه عزت‌مندانه کشور حفظ شد، گفت: تلاش ارزشمند و قهرمانانه‌ای که تیم دیپلماسی کشور به رهبری ظریف داشتند هم نهایتا به رفع ظلم و جهالت‌هایی منجر شد که بخشی از آن به تفکر درون کشور و بخشی به خارج بازمی‌گشت. همانطور که در پایان ۸سال دفاع مقدس آن صلح برای ما پیروزی و ظفرمندی بود، موفقیت برجام نیز رفع تحریم‌ها و نجات از ابر سیاه جنگ بود. حال می‌خواهیم نامش را «صلح»، «مذاکره» یا «برجام» بگذاریم.

جوادی آملی در ادامه با ابراز تعجب از اینکه چرا عده‌ای در کشور ناآگاهی و نابخردی به خرج می‌دهند، گفت: باید معلوم شود که چگونه است آن‌ها از طرفی تحریم برخی شخصیت‌ها را برنمی‌تابند، ولی برای برخی دیگر از تحریم‌ها کف می‌زنند؟ این‌ها همان‌هایی بوده که همیشه در این فضا حضور دارند و به قول جناب حافظ «خوش بود گر محک تجربه آید به میان، تا سیه روی شود هرکه در او غش باشد»؛ بنابراین ما باید تلاش کنیم افرادی که تحت عنوان غشّ در جامعه اغتشاش و نگرانی ایجاد می‌کنند و باعث کدورت و تیرگی برای نظام و شخصیت‌های انقلابی می‌شوند را متوجه کنیم. منبع: جماران خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 جوادی آملی تحریم ظریف ظریف وزارت خزانه داری آمریکا تحریم برجام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۴۸۷۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیسی: ایران تحریم ناپذیر است

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز؛ سید ابراهیم رئیسی شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مراسم افتتاحیه ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران با بیان این‌که «این نمایشگاه فضای رقابتی و یک کنش جمعی ایجاد می‌کند تا برای رفاه اجتماعی از مسیر توسعه تجارت، صادرات و گسترش تعاملات اقتصادی عمل شود»، اظهار کرد: این نمایشگاه موجب ارتقای اقتصادی در کشور، منطقه و برای همه جهان است. این نمایشگاه نشان‌دهنده آن است که جمهوری اسلامی تحریم‌ناپذیر است و هرگز تحریم‌ها در این کشور به نتیجه نرسیده و بعد از این هم به نتیجه نخواهد رسید.

بیشتر بخوانید:

وی تاکید کرد: این نمایشگاه نشان‌دهنده این است طرح‌های شیطانی منزوی کردن ایران تاکنون به نتیجه نرسیده و بعد از این هم به نتیجه نمی‌رسد.

ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی (ایران اکسپو ۲۰۲۴) در روزهای ۸ تا ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مرکز نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود.

این نمایشگاه به‌طور ویژه بر ۶ حوزه شامل «صنایع غذایی، کشاورزی و شیلات»، «صنعت»، «فرش دستباف، صنایع دستی و گردشگری»، «دارو و تجهیزات پزشکی، تجهیزات آزمایشگاهی و محصولات شیمیایی»، «صنعت ساختمان و خدمات فنی - مهندسی» و «گروه پتروشیمی» متمرکز است.

در حال تکمیل ...

کد خبر: 1228552 برچسب‌ها سید ابراهیم رئیسی

دیگر خبرها

  • بهبود اقتصادی؛ از میدان «واقعیت» تا میدان «تصویر»
  • چرا ایران تحریم‌ناپذیر است؟
  • کیهان: فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف! /جمهوری اسلامی: روحانیت خودش پیشقدم شود/از پرواز با بال استعداد‌ها تا پرواز با جت شخصی
  • عضو مجمع تشخیص: برجام و FATF همچنان در اولویت است / نباید روابط دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران به یکی دو کشور خاص محدود شود
  • ظریف، همچون بند زدن برگ گل! | چینی‌بندزن! یه دل شکسته رو هم بند می‌زنی؟
  • ایران تحریم‌ناپذیر است
  • رئیسی: ایران تحریم ناپذیر است
  • رئیسی: ایران تحریم‌ناپذیر است
  • آینده برجام / توافقی صورت می گیرد؟
  • تعریف دولتمردان برجام از خود به خاطر نابودی یک دهه فرصت رشد اقتصادی!