Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-27@17:45:00 GMT

گردو غبار بزرگ ترین مشکل خشکی هامون

تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۶۴۸۸۱۳

گردو غبار بزرگ ترین مشکل خشکی هامون

سیستان وبلوچستان- بیشترین کانون ریزگردها در آن سوی مرز و مربوط به بخشی از تالاب به نام هامون صابری بوده که در بارندگی‌های اواخر سال قبل و اوایل امسال، این مشکل به صورت طبیعی حل شده است.

به گزارش قدس آنلاین،مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان گفت: پدیده گرد و غبار، بزرگ ترین مشکل ناشی از خشک بودن بستر تالاب هامون است که لازم است در رهاسازی آب از چاه نیمه‌ها در بستر تالاب، برنامه‌ریزی دقیق با تمرکز بر کانون‌های گرد و غبار انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پورمردان افزود: بیشترین کانون ریزگردها در آن سوی مرز و مربوط به بخشی از تالاب به نام هامون صابری بوده که در بارندگی‌های اواخر سال قبل و اوایل امسال، این مشکل به صورت طبیعی حل شده است.

وی افزود: اولویت رهاسازی آب با بخشی از تالاب هامون به نام هامون هیرمند است تا از حرکت شن‌های روان جلوگیری و کمکی به بهبود شرایط زندگی ساکنان این منطقه شود.

وی خاطرنشان کرد: خشک بودن بستر تالاب هامون، موجب خیزش گرد و غبار در شمال سیستان و بلوچستان می‌شود و در زمان وزش بادهای ۱۲۰ روزه سیستان، شرایط زندگی را برای مردم این منطقه بسیار طاقت‌فرسا می‌کند.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: گرد و خاک دریاچه هامون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۴۸۸۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز طرح اضطراری برای برقراری آب در ۲۸ روستای سیل زده

ایسنا/سیستان و بلوچستان مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان از اجرای طرح اضطراری برای حل مشکل بی‌آبی ۲۸ روستای سیلزده مجتمع بندینی زرآباد خبر داد و افزود: ناوگان آبرسانی سیار در سطح این شهرستان فعال است.

علیرضا قاسمی امروز پنجشنبه ۶ اردیبهشت در بازدید از مناطق سیل زده اظهارکرد: سیلاب، طغیان رودخانه‌ها و طوفان بی‌سابقه‌ باعث آسیب‌های بسیار زیادی به تأسیسات آب شد، به طوری‌که ۲۹۵ روستا و ۶ شهر سیستان و بلوچستان دچار بی‌آبی شدند.

وی با بیان اینکه ۱۲ شهرستان سیستان و بلوچستان به دلیل تشدید بارش‌ها در محاصره سیل قرار گرفتند، افزود: در روستاهایی که امکان تردد وجود داشت و سیلاب در محل جاری نبود، نسبت به رفع فوری خسارت‌ها و برقراری آب در شبکه روستاها و شهرهای درگیر اقدام شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان با اشاره به آسیب خط اصلی مجتمع ۲۸ روستایی بندینی در شهرستان زرآباد بیان کرد: با توجه به جاری بودن آب در محل شکستگی خط انتقال اصلی مجتمع، برای رفع فوری مشکل بی‌آبی مردم اجرای ‌طرح موقت و اضطراری در دستورکار آبفا قرار گرفت که اکنون در حال اجراست.

وی از فعالیت تانکرهای آبرسانی سیار در زرآباد خبر داد و گفت: آب آشامیدنی مردم از طریق ناوگان آبرسانی سیار در حال تأمین است تا آسیب‌های وارده ترمیم و آب پایدار شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آبگیری بخشی از تالاب هامون و خوشحالی ‌مردم سیستان
  • احیای موقت گردشگری در تالاب بین‌المللی هامون
  • جانی دوباره درتالاب هامون جازموریان سیستان وبلوچستان
  • تالاب هامون جازموریان جان دوباره گرفت
  • جان دوباره تالاب جازموریان بعد ۲ سال خشکسالی
  • تالاب جازموریان جان دوباره گرفت
  • حل مشکل آب‌شرب روستاهای سیل‌زده در منطقه بلوچستان
  • آغاز طرح اضطراری برای برقراری آب در ۲۸ روستای سیل زده
  • احتمال تبدیل دریاچه نمک قم به کانون جدید گرد و غبار کشور​
  • مشکل بزرگ استقلال با مالک جدید پرسپولیس