Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری بعد از ظهر یکشنبه در نشست با مسئولان شهر چغادک اظهار داشت:شهر چغادک دارای تاریخی گرانبها است که باید تاریخ این منطقه به خوبی مورد توجه پژوهشگران قرار بگیرد.

وی با اشاره به اینکه چغادک قبل از انقلاب پناهگاه نیروهای انقلابی بوده است، اضافه کرد: مردم چغادک شرایط و جایگاه امنی را برای نیروهای انقلابی در این منطقه فراهم کرده بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه چغادک دارای شرایط ویژه‌ای برای دستیابی به توسعه و پیش رفت است ادامه داد: باید با کار کارشناسی برای توسعه این شهر تلاش شود فرصت‌های توسعه این شهر شناسایی شود.

وی با بیان اینکه در سال‌های گذشته به خوبی برای توسعه چغادک تلاش نشده است، خاطرنشان کرد: باید سندی جامع برای توسعه و پیشرفت شهر چغادک تدوین شود و با تزریق اعتبارات مورد نیاز، زمینه رشد چغادک فراهم شود.

آیت‌الله صفایی بوشهری با اشاره به اینکه موقعیت جغرافیایی شهر چغادک که همسطح با دریا یا پایین‌تر از سطح دریا است بیان کرد: در سال‌های گذشته باید تدابیری اندیشه می‌شد که متاسفانه نشده است و این شهر به لحاظ ضریب متوسط توسعه استان، توسعه پیدا نکرده است.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر اجرای طرح‌های مناسب برای جلوگیری از سیل در چغادک را ضروری دانست و افزود: مسئله فاضلاب از دیگر مسائل مهم و ضروری در شهر چغادک است که باید حل شود.

وی اضافه کرد: باید برای ۲۰ سال آینده شهر چغادک نقشه راه طبق استانداردهای جهانی طراحی شود و فضای مختلف اموزشی، فرهنگی، مسکونی، گردشگری و ... در آن دیده شود.

 آیت الله صفایی بوشهری خواستار احداث کمربندی و یا تقاطع غیرهمسطح در سه راهی چغادک شد و ادامه داد: شهر چغادک یکی از نقاط خوب فرهنگی در استان بوشهر است اما با توجه به مهاجرپذیر بودن این شهر لازم است کار فرهنگی بیشتری در آن انجام شود.

وی از کلنگ زنی مجتمع فرهنگی تفریحی شهر چغادک در آینده نزدیک خبر داد و گفت: به منظور توسعه اشتغال در استان بوشهر باید از همه ظرفیت‌ها به‌ویژه ظرفیت دریا و اقتصاد کرانه‌ای استفاده شود.

صفایی بوشهری بر لزوم توسعه صنایع کوچک زوده بازده و ایجاد صنایع خانگی تاکید کرد و افزود: ضریب بیکاری در شهر چغادک حدود ۱۵ درصد است که باید برای کاهش ان تلاش بیشتری شود.

کد خبر 4684551

منبع: مهر

کلیدواژه: بوشهر امام جمعه بوشهر چغادک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۴۹۴۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیاتی شدن ۱۲۳ درصدی تعهد اشتغال استان کرمان

 به مناسبت هفته کار و کارگر چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ماه، مدیر‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان به همراه جمعی از نمایندگان جامعه کارگری با استاندار کرمان دیدار و گفتگو کردند.

محمدمهدی فداکار، استاندار کرمان در این دیدار گفت: در بحث کارگری ما مسئولان موظف هستیم که حداکثر رضایتمندی را در این گروه فراهم کنیم؛ زیرا کارگران زیادی در بخش‌های معدنی، صنعتی و یا شرکت‌های پیمانکاری با حداقل حقوق قانون کار فعالیت می‌کنند؛ بنابراین تا جایی که در توان داریم باید به آن‌ها کمک کرده و ایمنی محیط کاری آن‌ها را فراهم کنیم.

وی ادامه داد: بخش‌هایی از مشکلات کارگران را دولت در راستای ظرفیت‌های اجتماعی و شرایط موجود به دنبال رفع آن است، به خصوص بحث پرداخت‌ها و امنیت شغلی تا جایی که ظرفیت موجود باشد، کمک خواهد شد.

فداکار، توجه بخش‌های خصوصی، پیمانکاران و کارفرمایان به نیرو‌های انسانی خود را مهم دانست و افزود: پایه تولید مجموعه، نیروی انسانی است و تولید باکیفیت و بیشتر و بهتر با حمایت نیروی کار و رضایتمندی آن‌ها میسر خواهد شد.

وی با بیان اینکه استان، نیمی از حقوق معادن کشور را پرداخت می‌کند و نیمی از صنعت فعال معدنی کشور در استان کرمان است، آموزش در مجموعه شرکت‌های صنعتی را مهم دانست و گفت: استان کرمان به دلیل شرایط خاص صنعتی و معدنی نسبت به سایر استان‌ها نیاز بیشتری به تخصص نیرو‌های انسانی کار دارد.

استاندار کرمان تصریح کرد: در حوزه آموزش به تناسب ظرفیت خاص اشتغال در حوزه معدنی استان باید نیروی انسانی متناسب آن تقویت شود و لزوما خیلی موارد نیروی انسانی زیر دیپلم و ماهر احتیاج است و شرکت‌ها جذب خواهند کرد.

در ادامه این جلسه نماینده انجمن شرکت‌های خدماتی، نماینده مجمع نمایندگان کارگری و نماینده کانون انجمن صنفی فنی حرفه‌ای استان، مشکلات حوزه بیمه، مسکن و آموزش نیرو‌های متخصص را بیان کردند.

مجتبی مصباح، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان در این دیدار به عملیاتی شدن ۱۲۳ درصدی تعهد اشتغال استان طی پارسال اشاره داشت و گفت: نرخ بیکاری استان کاهشی شده و کمترین میزان نرخ بیکاری در ۱۶ سال گذشته داشته‌ایم.

وی تعداد کاریابی‌های استان را ۵۴ و ۲ برابر از ابتدای دولت دانست و افزود: مراکز کارآفرینی که می‌توانند پیشران باشند در ایده‌پردازی و اشتغال امروز به ۲۸ مرکز افزایش پیدا کردند.

مصباح گفت: در بحث‌های اشتغال زایی در تبصره ۱۸، ۳ هزار و ۵۵۵ مجوز مشاغل خانگی ایجاد کردیم که تعداد یک هزار مجوز منجر به شغل شد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • عملیاتی شدن ۱۲۳ درصدی تعهد اشتغال استان کرمان
  • توسعه دریامحور باید دارای روحی مردمی و دانش بنیان باشد
  • پیشنهاد استاندار هرمزگان برای ایجاد ‌راه زمینی به کیش
  • مرزبانی باید به سیستم‌های رصد و پایش الکترونیک دریا مجهز باشد
  • تقویت مرزبانی سبب گستردگی توسعه و پیشرفت همه جانبه جامعه می‌شود
  • بازگشت ۱۲۰۰ کارگر استان بوشهر به اشتغال
  • تقویت مرزبانی سبب گستردگی توسعه جامعه می‌شود
  • سامانه بارشی در راه بوشهر/ صدور هشدار نارنجی
  • مینی پالایشگاه دهدشت کلنگ زنی شد/تولید ۱٠ هزار بشکه بنزین در روز
  • توانایی ایران در وصل شدن گذر جنوب شرق به اروپای شرقی