Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-05-05@21:40:01 GMT

ترسیم دقیق ترین نقشه حرکت یخ های قطب جنوب

تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۶۵۰۰۹۰

ترسیم دقیق ترین نقشه حرکت یخ های قطب جنوب

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، محققان گزارش دادند نقشه جدیدی از سرعت حرکت یخ های قطب جنوب اخیرا ترسیم شده، دقیق ترین نقشه ایست که تاریخ ایجاد شده است.

نقشه ای که محققان با استفاده از داده های ماهواره ای در طول زمان یک ربع قرن ترسیم کرده اند، 10 برابر دقیق تر از نقشه های قبلی است و بیش از 80 درصد قاره جنوبگان را پوشش می دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«جرمی موگینوت» ، نویسنده برجسته و پژوهشگر علوم سیستمی زمین در دانشگاه «کالیفرنیا»، «آیروین» می گوید: با استفاده از پتانسیل کاملی که از سیگنال های فاز تداخل سنجی از رادارهای دیافراگم مصنوعی ماهواره ای به دست آورده ایم ، توانستیم یک جهش کوانتومی را در توصیف جریان حرکت یخ ها در قطب جنوب کشف کنیم.

وی افزود: «این نمایه سازی دقیق به بهبود درک ما از رفتار یخ ها، تحت فشار آب و هوا در قسمت وسیعی از قاره جنوبگان کمک می کند و پیش بینی های بهبود سطح دریا را از طریق مدل های عددی امکان پذیر خواهد کرد.»

این تیم توانست نقشه ای تنظیم کند که حرکت سریع یخ ها را در سال تا سطح 20 سانتی متری (کمی بیش از نیم پا) و با انحراف 5 درجه در جهت جریان سالانه برای بیش از 70 درصد از مناطق قطب جنوب تخمین بزند. این اولین بار است که محققان نقشه برداری را با چنین دقت بالایی در مناطق داخلی قطب جنوب انجام داده اند.

«اریک راینوت»، استاد علوم سیستم زمین در این رابطه می گوید: این نقشه به دانشمندان آب و هوایی کمک خواهد کرد تا به اهداف خود نزدیکتر شوند؛ اهدافی از جمله تعیین بهتر مرزها بین یخچال های طبیعی و ارزیابی دقیق مدل های اقلیمی جوی منطقه ای در کل این قاره.

این نقشه در یافتن مکان های مناسب و محتمل برای حفاری هسته یخی کره زمین در جهت استخراج سوابق اقلیمی و همچنین بررسی موازنه قطب جنوب فراتر از سطح و حاشیه آن کمک خواهد کرد.

وی گفت که مشتاقانه منتظر ماهواره مشترک ناسا و سازمان تحقیقات فضایی هند است که در اواخر سال 2021 راه اندازی می شود. ماموریت SAR صرفاً نظارت بر قطب جنوب خواهد بود و جهت آن نیز کاملا رو به جنوبگان تنظیم شده است. این فضاپیما هر 12 روز یک عکس کامل از سواحل قطب جنوب را گرفته و به دانشمندان تحویل خواهد داد.

انتهای پیام/

159 / 159

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۵۰۰۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امام صادق (ع) مبانی درست اسلام را دقیق تبیین کرد

ایسنا/آذربایجان غربی مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی گفت:از جمله واجباتی که بر ما لازم است شناخت درست اهل بیت و تبعیت از آن‌هاست و لذا مجالس اهل بیت مقدمه واجب است.

حجت الاسلام منصور امامی در گفت‌وگو با ایسنا ضمن تسلیت شهادت امام جعفر صادق (ع) افزود: از مهم ترین شئون پیامبر و اهل بیت تبیین بود و لذا باید به تک تک حضرات معصومین به دید سیره تبیین نگاه کنیم؛ لازمه نگاه به سیره تبیینی امام صادق علیه السلام شناخت دقیق زمان امام (ع) است.

وی ادامه داد: تربیت متخصص در حوزه های مختلف برای جوابگویی برای شبهات از دیگر کارهای امام صادق بود و امام توسط این شاگردان شبهات را رصد کرده و پاسخ می داد.

حجت الاسلام امامی با بیان اینکه از مهم ترین کارهای امام صادق (ع) تبیین دقیق امامت و ولایت بود و قالب روایت های کافی از امام باقر و امام صادق است، گفت: حضرت توانست به مذهب شیعه قدرت ببخشد و آن را احیا کند و امام صادق به تنهایی شبهات را رصد کرد، از طرفی ساختار سازی کرد و از سویی نهضت علمی ایجاد کرد و مبانی درست اسلام را دقیق تبیین کرد به گونه ای که تاکنون کسی نتوانسته در آن تزلزل ایجاد کند.

وی عنوان کرد: امام صادق نظریه ولایت و امامت را تئوریزه کرد و موارد جعلی و ناقص را جواب داد. لذا از سویی فقیه تربیت کرد و از سویی با همه مسلمانان در اقطار مختلف کشور اسلامی ارتباط برقرار کرد و به شبهات حیله‌گران جواب داد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی گفت: امام صادق در عصر خلفای بنی عباسی بود که استعمارگرترین خلفای تاریخ اسلام بودند و حرکت امام صرفا علمی نبود بلکه حرکت و فکر منسجم سیاسی داشت که مقابل دستگاه خلافت ایستاد و با آن مقابله کرد.

وی افزود: روش زندگانی شیعه باید به گونه‌ای باشد که زندگی را بر طاغوت حرام کند و شاگرد مکتب امام صادق باید این‌گونه باشد و امروز دیدیدم که عده ای چگونه با تبعیت از مکتب امام صادق رژیم صهیونیستی را تحقیر کردند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کشف احشام قاچاق در بندرلنگه
  • استفاده مایکروسافت از هوش مصنوعی برای پیش‌بینی دقیق‌تر آب‌وهوا
  • معلم «انسان ســـاز» است/ ترسیم مثلث «عشق، ایمان و اراده»
  • ساخت پوست الکترونیکی با قابلیت تقلید دقیق رفتار پوست انسان + فیلم
  • مسیر اجرایی با انتخاب نماینده اصلح ترسیم می‌شود/نمایش نشاط عمومی با مشارکت مردم
  • ویدیو/ ساخت پوست الکترونیکی با قابلیت تقلید دقیق رفتار پوست انسان
  • ما از شما نمی‌ترسیم!
  • سِمت دقیق همسر رئیسی مشخص شد
  • سمت دقیق همسر رئیسی مشخص شد
  • امام صادق (ع) مبانی درست اسلام را دقیق تبیین کرد