Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا، در نامه علی‌‌اصغر مونسان خطاب به محمد علی طالبی آمده است: «در اجرای ماده ۱ از قانون تشکیل سازمان میراث‌فرهنگی و گردشگری مصوب سال ۱۳۸۲ و مواد ۱۱ و ۱۲ از قانون الحاق جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون بین‌المللی حفظ میراث‌فرهنگی ناملموس مصوب سال ۱۳۸۴ و مواد ۲ و ۳ آیین‌نامه اجرایی قانون مذکور مصوب ۱۳۸۷/۱۱/۶ هیئت‌محترم وزیران و با رعایت مقررات آیین‌نامه اجرایی مذکور، میراث‌فرهنگی ناملموس با عنوان "هنر ساخت زنجیر توپ ملیله یزدی" به‌شماره ۱۶۷۳، ”هنر ساخت زنجیر هل و گل یزدی“ به‌شماره ۱۶۷۴، ”هنر ساخت زنجیر کلافه ای یزدی“ به‌شماره ۱۶۷۵، ”هنر ساخت زنجیر هل ملیله یزدی “ به‌شماره ۱۶۷۷، ”مراسم آیینی پخت آش جو، اول اسفندماه در ندوشن“ به‌شماره ۱۶۷۸، "شیوه سنتی تهیه نقل بیدمشکی" به شماره ۱۶۷۹، "هنر ساخت دستبند اشرفی یزدی" به شماره ۱۶۸۰، در تاریخ ۱۳۹۷/۰۸/۲۸ "مراسم کوزه شکنی بافق" به شماره ۱۷۲۹، "روش تهیه غذای درنجوش شهرستان ابرکوه" به شماره ۱۷۳۰،”مراسم پامنبری و ذکر خوانی روستای فتح آباد شهرستان خاتم“ به‌شماره ۱۷۳۱، ”مهارت پخت شیرینی آرد بریزو در بافق “ به‌شماره ۱۷۳۲، "مراسم نقل ریزان آموزش قرآن در مکتب خانه های یزد" به شماره ۱۷۳۳، "مهارت نشاسته گری به روش سنتی" به شماره ۱۷۷۶، در تاریخ ۱۳۹۷/۱۰/۳۰ در فهرست ملی میراث‌فرهنگی ناملموس به‌ثبت رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هر گونه اقدام که موجب حفظ و احیای این میراث گردد مورد تأکید است.

خواهشمند است دستور فرمایید مراتب برای آگاهی و اجرا به مقامات و مسئولان ذی‌ربط ابلاغ شود و از نتیجه اقدام این سازمان را مطلع کنند.»

منبع: ایلنا

کلیدواژه: سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۵۰۲۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکسی از مادر سیدحسن خمینی در مراسم تشییع پیکر عروس ارشد امام /دختر امام هم آمد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مراسم تشییع مرحوم «معصومه حائری»، همسر شهید آیت الله سید مصطفی خمینی (ره)، با حضور اعضای بیت امام خمینی، جمعی از علما، فضلا و روحانیون در قم برگزار شد.

مرحوم معصومه حائری نوه مرحوم حضرت آیت الله العظمی شیخ عبدالکریم حائری یزدی (ره)، موسس حوزه علمیه قم و فرزند مرحوم آیت الله شیخ مرتضی حائری یزدی صبح روز پنجسنبه پس از طی دوره ای بیماری در گذشت. در ادامه تصاویری از این مراسم را مشاهده می‌کنید.

27215

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900226

دیگر خبرها

  • ساخت یک شهرک جدید؛ تهدیدی برای شهر باستانی جیرفت!
  • عکسی از مادر سیدحسن خمینی در مراسم تشییع پیکر عروس ارشد امام /دختر امام هم آمد
  • قدردانی استاندار و مدیرکل میراث فرهنگی کردستان از سوخت‌رسانی نوروزی
  • اعلام زمان برگزاری مراسم تشییع پیکر عروس ارشد امام خمینی
  • مراسم تشییع همسر سیدمصطفی خمینی شنبه برگزار می‌شود
  • مراسم تشییع همسر شهید آیت الله سید مصطفی خمینی شنبه برگزار می شود
  • استقبال پرشور یزدی‌ها از آیین احیای سنت گلاب‌گیری باغ جهانی دولت‌آباد
  • تن «سنگلج» می‌لرزد!
  • تن «سنگلج» می‌لرزد! + تازه‌ترین توضیحات مدیر تئاتر
  • تن «سنگلج» می‌لرزد!+ تازه‌ترین توضیحات مدیر تئاتر