Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تقریب»
2024-04-26@19:55:04 GMT

دومین وبینار «حج ابراهیمی در قرآن کریم» برگزار شد

تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۶۵۰۵۳۰

دومین وبینار «حج ابراهیمی در قرآن کریم» برگزار شد

 به گزارش حوزه اندیشه خبرگزاری تقریب، دومین وبینار از سلسله وبینارهای «حج ابراهیمی در قرآن کریم» به زبان انگلیسی در محل بنیاد پژوهش‍های اسلامی آستان قدس رضوی برگزار شد که حجت‌الاسلام و‌المسلمین علی باقری رایزن سابق فرهنگی ایران در تانزانیا از مشهد، حجت‌الاسلام و‌المسلمین شیخ سید حسین عارف حسینی از پاکستان، محسن اسلامی عضو هیئت علمی دانشگاه تربیت مدرس از مکه، حجت‌الاسلام و‌المسلمین دکتر سید مصطفی دریاباری، واعظی عضو هیئت علمی دانشگاه تهران از مکه، سید حسین حسینی عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی از اساتید و سخنرانان این وبینار بودند که نظرات و بحث‌های خود را ارائه کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حجت‌الاسلام و‌المسلمین علی باقری رایزن سابق فرهنگی ایران در تانزانیا در این وبینار به مفهوم حج ابراهیمی و تبیین تاثیرات حج پرداخت و عنوان کرد: حج یکی از مراسم‌ مذهبی و وظایف مسلمانان است که جنبه‌های مشخصی را تحت تأثیر قرار می‌دهد و بر ارتقا و خلوص اشخاص تأثیر فراوانی دارد.

وی ابراز کرد: حج سفری مذهبی به سوی خداست و همان‌گونه که در قرآن آمده است: حج نتیجه قیام مردم برای اقامه حق است.
حجت‌الاسلام و‌المسلمین باقری به تأثیرات حج در تمام جهان اشاره کرد و گفت: حج به معنای توجه به شریعت و مذهب و انجام دادن عمل عبادی خاصی است. فریضه حج مربوط به جنسیت، نژاد و قوم خاصی نیست بلکه از وظایف و مسئولیت‌هایی است که بر دوش مسلمانان نهاده شده و برای کسانی که به لحاظ مالی و جسمی مستطیع هستند واجب است.

وی در ادامه به تفسیر آیه 96 سوره آل عمران پرداخت و گفت: در این آیه از قرآن آمده است: «همانا اولین خانه‌اى که براى (عبادت) مردم مقرر شد، همان است که در سرزمین مکه است و مایه‌ برکت و هدایت جهانیان است».

رایزن سابق فرهنگی ایران در تانزانیا تصریح کرد: خانه کعبه از حضرت آدم تا زمانی که دنیا وجود داشته باشد مکانی برای عبادات است. خداوند متعال این مکان را امن قرار داد تا جای نزاع وجود نداشته باشد و فقط مکانی برای نزاع با شیطان باشد.

وی خاطر نشان کرد: حاجیان باید خانه کعبه را عبادت کنند و دقت داشته باشند مفهوم حج را متوجه شوند و منافع آن را دریابند.

انتهای پیام/

 

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۵۰۵۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات «وعده صادق» منشاء تحولات مهم در نظام بین الملل

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان؛ حجت الاسلام و المسلمین محمد جواد حاج علی اکبری در همایش «در کوی دوست» اتحادیه انجمن‌های اسلامی دختران دانش آموز استان گلستان در گرگان گفت: نظام اسلامی از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی، در صدد تنبیه رژیم صهیونیستی بوده است و با انجام عملیات وعده صادق این امر مهم محقق شده است.

او افزود: در شرایط کنونی و بدنبال انجام این عملیات غرور آفرین، تحولات مهمی در شرف وقوع و انجام این عملیات بسیاری از معادلات منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای را بر هم زده است.

حجت الاسلام و المسلمین حاج علی اکبری در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران امروز در نتیجه تلاش‌های فرزندان این سرزمین در صنایع نظامی و عرصه‌های دیگر در زمره قدرت‌های برتر آسیا قرار گرفته است.

وی تاکید کرد: پیروزی‌های اخیر نتیجه وحدت و انسجام ملت ایران است و خداوند متعال در قرآن کریم وعده نصرت را برای اتحاد ملت‌ها داده است.

دیگر خبرها

  • دو ایرانی در مسابقات قرآن مالزی
  • گزیده از سخنان ائمه جمعه شهرهای استان قم
  • خلیج فارس نقشی راهبردی در کشور دارد
  • لزوم پرهیز از مجادله‌های بیهوده در سطح جامعه
  • اسرائیل تبدیل به بلای جان آمریکا شده است
  • گسترش جلسات سنتی قرآن کریم در حرم مطهر رضوی
  • قاری و حافظ قرآن اعزامی به مسابقات مالزی تعیین شدند
  • سخنان کامل حجت‌الاسلام و المسلمین مرتضی اشراقی در مراسم رونمایی از کتاب «چالش‌های تاریخی»
  • عملیات «وعده صادق» منشاء تحولات مهم در نظام بین الملل
  • ثبت نام ۱۹۸ کردستانی در آزمون اعطای مدرک تخصصی به حفاظ قرآن