Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایلخان نوری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به نبود هیچگونه مشکل در خصوص تامین و پرورش نیروی انسانی متخصص نجات غریق در کشور، اظهار داشت: هم اینک خانواده بزرگ این فدراسیون بیش از ۲۰۰ هزار نفر را شامل می شود.
وی افزود: با این وجود در بحث تجهیزات نیاز به حمایت و کمک دولت داریم زیرا منجیان غریق به صورت شبانه روزی و در شرایط سخت در سواحل حضور داشته و نیاز به تجهیزات دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی موفقیت ناجیان در هر نقطه دنیا را در گرو داشتن تجهیزات و وسایل امداد و نجات روزآمد و کامل دانست و گفت: هم اینک برخی از این تجهیزات با توجه به نیاز در داخل کشور تولید می شود به طوری که برای اولین بار آدمک های نجات غریق به تعداد ۱۵۰ عدد با آخرین استانداردهای جهانی در داخل تولید و در بین استان های مختلف توزیع شد. 
نوری از دیگر نیازمندی های این بخش را تیوپ نجات غریق و جت اسکی برشمرد و افزود: در فکر تامین تجهیزات در حد توان برای همه مناطق کشور، به ویژه استان های ساحلی هستیم ولی این امر نیاز به بودجه ملی دارد و از عهده فدراسیون خارج است.
وی یادآور شد: پارسال در پایان فصل شنا و آخر شهریورماه ۲۴.۸ درصد کاهش در تعداد مغروقان داشتیم ولی باز هم ۳۸ نفر در مازندران، ۳۳ نفر در گیلان و ۲ نفر در گلستان در آغاز فصل شنا در فروردین ماه غرق شدند.
وی افزود: امسال نیز با فعالیت خوب منجیان غریق، تا امروز ۶۵۰ نفر نجات یافته تنها در مازندران داشته ایم و با توجه به اینکه تلاش ما آن است که حتی یک نفر هم غرق نشود، غرق حدود ۲۱ نفر، آمار بالایی است.
نوری، دلیل اصلی غرق این افراد را بی توجهی به تذکرات منجیان دانست و اظهار داشت: حدود ۹۰ درصد مغروقان در خارج از طرح های استحفاظی و ساعات شنا غرق شده اند.
رئیس فدراسیون نجات غریق و غواصی از هموطنانی که برای تفریح به سواحل شمال کشور و رودخانه ها می روند خواست حتما در مناطقی که نیروهای نجات غریق حضور دارند و در ساعات مجاز، شنا کنند تا در صورت نیاز به آنها کمک رسانی شود.
وی یادآور شد: در ۱۰ سال گذشته افزون بر ۶۰ هزار نجات یافته از غرق در کشور داشته ایم که عدد قابل توجهی است و نشان می دهد اگر حتی یک درصد این افراد نیز غرق می شدند چه اتفاق ناگواری رخ می داد.
نوری در ادامه با اشاره به شناسایی ۴ نفر از ناجیان غریق که بعد از پایان عملیات نجات خودشان غرق شده اند، اظهار داشت: هر ساله به یادبود این ناجیان مراسم یادبودی برگزار می شود.
وی در خصوص محکومیت تعدادی از ناجیان به پرداخت دیه نیز گفت: در تهران پرونده ای برای سه نفر از ناجیان از سال ۹۳ در جریان است که طی آن برای یک نفر که در حالت نباتی است، محکوم به پرداخت ۱۲ میلیارد ریال دیه شده اند.
وی از انعقاد قرارداد با یکی از بیمه ها برای ناجیان غریق خبر داد و از منجیان خواست حتما نسبت به بیمه خود با مبلغ اندک اقدام کنند تا در چنین مواقعی دچار مشکل نشوند.
نوری گفت: انجام این بیمه برای سال اول توسط ناجیان اختیاری است، ولی از سال بعد باید همه زیر پوشش بیمه قرار گیرند زیرا که این بیمه شرایط بسیار عالی دارد که با ماهی ۲۰۰ هزار ریال توسط ناجیان و به نام خودشان قابل انجام است.
به گزارش ایرنا؛ رئیس فدراسیون نجات غریق و غواصی برای شرکت در مجمع انتخاباتی رئیس هیات نجات غریق و غواصی خراسان شمالی به این استان سفر کرده بود.

ط/۵۱۳۲

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر تحریم ظریف استان های مختلف امداد و نجات خانواده خراسان شمالی شبانه روزی قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر تحریم ظریف امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۵۰۵۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم| آمریکا از برجام خارج شده است و به تعهدات خود عمل نکرده است

مدیرکل آژانس انرژی اتمی تاکید کرد جمهوری اسلامی ایران از برجام خارج نشده و آمریکا از برجام خارج شده و به تعهدات خود عمل نکرده است و اجازه نداده سه کشور اروپایی دیگر نیز به تعهدات خود عمل کنند.

کد خبر 751447

دیگر خبرها

  • فیلم| آمریکا از برجام خارج شده است و به تعهدات خود عمل نکرده است
  • نیاز گلستان به ساخت ۶ پایگاه امداد و نجات جاده‌ای
  • غرق شدن جوان ٣۰ ساله دزفولی در رودخانه دز
  • آب‌های خاکستری؛ نجات‌بخش حیات زمین
  • شوش و کرخه خوزستان بدون اکیپ مجهز غریق نجات هستند
  • پوشش مناطق خطرآفرین دریا در دستور کار طرح سالم‌سازی
  • سالانه ۱۸۰ هزارتن پنبه مورد نیاز صنعت نساجی کل کشور است
  • هدر رفت آب در اردستان ۳ درصد کاهش یافت
  • سیمونه اینزاگی: به باشگاه گفتم نمی خواهم هیچ بازیکنی از جمع ما خارج شود؛ به همه آنها نیاز دارم
  • شهرستان تکاب میزبان اولین اردوی ۴ روزه آماده سازی تیم نجات غریق آقایان