Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا ، ایرنا نوشت: میدیا بنجامین، بنیانگذار گروه زنان صلح، امروز، 13 مردادماه یکشنبه در گفت‌وگوی اختصاصی با ایرنا این مطلب را در واکنش به تروریسم اقتصادی دولت ترامپ علیه وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران مطرح کرد.

وی افزود دولت ترامپ از صدای رسا و منطق وزیر خارجه ایران برآشفته شده است و فکر می‌کند با تحریم او می‌تواند این صدا را که باعث رسوایی دولت آمریکا در سطح بین‌المللی شده است، خاموش کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این فعال ضد جنگ و مدافع صلح تصریح کرد: این تحریم ها دو رویی ترامپ و وزیر خارجه وی را آشکار کرد که مرتب می گویند به دنبال مذاکره با ایران هستند. این کار البته پیامدهای خطرناکی نیز دارد. زیرا در این مرحله بخصوص نیاز داریم که دولت ما با وزیر خارجه ایران تماس داشته باشد.

اعتبار جهانی ظریف

بنجامین که چندی پیش به همراه یک هیات آمریکایی از ایران دیدن کرده بود، ادامه داد: ظریف یکی از با تجربه ترین دیپلمات هایی جهان است که در جریان مذاکرات هسته ای نقش برجسته ای داشت. در همه جای جهان برای او اعتبار قائل هستند. قطع ارتباط با وی اشتباه بود و با توجه به تحولات سریع در منطقه، پیامد خطرناکی می تواند داشته باشد.

وی اضافه کرد: در حالی که این دولت آمریکا تلاش می کند تا ایران را بازیگری بدخواه معرفی کند، ظریف و سخنان شیوا و منطقی او را در برابر این طرح می بیند. سخنان ظریف همواره منطقی، از روی استدلال و قانع کننده بوده است.

عضو ارشد گروه کد پینک یادآور شد: گفته های ظریف نشان داده است که ایران به توافق هسته ای پایبند بوده و در مقابل؛ آمریکا با عقب نشینی از آن؛ تعهداتش را زیر پا گذاشته است. او به جهان نشان داده که دولت آمریکا، یاغی است.

بنجامین تصریح کرد: دولت ترامپ به شدت از اینکه ظریف با رسانه ها صحبت کرده  و با سخنان منطقی با شبکه های تلویزیونی ، آنها را رسوا می کند، عصبانی است. ظریف صدایی از ایران است که روشنگری وی برای مردم آمریکا، دولت ترامپ را به دردسر انداخته است و می خواهند این صدا شنیده نشود.

صدایی نافذ

بنیانگذار گروه زنان صلح کدپینک با اشاره به ادعای مقام های آمریکایی مبنی بر اینکه وزیر امور خارجه ایران را ضعیف و بدون اختیارات می دانند، گفت: مقام های دولت ترامپ، وزیر خارجه ایران را فاقد قدرت و اختیار معرفی می کنند، اما همزمان دست به تحریم او می زنند. این نشان می دهد که دچار تناقض هستند.

بنجامین تاکید کرد: همه می دانند که وزیر امور خارجه ایران فردی قدرتمند در مذاکرات است و صدای وی نافذ بوده و همه جا شنیده می شود.

وی به دیدار چند ماه پیش خود و هیات همراهش با محمد جواد ظریف در تهران اشاره کرد و گفت: او افکار عمومی و فرهنگ آمریکایی ها را به خوبی می شناسد و به زبان انگلیسی تسلط خوبی دارد. او میان ذهنیت آمریکایی و ایرانی مقایسه ای کرد که ما را به فکر فرو برد. ظریف گفت که مردم ایران به تاریخ علاقه و توجه دارند و بیشتر به مسایل از منظر تاریخی می نگرند، اما ذهنیت آمریکایی ها تحلیلی است.

این فعال ضد جنگ آمریکایی افزود: سخنان وی بسیار منطقی و برای همه ما جالب بود، به گونه ای که نمی خواستیم جلسه با وی تمام شود.

تحریم و جنگ طلبی، صدای واقعی پمپئو

بنجامین درباره ادعای مایک پمپئو که می خواهد به ایران برود تا با مردم ایران گفت وگو کند، هم گفت: پمپئو با تحریم هایی که علیه مردم ایران وضع کرده است، مردم در ایران با گوشت و پوست خود آثار سیاست های وی را چشیده اند. پیش از رسیدن صدای وی، اعمالش را مردم ایران دریافته اند. مردم ایران، هر روز با سیاست های دولت ترامپ دست و پنجه نرم می کنند.

وی تصریح کرد: سیاست هایی که مشکلاتی برای تهیه دارو و کارهای بانکی و غیره برای آنها به وجود آورده است. به نظر من صدای واقعی دولت آمریکا در این سیاست ها در داخل ایران بازتاب پیدا کرده است. صدای واقعی این دولت چیزی جز جنگ طلبی و فشار و قلدرمابی نیست.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: ظریف ایران آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۵۰۸۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توجه ایران به رهایی خدمه کشتی توقیف شده با پرچم پرتغال

وزیر امور خارجه کشورمان در گفتگو با همتای پرتغالی خود با توجه به موضوع رهایی خدمه کشتی اسرائیلی توقیف شده توسط ایران گفت: به سفرایشان در تهران دسترسی کنسولی، آزادی و ‌تحویل‌شان را اعلام کرده‌ایم. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم، "پائولو رانگل"، وزیر امور خارجه جدید پرتغال در گفتگوی تلفنی با حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان در خصوص مناسبات دو جانبه و اوضاع منطقه به خصوص تحولات فلسطین به گفتگو و تبادل نظر پرداخت.

وزیر امور خارجه کشورمان در ابتدای این گفتگوی تلفنی، تشکیل دولت جدید پرتغال و انتصاب پائلو رانگل به عنوان وزیر امور خارجه جدید این کشور را تبریک گفت و به سابقه روابط خوب و دیرینه فی‌مابین دو کشور اشاره کرد.

امیرعبداللهیان بار دیگر بر ضرورت پایان جنگ و نسل‌کُشی رژیم صهیونیستی در غزه و احترام به حقوق مردم مظلوم فلسطین تاکید کرد و رژیم صهیونیستی را به عنوان عامل ریشه‌ای تمامی این تنش‌ها و وخامت اوضاع در منطقه دانست.

 پائلو رانگل وزیر امور خارجه پرتغال نیز در این گفتگوی تلفنی بر ضرورت برقراری آتش بس فوری در غزه  تاکید کرد و افزود: دولت پرتغال از تشکیل دولت مستقل فلسطینی حمایت می‌کند و خواستار تلاش تمامی کشورهای منطقه  برای کاهش تنش‌ها در منطقه است.

طرفین آخرین دیدگاه های خود را در مورد کشتی توقیف شده اسراییلی حامل پرچم پرتغال تبادل کردند.

امیرعبداللهیان در این ارتباط اظهار داشت: موضوع انسانی رهایی خدمه کشتی، مورد توجه جدی ماست و به سفرایشان در تهران دسترسی کنسولی، آزادی و ‌تحویل‌شان را اعلام کرده‌ایم.

ملوان روس کشتی توقیفی توسط ایران به کشورش باز می‌گردددر حال پیگیری جزئیات مربوط به کشتی توقیف شده هستیم

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • وزیر کار: مانع‌زدایی از تولید اولین گام تحقق شعار سال است
  • وزیر کار: مانع زدایی از تولید اولین گام تحقق شعار سال است
  • پاسخ به بازدارندگی ایران با بازنویسی سناریوی ناکام «تحریم»
  • دولت و مردم ایران از آمریکا و اروپا طلبکار هستند
  • واکنش سخنگوی وزارت خارجه به تحریم های سه کشور علیه ایران: دولت و مردم ایران از آمریکا و اروپا طلبکار هستند
  • سخنگوی وزارت خارجه: دولت و مردم ایران از آمریکا و اروپا طلبکار هستند
  • توجه ایران به رهایی خدمه کشتی توقیف شده با پرچم پرتغال
  • وزیرخارجه پاکستان: سفر رئیسی حائز اهمیت است/تحریم‌های آمریکا اهمیتی ندارد
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب ازسرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب از سرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله