Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@11:17:28 GMT

سالانه ۲۶ هزار تن بذر در همدان گواهی می شود

تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۶۵۱۱۰۲

سالانه ۲۶ هزار تن بذر در همدان گواهی می شود

قاسم اسدیان روز یکشنبه در تور رسانه ای خبرنگاران همدان ادامه داد: یک هزار و ۶۵۸ نوع گیاه در استان همدان وجود دارد و تاکنون ۹۹ درصد گیاهان استان همدان جمع آوری و هشت هزار نمونه شناسایی شده است.

وی گفت: ۲ هزار گونه گیاه دارویی در کل کشور وجود دارد که از این میزان ۳۱۵ گونه در این استان شناسایی شده اند.

به گفته رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی همدان سالانه ۱۵۵ طرح تحقیقاتی در این مرکز انجام می شود که ضریب اجرای طرح های تحقیقاتی به ازای هر محقق در استان ۲.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۴ درصد است.

وی خاطرنشان کرد: مرکز تحقیقات همدان ۴۰ گرایش تحقیقاتی - پژوهشی دارد و اصلاح و تامین بذر، آزمایش غلات، حبوبات و گیاه پزشکی از جمله امور پژوهشی در مرکز تحقیقات کشاورزی استان همدان بشمار می رود.

اسدیان با بیان اینکه بیش از ۶۰۰ عامل خسارت زا گیاهان را تهدید می کند، اضافه کرد: ۳۶ درصد عوامل به محصولات زراعی استان خسارت وارد می کند.

رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی همدان ادامه داد: در مرکز تحقیقات همدان تمامی کارهای اصلاح نژادی و معرفی رقم های مقاوم به بیماری، خشکی و علف های هرز به کشاورزان صورت می گیرد.

وی با بیان اینکه بزرگترین میکروپلات چغندرقند در مرکز تحقیقات همدان وجود دارد، بیان کرد: دو رقم چغندرقند دنا و سینا به تازگی توسط مرکز تحقیقات همدان به عنوان دو گونه مقاوم معرفی شده است.

گفتنی است مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی همدان که سال ۱۳۴۸ تاسیس شده است بیش از  یک هزار و ۵۰۰ مقاله ملی و بین المللی را به چاپ و ۲۷ رقم جدید و ۲۰ اختراع به ثبت رسانده است.

۷۵۲۳/۲۰۹۰

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی همدان کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۵۱۱۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

غرق شدن نوجوان ۱۴ ساله در سرپل ذهاب

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه، سرهنگ نوذر نظری گفت: پس از اعلام مرکز فوریت‌های پلیس ۱۱۰ مبنی بر یک مورد غرق شدگی در کانال آب طرح گرمسیری سرپل ذهاب، رسیدگی به موضوع در دستور کار قرار گرفت.
وی افزود: ماموران با دریافت این گزارش به سرعت در محل حاضر شدند و در تحقیقات ابتدایی دریافتند نوجوان ۱۴ ساله‌ای که به همراه دوستانش برای شنا به کانال آب طرح گرمسیری مراجعه کرده به علت آشنا نبودن با فنون شنا غرق شده و در راه انتقال به مراکز درمانی جان خود را از دست داده است.
نظری در پایان از تشکیل پرونده‌ای در این راستا خبر داد و گفت: تحقیقات تکمیلی در این رابطه در حال انجام است.

دیگر خبرها

  • مسیر خلق دانش و انتقال آن به عرصه های کشاورزی باید تقویت شود
  • انتقال فناوری به حوزه کشاورزی باید در دستور کار قرار گیرد
  • حمل بیش از ۲۸۰ هزار تن گندم از خوزستان به سراسر کشور
  • مرگ تدریجی آب‌بندان‌های مازندران
  • تحقیقات محققین در حوزه کشاورزی باید کاربردی باشد
  • غرق شدن نوجوان ۱۴ ساله در سرپل ذهاب
  • برنامه ریزی جهاد کشاورزی برای افزایش ۳۰ درصدی کشت پنبه در گلستان + فیلم
  • برنامه ریزی جهاد کشاورزی برای افزایش ۳۰ درصدی کشت پنبه در گلستان
  • افتتاح مرکز مدیریت هوشمند انرژی (مها) در همدان
  • جذب و تربیت سالانه دو هزار نیروی متخصص در حوزه فناوری کوانتوم