Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-05-01@13:43:09 GMT

منتظر تغییر کنتور برقتان باشید !

تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۶۵۱۳۳۱

منتظر تغییر کنتور برقتان باشید !

به گزارش سرویس اقتصادی جام نیـوز،  هادی مدقق با اشاره به آغاز اجرای مرحله دوم طرح ملی فهام، گفت: در مرحله نخست اجرای این طرح، حدود ۴۰۰ هزار مشترک صنعتی، کشاورزی و تجاری بزرگ به این سامانه مجهز شده‌اند.
 

وی با اشاره به اینکه در مرحله دوم اجرای طرح فهام، پنج میلیون مشترک ظرف دو سال به کنتورهای هوشمند مجهز خواهند شد، افزود: اجرای این برنامه تاکنون نتایج بسیار مناسبی را به همراه داشته است؛ به طوری که تنها در تابستان امسال بیش از سه هزار مگاوات مدیریت مصرف از طریق پایش بار و مدیریت بر مصرف مشترکین بزرگ اعمال شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 

مدیرکل مدیریت مصرف و امور مشترکان توانیر با اشاره به اینکه در مرحله دوم اجرای طرح فهام تعویض کنتورهای مشترکان زیر ۳۰ کیلووات در دستور کار قرار گرفته است، عنوان کرد: در این مرحله از طرح، اولویت نخست با مشترکین سه فاز صنعتی، تجاری، خانگی، کشاورزی و سپس مشترکین تک‌فاز خانگی و تجاری است.
 

مدقق با تاکید بر اینکه در مرحله دوم طرح فهام اولویت با مشترکان پرمصرف است، ادامه داد: با توجه به مزایای کنتورهای هوشمند، در قانون اصلاح الگوی مصرف تکلیف شده است تا برای تمامی مشترکان، تجهیزات یاد شده نصب شود که بر اساس این طرح، بنا به ظرفیت و منابع مالی داخل کشور قدم به قدم در حال پیشروی است.
 

به گفته این مقام مسئول در قدم نخست اولویت با مشترکان بزرگ و در این مرحله اولویت با مشترکین پرمصرف سه فاز و تک فاز است و در ادامه این طرح تمامی مشترکین از کنتورهای هوشمند برخوردار خواهند شد.
 

مدیرکل مدیریت مصرف و امور مشترکان توانیر با تاکید بر اینکه تمامی زیرساخت‌های لازم برای اجرای طرح فهام در داخل کشور تهیه شده است، گفت: در حال حاضر نیز دانش فنی ساخت کنتورهای هوشمند در کشور وجود دارد.

 

آخرین خبر

2025

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: کنتور اقتصاد جام نیوز برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۵۱۳۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهدای جوایز نفیس برای کاهش ۱۵ درصدی مصرف در ۲۱ هفته

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مصطفی رجبی مشهدی سخنگوی صنعت برق گفت: صنعت برق بیش از ٤٢ میلیون مشترک دارد که از این تعداد ٣٢ میلیون مشترک خانگی و تجاری هستند و با مصرف بهینه برق می‌توانند به کاهش ناترازی کمک کنند.

وی با اشاره به اینکه طرح سراسری «باانرژی» از ابتدای خرداد تا پایان شهریور اجرا می‌شود، افزود: مشترکان تجاری و خانگی می‌توانند با کاهش مصرف برق به صورت هفتگی طی ٢١ هفته اجرای این پویش، امتیاز دریافت کرده و از جوایز متعدد و ارزنده پیش بینی شده در این پویش بهره‌مند شوند.

مدیرعامل توانیر اضافه کرد: همچنین به مشترکان خانگی و تجاری که ١٥ درصد مصرف برق خود را کاهش دهند، جوایز نفیسی مانند خودرو به صورت قرعه‌کشی اهدا خواهد شد.

رجبی مشهدی با بیان اینکه سال گذشته ٤٠ درصد از مشترکان خانگی در طرح کاهش مصرف برق مشارکت کردند، تصریح کرد: امسال با توجه به افزایش طرح‌های تشویقی، پیش‌بینی می‌شود تعداد بیشتری از مشترکان به این طرح بپیوندند و با استقبال مردم از پویش با انرژی، ناترازی در صنعت برق به حداقل ممکن برسد.

مدیرعامل شرکت توانیر گفت: برنامه‌ریزی شده است تا در دوره گرم سال صادرات برق را در حداقل ممکن نگه داشته و واردات را به حداکثر برسانیم که این موضوع با توجه با شرایط آب و هوایی کشور پیش خواهد رفت.

دیگر خبرها

  • اهدای جوایز نفیس برای کاهش ۱۵ درصدی مصرف در ۲۱ هفته
  • پیش بینی کاهش ناترازی برق به ۱۱ هزار مگاوات
  • واگذاری بیش از ۹ هزار فقره انشعاب آب در استان مرکزی
  • پرداخت بیش از ۳۸ میلیارد تومان پاداش به کم مصرف‌ها در قزوین
  • پرداخت ۳۸ میلیارد تومان پاداش به کم مصرف‌ها
  • پیش بینی ناترازی ۱۰ تا ۱۱ هزار مگاواتی برق در تابستان
  • کشاورزان هم پاداش می‌گیرند هم برق رایگان
  • بیش از ۸۰ میلیون جایزه غیرنقدی پیش‌بینی شده برای خوش‌مصرف‌ها
  • پیشگویی ترسناک نوستراداموس زنده جهان؛ منتظر تاریکی مطلق باشیـد!
  • منتظر تغییرات چشمگیر در IOS۱۸ باشید!