Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرداد؛ «برهم صالح» رییس جمهوری عراق روز یکشنبه در دیدار با وزیران خارجه مصر و اردن در بغداد گفت: اولویت عراق، برقراری روابط با کشورهای دوست در جهان عرب و جهان اسلام است.

به گزارش پایگاه خبری السومریه نیوز، در بیانیه دفتر اطلاع رسانی ریاست جمهوری عراق آمده است، صالح در این دیدار  بر ضرورت همکاری های مشترک میان کشورهای عربی که در تحقق امنیت و ثبات در منطقه نقش دارد، تاکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی همچنین بر اهمیت توسعه اصول اقدام مشترک عربی با هدف تحقق رفاه و شکوفایی اقتصادی برای ملت های منطقه تاکید کرد.

وزیران خارجه سه کشور عراق، مصر و اردن روز یکشنبه در نشست بغداد «درباره مبارزه با تروریسم، سرمایه گذاری اقتصادی در عراق و حمایت از بازسازی مناطق آسیب دیده در جنگ داعش» گفت وگو کردند.

در همین حال«ایمن الصفدی» وزیر خارجه اردن که در کنفرانس مشترک خبری با وزیران خارجه عراق و مصر در بغداد صحبت می کرد، گفت: ما در منطقه بر کاهش تنش، پایبندی به گفت وگوی سیاسی بر اساس احترام متقابل، حسن همجواری و عدم دخالت در امور داخلی کشورها توافق داریم.

وی افزود: در صورت وقوع هر بحرانی در منطقه همه ما بهای آن را پرداخت می کنیم و همه ما می خواهیم تا برای پایان بحران و تنش در منطقه اقدام کنیم.

الصفدی گفت که دیدار سه جانبه وزیران خارجه عراق، مصر و اردن مثبت، مثمر ثمر و صریح بود.

سران عراق، اردن و مصر فروردین امسال نیز در نشست سه جانبه خود که در قاهره برگزار شد بر اهمیت مبارزه فراگیر با تروریسم و حامیانش تاکید کردند.

نشست سه جانبه «عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر، عادل عبدالمهدی نخست وزیر عراق و عبدالله دوم پادشاه اردن» در قاهره با صدور بیانیه‌ای به کار خود پایان داد که بر اساس آن سران سه کشور درباره تازه‌ترین تحولات منطقه بحث و تبادل نظر کردند و بر تصمیم خود برای همکاری و هماهنگی راهبردی برای بازگرداندن ثبات به منطقه، یافتن راه حل برای بحران‌هایی که تعدادی از کشورهای عربی از جمله فلسطین ، سوریه ، لیبی و یمن با آن مواجه هستند، تاکید کردند.

بیانیه قاهره همچنین بر اهمیت کامل شدن نبرد فراگیر علیه تروریسم و حامیان مالی و فکری آن به ویژه در سایه پیروزی عراق علیه گروه تروریستی داعش و فداکاری‌های ملت عراق در این راستا و همچنین پایان دادن به حضور داعش در سوریه تاکید کرده بود.

عراق در سال های اخیر پس از یک دوره بایکوت سیاسی و فرقه گرایانه از سوی کشورهای عربی و شکست این سیاست، شاهد اقبال دوباره دولت های عربی برای عادی سازی و گسترش روابط است.

دولت عراق نیز بویژه در دوره نخست وزیری عادل عبدالمهدی، تلاش گسترده ای برای عادی سازی روابط خود با محیط عربی و اسلامی در دستور کار خود قرار داده است. برچسب ها: رییس جمهوری عراق

منبع: خرداد

کلیدواژه: رییس جمهوری عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۵۱۴۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید عراق برلزوم افزایش همکاری‌ها برای متوقف کردن جنایات تل‌آویو

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المعلومه، «محمد شیاع السودانی» نخست وزیر عراق با احمد ابوالغیط دبیرکل اتحادیه عرب که در حال حاضر به این کشور سفر کرده دیدار کرد.

در این دیدار در خصوص همکاری‌های مشترک میان کشورهای عربی و اهمیت فعال سازی توافقنامه‌های میان این کشورها به ویژه در زمینه‌های اقتصادی در راستای خواسته‌های ملت‌های عربی تاکید شد.

السودانی در این دیدار بر موضع ثابت عراق در حمایت از فلسطین تاکید کرد و گفت: باید تلاش‌های مشترک در سایه موضع گیری های کشورهای عربی با هدف پایان دادن به دردها و رنج‌های ملت فلسطین یکپارچه شود.

ابوالغیط نیز بعد از این دیدار تاکید کرد: نشست‌های من با محوریت بررسی اوضاع نوار غزه در سایه تداوم جنایات رژیم صهیونیستی برگزار شد.

وی درباره عراق نیز گفت: من مطمئن هستم که عراق با رهبران هوشیار خود و با کمک کشورهای عربی می‌تواند خود را در این شرایط سخت به ساحل امنیت برساند.

لازم به ذکر است وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد ارتش رژیم صهیونیستی طی روز گذشته چهار کشتار و جنایت دیگر را در حق فلسطینی‌ها در این باریکه مرتکب شده است.

شمار شهدای جنگ علیه غزه از هفتم اکتبر گذشته تاکنون به ۳۴ هزار و ۳۸۸ نفر و شمار زخمی‌ها نیز به ۷۷ هزار و ۴۳۷ نفر رسیده است.

این وزارت خانه افزود که در این حمله‌ها ۳۲ فلسطینی به شهادت رسیده و ۶۹ نفر دیگر زخمی شدند. هنوز بیش از هفت هزار نفر هم مفقود و زیر آوار هستند.

کد خبر 6090693

دیگر خبرها

  • امنیت خلیج فارس با مشارکت کشورهای ساحلی تامین می‌شود
  • وزیر امور خارجه: امنیت خلیج فارس فقط با مشارکت کشورهای ساحلی تأمین می‌شود
  • امیرعبداللهیان: امنیت خلیج فارس با مشارکت تمامی کشورهای ساحلی تامین می‌شود
  • قزاقستان: کشورهای مختلف به برقراری روابط با کابل تمایل دارند
  • کاخ سفید: بلینکن برای برقراری آتش‌بس ۶ هفته‌ای در غزه تلاش می‌کند
  • تاکید عراق برلزوم افزایش همکاری‌ها برای متوقف کردن جنایات تل‌آویو
  • عضو مجمع تشخیص: برجام و FATF همچنان در اولویت است / نباید روابط دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران به یکی دو کشور خاص محدود شود
  • فارن افرز: احتمال شکل گیری ائتلاف منطقه ای اعراب و اسرائیل علیه ایران چقدر است؟
  • فارن افرز: از اتحاد عبری-عربی علیه ایران خبری نیست/ همسایگان عربی ایران به دنبال جنگ با تهران نیستند
  • نخست‌وزیر عراق: جامعه بین‌المللی جنگ غزه را متوقف کند