Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-27@17:17:39 GMT

غواصان نظامی ۶ کشور در کیش به آب می‌زنند

تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۶۵۱۶۲۸

ساعت24- فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: غواصان نظامی کشورهای ایران، سوریه، روسیه، آفریقای جنوبی، چین و ونزوئلا از فردا (دوشنبه) در آب های جزیره کیش به رقابت می‌پردازند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: غواصان نظامی کشورهای ایران، سوریه، روسیه، آفریقای جنوبی، چین و ونزوئلا از فردا (دوشنبه) در آب های جزیره کیش به رقابت می‌پردازند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش روابط عمومی ارتش، امیر دریادار حسین خانزادی در این باره گفت: مسابقات نظامیان جهان با ابتکار کشور روسیه از حدود ۱۱ سال پیش تا کنون، هر ساله در ۱۷ رشته برگزار می شود.

‌فرمانده نیروی دریایی ارتش افزود: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران از سه سال پیش به این مسابقات ملحق شدند. از بدو الحاق نیروی های مسلح به این رقابت‌ها، نیروی دریایی ارتش نیز حضور پیوسته داشته است.

وی با اشاره به میزبانی نیروی دریایی ارتش در رشته غواصی عمق در سال ۱۳۹۷، یادآور شد: در دومین سال حضورمان در رشته غواصی عمق در بندر نوشهر میزبان بودیم که تیم نیروی دریایی ارتش با اختلاف مقام قهرمانی را به ارمغان آورد.

امیر دریادار خانزادی به دلایل انتخاب جزیره کیش برای این دوره از رقابت ها اشاره کرد و افزود: به دلیل اینکه وضعیت آب در بندر نوشهر شفاف نبود، جزیره کیش به دلیل وجود آب‌های شفاف و زیرساخت‌ها و ظرفیت‌های خوب انتخاب شد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش ادامه داد: امروز افتتاحیه این مسابقات در جزیره کیش برگزار شد و از فردا ( دوشنبه) تیم‌ها به رقابت با همدیگر می پردازند.

وی به افزایش تعداد تیم های نیروی دریایی ارتش در رشته‌های مختلف اشاره کرد و گفت: علاوه بر رشته جام دریا و غواصی عمق که از سال‌های گذشته در مسابقات نظامی حضور داشتیم، امسال ‌نیروی دریایی در دو رشته دربی دریا و اربابان سلاح ‌نیز در مسابقات نظامی روسیه حضور دارد.

امیر دریادار خانزادی اضافه کرد: مسابقات جام دریا در کشور آذربایجان برگزار می‌شود. دو فروند ناو موشک انداز نیروی دریایی ارتش طی هفته گذشته به روسیه اعزام شدند که از فردا در کشور روسیه برگزار خواهد شد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه این رقابت ها از روز گذشته به طور رسمی آغاز شد، افزود:‌ رشته غواصی عمق نیز از امروز آغاز می‌شود.‌ کشورهای دیگری از جمله هند و چین نیز در برخی رشته‌های هوایی و زمینی میزبان این مسابقات هستند.

وی با اشاره به تیم‌های حاضر در این رقابت‌ها گفت: کشورهایی برگزیده از سه قاره آسیا، آفریقا و آمریکا که شامل ۱۰ تیم می شوند، در این رقابت‌ها حضور دارند. ایران، سوریه، روسیه، آفریقای جنوبی، چین و ونزوئلا در این رقابت ها حضور دارند و کشورهای آذربایجان، اندونزی و پاکستان نیز به عنوان ناظر شرکت کردند و احتمالا سال آینده در مسابقات حاضر می شوند.

امیر دریادار خانزادی یادآور شد: جانشین فرمانده نیروی دریایی روسیه نیز برای نظارت بر این مسابقات در جزیره کیش حضور دارد که این موضوع نشان دهنده اهمیت این مسابقات برای مجموعه نظامیان و کشور روسیه است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش درباره تاسیس دبیرخانه دائمی این رقابت‌ها در جزیره کیش گفت: قطعا برای برگزاری دوره‌های بعد پیش‌بینی‌هایی صورت گرفته است. ‌البته یک مجموعه دیگر به نام پنج‌گانه دریایی را هم مدنظر داریم که به‌دنبال اجرای آن هستیم.

ایرنا

منبع: ساعت24

کلیدواژه: جزیره کیش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۵۱۶۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسابقات قرآن دانش‌آموزان و فرهنگیان در یزد برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، سعید غفاریان، از برگزاری مرحله استانی چهل و دومین دوره مسابقات قرآن کریم دانش‌آموزی خبر داد و گفت: این مسابقات ۱۱ و ۱۲ اردیبهشت ماه جاری با حضور دانش‌آموزان برگزیده مرحله ناحیه‌ای در مجتمع فرهنگیان یزد برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ۶۵۰ نفر از دانش‌آموزان توانستند به این مرحله راه یابند، که دانش‌آموزان پسر در ۱۱ رشته و دختر در ۱۰ رشته طی دو روز به رقابت با یکدیگر خواهند پرداخت اظهار کرد: مسابقات امسال متفاوت از گذشته برگزار می‌شود به نحوی که مرحله غیر حضوری حذف و متسابقان در مرحله حضوری به رقابت می‌پردازند.

غفاریان با اشاره به اینکه مسابقات از حالت پایه‌ای خارج و در مقاطع تحصیلی برگزار می‌شود افزود: در مسابقات گذشته پس از برگزاری مسابقات، مراسم اختتامیه در همان روز برگزار و برترین‌ها تجلیل می‌شدند، اما امسال بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده، مراسم واحد برای اختتامیه خواهیم داشت که با حضور مسئولان استان از برگزیدگان و راه یافتگان به مرحله کشوری تجلیل خواهد شد.

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش استان یزد با اشاره به برگزاری مسابقات قرآن فرهنگیان گفت: این مسابقات نیز ۱۳ اردیبهشت‌ماه برگزار و ۴۰ نفر از فرهنگیان که توانستند در مرحله غیر حضوری رتبه برتر را کسب کنند، در پنج رشته در مرحله حضوری به رقابت با یکدیگر می‌پردازند.

دیگر خبرها

  • روسیه: ارتش اوکراین بیش از هزار نظامی دیگر را از دست داد
  • روسیه تسلیحات غربی را قبل از تحویل به ارتش اوکراین نابود می‌کند
  • مسابقه‌ای برای کلاه‌سبزان نیروی دریایی
  • پشت‌پرده تغییرات گسترده در ارتش چین
  • ۶۶ پهپاد ارتش اوکراین در منطقه «کراسنودار» روسیه منهدم شدند
  • فرمانده نیروی دریایی ارتش: از نخبگانی که در قطب جنوب حضور پیدا کنند، حمایت می کنیم /دولت به دنبال حضور دائمی در قطب جنوب است
  • روسیه: اوکراین حدود هزار نظامی دیگر را از دست داد
  • مسابقات قرآن دانش‌آموزان و فرهنگیان در یزد برگزار می‌شود
  • نیروی دریایی ارتش به داد سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان رسید + فیلم
  • ۶۰ میلیارد دلاری آمریکا، جنگ اوکراین را به کدام سو می برد؟