Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-05-01@02:20:31 GMT

هوش مصنوعی، مچ متقلبان را می گیرد

تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۶۵۲۱۰۷

هوش مصنوعی، مچ متقلبان را می گیرد

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، تقلب یک مشکل جدی در دبیرستان ها و دانشگاه های آمریکاست. طبق اعلام مرکز بین المللی درسی دانشگاهی (ICAI)، حدود 68٪ دانشجویان مقطع کارشناسی و حدود 43٪ از دانشجویان تحصیلات تکمیلی به تقلب در آزمون یا در تکالیف کتبی، اعتراف کرده اند.

حتی دانشگاه هایی مانند هاروارد، استنفورد و دوک نیز نتوانسته اند از رسوایی های تقلب فرار کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مشکل در دبیرستان ها نیز شیوع زیادی دارد.

پیش از این مدارس و دانشگاه ها به دنبال راه هایی برای جلوگیری از تقلب بودند. اکنون می توان از هوش مصنوعی برای این منظور بهره برد. فناوری های جدیدی وجود دارد که دانشگاه ها می توانند برای جلوگیری از تقلب و سرقت ادبی از آن ها استفاده کنند.

Turnitin

Turnitin یک سرویس آنلاین شناسایی سرقت ادبی است که در سال 1997 راه اندازی شد. هزاران موسسه دانشگاهی از این سرویس وب برای بررسی دقیق کارهای نوشتاری دانشجویان استفاده می‌کنند. Turnitin برای فرار از تقلب و سرقت ادبی از یادگیری ماشین، بینایی کامپیوتر و هوش مصنوعی پیشرفته استفاده می کند.

این سیستم سرقت ادبی را چک کرده و بازخوردهای به موقع را برای دانشجویان آماده و معلمان را به طور خودکار درجه بندی می کند.

محصولات مختلف Turnitin توسط بیش از 30 میلیون دانش آموز از 15،000 K-12 و مؤسسات آموزش عالی در 153 کشور جهان مورد استفاده قرار می گیرد.
شبکه مشتریان Turnitin شامل مؤسسات آموزشی و پژوهشی، شرکت ها و دولت ها است.
این وب سرویس دارای یک بانک اطلاعاتی از میلیون ها سند، مقاله، تحقیقات، مقالات دانشگاهی، نظرسنجی‌ها، صفحات وب و موارد دیگر برای مقایسه هر گونه تقلب است. این پایگاه داده همچنین شامل مقالات ارسالی توسط میلیون‌ها دانشجو است.

Proctortrack

پروکتورترک ، ابزاری است که از نرم افزار تشخیص چهره برای ردیابی حرکت دانشجو در طول امتحان استفاده می کند. سیستم با انجام این کار به عنوان ناظر مجازی عمل می کند. نرم افزار تشخیص چهره حرکت دانشجویی را در طول دوره امتحان دنبال کرده، گزارشی را برای مربی تهیه و هر رفتار مشکوک را (مانند کشش برای رسیدن به چیزی یا خم شدن) پرچم گذاری می‌کند. این نرم افزار مواردی مانند تقلب، جستجوی آنلاین در اینترنت یا تلاش برای ارتباط با دیگران را مشخص می کند.

Proctortrack توسط «Verificent Technologies» توسعه یافته و با استفاده از این وب سایت تاکنون بیش از 5.5 میلیون تخلف کشف شده است.

Demographic data

«جمع آوری داده های جمعیتی دانشجویان» رویکرد دیگری است که توسط موسسات دانشگاهی برای مقابله با تقلب مورد استفاده قرار می‌گیرد. چندین موسسه در حال جمع آوری داده های جمعیت شناختی در مورد سن دانشجویان، سطح تحصیلات و خانواده و ترکیب این داده ها با اطلاعات مربوط به درگیری در کلاس برای پیش بینی شکست یا موفقیت دانشجو در دوره تحصیلی و احتمال اتمام 4 ساله دوره هستند.

اگر از داده ها این مساله استنباط شود که دانشجو قادر به گذراندن دوره نیست می‌توان با گذاشتن دوره های اضافی احتمال انجام تقلب برای پاس کردن دروس را کمتر کرد.

همانطور که فناوری انجام تقلب در امتحانات را آسانتر کرد به طور فزاینده ای پیدا کردن افراد متقلب را نیز سهولت بخشیده است.

انتهای پیام/

178 / 159 تقلب هوش مصنوعی استنفورد هاروارد

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: تقلب هوش مصنوعی استنفورد هاروارد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۵۲۱۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۲۵ مورد تقلب با دستگاه های الکترونیکی در کنکور ۱۴۰۳

به گزارش جام جم آنلاین، عبدالرسول پورعباس امروز در حاشیه مراسم نکوداشت اساتید نمونه کشوری در گفت و گو با خبرنگاران در مورد نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ در اردیبهشت گفت: کنکور ۱۴۰۳ یکی از ایمن ترین آزمون های سراسری بود و یا صحت کامل برگزار شد واقعا مردم خیلی خوب با سازمان سنجش همراهی کردند و فریب بازی شبکه های زیرزمینی را ه داوطلبان را اغفال می کنند نخوردند.

وی ادامه داد: در مجموع ۲۵ مورد تقلب در ابتدای جلسه آزمون روز پنجشنبه صبح (۶ اردیبهشت) شناسایی شد که داوطلبان تلاش کرده بودند دستگاه های الکترونیکی با خود داخل جلسه ببرند و در لحظه شناسایی شدند.

پورعباس گقت: این دستگاه ها در حد دستگاه های جاسوسی و پیچیده بود ولی تلاش های ما در مسیر اعمال امنیت به ثمر نشست. این افراد به نیروی پلیس امنیت تحویل شدند.

رییس سازمان سنجش آموزش کشور بدون اشاره به که این داوطلبان از کدام شهرستان ها یا استان ها بودند یا جنسیت داوطلبان متقلب نیز گفت: این افراد به هیات های بدوی و هیات های تجدید نظر ارجاع می شوند و معمولا برای این داوطلبان محرومیت کمتر از ۵ سال نداریم.

وی در مورد زمان برگزاری مجدد آزمون سراسری نوبت اول برای آن دسته از داوطلبان سیل‌زده روز پنجشنبه گذشته نیز توضیح داد: آزمون فقط صبح روز پنجشنبه برای ابن شهرستان دوباره برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • ۲۵ مورد تقلب با دستگاه‌های الکترونیکی در کنکور ۱۴۰۳ کشف شد
  • کشف ۲۵ مورد تقلب در آزمون سراسری نوبت اول
  • دستگیری ۲۵ داوطلب کنکور | تحویل متقلبان به پلیس امنیت
  • کشف ۲۵ مورد تقلب با دستگاه های الکترونیکی در کنکور ۱۴۰۳
  • رشته روانشناسی از شکل سنتی فاصله می‌گیرد/ افزایش تعداد کلینیک‌های درمانی
  • دموکراسی دروغین آمریکا و برخورد‌های دوگانه
  • دموکراسی دروغین آمریکا و برخوردهای دوگانه
  • دموکراسی دروغین امریکا و برخوردهای دوگانه
  • هوش مصنوعی نخستین طلایی ایران در المپیک را پیش‌بینی کرد | پادشاه ایرانی کشتی جهان باز هم طلا می‌گیرد
  • چین از مدل هوش مصنوعی تبدیل متن به ویدئو رونمایی کرد