Web Analytics Made Easy - Statcounter

زمین‌لرزه بخش‌هایی از استان کهگیلویه و بویراحمد را لرزاند.

به گزارش ایسنا، زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۵.۲ ریشتر در عمق ۱۰ کیلومتری زمین استان کهگیلویه و بویراحمد را لرزاند.

گزارش‌های دریافتی حاکی است شهرهای دیلم، گچساران و همچنین برخی از شهرهای استان خوزستان نیز این زمین‌لرزه را احساس کرده‌اند.

هنوز کانون اصلی این زمین‌لرزه اعلام نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اعزام شش تیم ارزیاب در پی زلزله در کهگیلویه و بویر احمد

رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر از اعزام شش تیم ارزیاب به بخش‌هایی از استان کهگیلویه و بویراحمد برای بررسی خسارت‌های احتمالی خبر داد.

مرتضی سلیمی در گفت‌وگو با ایسنا در این باره اظهار کرد: زلزله‌ای به قدرت ۵.٢ ریشتر کهگیلویه و بویراحمد را ساعت ٢١ دقیقه بامداد دوشنبه لرزاند.

او با بیان این که بر اساس اعلام برخی از شهروندان این زلزله که در ١٨ کیلومتری شهر چرام استان کهگیلویه و بویراحمد با طول جغرافیایی ۵٠.٧٩ و عرض جغرافیایی ٣٠.۵٩ رخ داده است، در شهرهای اهواز، ایذه، بندر ماهشهر، بندر امام و... نیز احساس شده است، گفت: در حال حاضر شش تیم ارزیاب هلال احمر برای بررسی خسارت‌های احتمالی به محل اعزام شدند.

به گفته او گزارش‌های اولیه حاکی از ترک‌خوردگی دیوارها در گچساران بوده است.

وی افزود: روستاهایی که باید مورد ارزیابی واقع شوند اطراف شهرستان چرام هستند.

رییس سازمان امداد و نجات هلال احمر درباره وضعیت سکونت در منطقه در شعاع ۲۰ کیلومتری اظهار کرد: جمعیت ٢۶ هزار و ٩٣۵ نفری در این منطقه سکونت دارند که این تعداد ٧ هزار و ٢١۴ خانوار هستند. در مجموع ١٠٨ روستا در اطراف محل زلزله وجود دارند که نزدیک‌ترین آنها مارین، دیل، اسپر، آرو و فتح هستند.

سلیمی در ادامه با بیان این که تیم های ارزیاب در حال ارزیابی مناطق شهری و روستایی هستند، گفت: به هموطنان توصیه می‌کنیم آرامش خود را حفظ کرده و به شایعات توجه نکنند.

سلیمی، رییس  سازمان امداد و نجات هلال احمر، تا به این لحظه تعداد مصدومان در شهرستان گچساران را دو نفر اعلام کرد و گفت: دو نفر که قصد فرار از زلزله را داشتند دچار مصدومیت‌هایی شده‌اند.

زلزله شدید گچساران باعث ریزش کوه در جاده دیل شده است

فرماندار گچساران گفت: در حال حاضر بر اثر این زلزله جاده دیل ریزش داشته و در حال بررسی و سرکشی در محلات بافت فرسوده هستیم.

علی خوان‌پایه در گفتگو با خبرنگار ایسنا منطقه کهگیلویه و بویراحمد افزود: زلزله شدیدی که در گچساران ساعت ۲۱ دقیقه بامداد روز دوشنبه ۱۴ مردادماه رخ داد. در حال حاضر بر اثر این زلزله جاده دیل ریزش داشته و در حال بررسی و سرکشی در محلات بافت فرسوده هستیم و به بیمارستان‌ها وضعیت فوق العاده اعلام کردیم. پس از بررسی از محلات مختلف در گچساران نتیجه خسارت‌های احتمالی را اعلام خواهیم کرد.

به گزارش ایسنا، مرکز این زلزله در شهرستان چرام که در شهرستان گچساران نیز احساس شده است و مردم این شهرستان را به خیابان‌ها کشانده و برق برخی از مناطق نیز قطع شده است.

سرهنگ نادر رحمانی، رییس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا، نیز درباره اختلال‌های احتمالی در عبور و مرور پس از وقوع زلزله ۵.٢ ریشتری کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: بر اساس بررسی و استعلام انجام شده تا کنون اختلالی در عبور و مرور حوالی این منطقه به مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا گزارش نشده و تردد به صورت عادی در جریان است.

ادامه دارد...

منبع: ایسنا

کلیدواژه: زلزله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۵۲۲۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳ کشته و ۲ مصدوم در تصادف محور یاسوج به بابامیدان

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد سرپرست مرکز اورژانس پیش‌بیمارستانی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: تصادف ایسوزو با پژو سه فوتی و ۲ مصدوم به دنبال داشت.

محمدامین نیکویی نژاد در گفت و گو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: ساعت ۲۱ و ۷ دقیقه جمعه شب ۱۳ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در تماسی با مرکز اورژانس استان، مبنی بر تصادف یک دستگاه ایسوزو با پژو در تونل پنج محور یاسوج به بابامیدان از سمت نیروهای اورژانس به محل اعزام شدند.

وی تصریح کرد: در این حادثه ۲ نفر زخمی شدند که پس از انجام اقدامات لازم توسط کارشناسان فوریت‌های پزشکی به بیمارستان شهید جلیل یاسوج منتقل شدند.

سرپرست مرکز اورژانس پیش بیمارستانی استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: این حادثه که منجر به آتش سوزی پژو ۴۰۵ شده، سه نفر فوتی به دنبال داشت.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اختلال‌های ارتباط مخابراتی در کهگیلویه و بویراحمد برطرف شد
  • خسارت باران سیل آسا به بخش کشاورزی و راه‌های کهگیلویه و بویراحمد
  • مصدوم شدن ۲۰۷ نفر در جاده‌های کهگیلویه و بویراحمد
  • پدر شهید حسین خندانی آسمانی شد
  • مصدومیت ۲۰۷ نفر در ۷۲ ساعت گذشته در جاده‌های کهگیلویه و بویراحمد
  • زلزله خوزستان را لرزاند
  • گچساران و باشت رکورددار بارش باران در کهگیلویه و بویراحمد
  • ادامه تلاش ها برای رفع مشکل آب و برق مناطق سیل زده گچساران
  • حوادث ناشی از بی‌توجهی به هشدارها در کهگیلویه
  • ۳ کشته و ۲ مصدوم در تصادف محور یاسوج به بابامیدان