Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- پایگاه وُکس در گزارشی به بررسی چرایی آزمایش‌های موشکی کره شمالی پرداخته و می‌نویسد این آزمایش‌ها پیامی برای مقامات سئول و همچنین دونالد ترامپ مبنی بر این مطلب است که نارضایتی پیونگ‌یانگ از آمریکا و کره جنوبی در حال افزایش است. تاریخ انتشار: 04:00 - 14 مرداد 1398 - کد خبر: ۵۳۸۹۱۵

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان؛ کره شمالی جمعه گذشته سومین آزمایش موشکی خود را انجام داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روز شنبه نیز رسانه رسمی کره شمالی اعلام کرد که این کشور یک سامانه راکت‌انداز جدید با قابلیت شلیک همزمان چند راکت را آزمایش کرده است.

پایگاه تحلیلی «وُکس» در گزارشی به این آزمایش‌های موشکی کره شمالی پرداخته و می‌نویسد: به نظر می‌رسد که این اقدام نشانه‌ای است که ناخرسندی پیونگ‌یانگ از آمریکا و کره جنوبی در حال افزایش است.

 

 

این گزارش صمن اشاره به انجام ۳ آزمایش موشکی تنها در طول ۸ روز از سوی کره شمال، می‎گوید: ظاهرا کره شمالی با این اقدام خود قصد داشته این پیام را به سئول ارسال کند که از رزمایش مشترک خود با آمریکا در ماه گوست خودداری کند.

 

بیشتر بخوانید: سومین آزمایش موشکی کره شمالی انجام شد

 

وُکس در ادامه ضمن بیان این مطلب که کره جنوبی از انجام رزمایش مشترک با آمریکا صرف نظر نکرده است نوشت: به همین دلیل کره شمالی ترجیح داده تا با انجام آزمایش موشکی دیگری این پیام را به آمریکا ارسال کند.

این گزارش می‎افزاید: دور جدید آزمایش موشکی کره شمالی اخبار بسیار بدی برای ترامپ است.

 

 

وُکس ادامه می‎دهد: آمریکا و کره شمالی پیشرفت بسیار کمی در تلاش‌های دیپلماتیک خود برای رسیدن به یک توافق داشته‌اند. کیم جونگ اون از ترامپ خواستار لغو تحریم‌ها است و ترامپ نیز لغو تحریم‌ها را مشروط به خلع سلاح کامل هسته‌ای کره شمالی کرده و به همین دلیل نیز ۲ طرف در یک بن‌بست گرفتار شده‌اند.

این پایگاه در پایان می‎نویسد که با توجه به اینکه کره جنوبی و آمریکا بدون توجه به هشدارهای کره شمالی، رزمایش مشترک خود را آغاز کرده‌اند احتمالا طی روزهای آینده اوضاع در شبه جزیره کره متشنج‌تر خواهد شد چرا که پیونگ یانگ کره  پیش از این در چندین نوبت درباره رزمایش مشترک سئول و واشنگتن هشدار داده است.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: ترامپ کیم جونگ اون کره شمالی کره جنوبی سئول آزمایش موشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۵۲۳۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سالانه ۲ میلیارد آزمایش پزشکی در کشور انجام می شود

علیرضا زالی، در پانزدهمین کنگره بین‌المللی و بیست و یکمین کنگره کشوری ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی تشخیص پزشکی ایران در مرکز همایش‌های برج میلاد، همکاران علوم آزمایشگاهی را پیش‌قراولان نهادینه‌سازی کیفیت ارایه خدمات سلامت دانست و افزود: هیچ بخشی از نظام سلامت به میزان علوم آزمایشگاهی پایبندی به حوزه کیفیت را تجربه نکرده است.

وی با اشاره به اینکه کمتر دانشجوی علوم آزمایشگاهی است که به شاخص‌های کیفی این رشته آشنا نباشد، گفت: از سال ۱۳۸۶ که شاخص ISO ۱۵۱۸۹ وارد مجموعه مدیریتی و نظارتی آزمایشگاه‌ها شد که هر دو مولفه مدیریتی و تکنیکال در آن ممزوج است. توجه سیستماتیک فرآیند محور به اصول کیفیت با نگاه سامانگر متخصصان ازمایشگاهی، تضمین کیفیت در این حوزه را به همراه دارد.

زالی با تاکید بر جایگاه انکارناپذیر علوم آزمایشگاهی در نظام سلامت، تصریح کرد: در کالبد سلامت پیاده سازی اصولی هیچ جزئی اعم از تشخیص، پیشگیری، غربالگری، درمان، پیگیری و رصد اجتماعی بدون علوم آزمایشگاهی محقق نخواهد شد.

وی ادامه داد: در سال‌های اخیر وابستگی به علوم آزمایشگاهی با وجوه متنوع‌تر و جذاب‌تری همراه شده است.

زالی گفت: علوم آزمایشگاهی از حرفه‌هایی است که سند مستند و قابل ارجاع در اختیار مراجعه کننده و بیمار قرار می‌دهد. این سند افتخارآمیز، پیامدی است که خروجی تلاش‌ها، کیفیت سنجی و اصالت کاری کارشناسان و متخصصان را نشان می‌دهد.

وی، برای درک بهتر نقش علوم آزمایشگاهی در نظام سلامت، عنوان کرد: در حال حاضر شش هزار آزمایشگاه تشخیص طبی در عرصه سلامت مشغول به فعالیت هستند که از این تعداد ۲ هزار و ۳۰۰ آزمایشگاه توسط بخش خصوصی اداره می شود.

زالی از انجام سالانه بیش از ۲ میلیارد آزمایش با حداقل خطا در سطح کشور خبر داد و گفت: همکاران علوم آزمایشگاهی با وجود تمام سختی‌ها و خسارت‌های اقتصادی، همواره با نظام سلامت همراه بودند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در ادامه بر اهمیت به‌روز بودن دانش فراگیران، کارشناسان و متخصصان تاکید کرد و گفت: جهان پزشکی امروز در آستانه تحول بزرگی است، در همین راستا همکاران علوم آزمایشگاهی باید آماده دگردیسی جسورانه برای انطباق با یافته‌های نوین آزمایشگاهی باشند.

وی تصریح کرد: لزوم بهره‌گیری از ظرفیت هوش مصنوعی نباید نادیده گرفته شود، چراکه قدرت یادگیری این ابزار می‌تواند نقش مهمی در گرفتن نمونه، آنالیز کردن، کیفیت سنجی و تشخیص دقیق ایفا کند. علوم آزمایشگاهی باید در مسیر پزشکی فرادقیق و پزشکی فردمحور گام بردارد تا در شکاف علم روز غرق نشود.

زالی در پایان گفت: در عین افتخار به خدمت‌رسانی‌های میهن دوستانه همکاران علوم آزمایشگاهی در روزهای سخت، در مسیر نوآوری و فناوری‌های نوین باید شتابان حرکت کرد.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • مشارکت احتمالی کره جنوبی در پیمان آکوس؛ محور گفت‌وگوهای دو جانبه سئول و کانبرا
  • سالانه ۲ میلیارد آزمایش پزشکی در کشور انجام می شود
  • ادعای کره جنوبی درباره ارتباط کره شمالی و جنبش حماس
  • شهید مطهری الگوی تعلیم و تربیت است
  • شهید مطهری الگویی تعلیم و تربیت است
  • چفیه فلسطینی بر گردن جرج واشنگتن! | تصاویر
  • پیام حماس به گروه‌های مقاومت درباره مذاکرات
  • انجام آزمایش تب مالت دامها نیازمند همکاری مردم در روستاها است
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون با آزمایش مولکولی
  • پیشگویی ترسناک نوستراداموس زنده جهان؛ منتظر تاریکی مطلق باشیـد!