Web Analytics Made Easy - Statcounter

تابش با بیان اینکه موجودی، قیمت و مشکلات مردم در سامانه رصد قیمت مشاهده و برطرف می شود، گفت: با این سامانه قرار است مردم به سمت خرید با قیمت واقعی هدایت شوند و می توانند بیشترین و کمترین قیمت کالا را رصد کنند که با این هدف خروجی سامانه مثبت می شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، «عباس تابش» شب گذشته (یکشنبه 13 مرداد) در برنامه تیتر امشب شبکه خبر سیما درباره عملکرد سامانه رصد قیمت 100 قلم کالا به بیان توضیحاتی پرداخت و با اشاره به اینکه عملکرد این سامانه به صورت روزانه گفت: این سامانه در فاز اول حداقل قیمت،حداکثر قیمت و قیمت عرف  100 قلم کالا را به صورت روزانه به مردم می رساند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مردم از طریق اپلیکیشن های موجود و سامانه 124 از طریق وب سامانه را رصد کنند.

 
رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان با اشاره به اینکه خدمات پس از فورش نیز در آینده در قالب یک سامانه یکپارچه به مردم  ارائه می شود، گفت: در آینده کالاهای دیگر به این سامانه اضافه می شود. چگونگی استفاده از سامانه برای اطلاع از قیمت کالاها می تواند مردم را در خرید هدایت کند و از توان مردم برای نظارت بر بازاز کمک می گیرد.



تابش با بیان اینکه با شفافیتی که برای مصرف کنندگان ایجاد می کنیم مردم می توانند با استفاده از این سامانه خرید خود را مدیریت کنند، افزود: این سامانه خدمتی به مصرف کننده برای رصد قیمت کالاهاست.


وی با بیان اینکه برای کالا دو نوع قیمت گذاری داریم به توضیح در این باره پرداخت و گفت: 25 قلم کالاهایی هستند که بر اساس ارز 4200 تومانی و بقیه کالاها خوداظهاری هستند که بر اساس فرمولی که در اختیار تولید کننده است در سامانه بارگذاری  می شوند.


رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان با بیان اینکه بر اساس اطلاعات موجود یکی از کارکردهای سامانه این است که تخلفات را گزارش می دهد، ادامه داد: اما فقط قیمت در اصناف رصد نمی شود بلکه قیمت کالاها از مبدا تا مقصد رصد تا رسیدن به دست مصرف کننده رصد می شود و قیمت مصوب در حلفه تولید تا مصرف رصد می شود.


تابش ملاک قیمت عرف سامانه است که در 25 قلم کالا قیمت مصوب و در سایر اقلام قیمت عرف در سامانه 124 اعلام می شود،  افزود: قیمت گذاری کالا به طور معمول در سازمان حمایت انجام می شود و راه اندازی سامانه برای خدمت به مصرف کننده و هدایت او به سمت قیمت عرف و واقعی کالاست.


 رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان با اشاره به اینکه این سامانه از شرایط موجود به نفع مصرف کننده و سازمان های موجود که سیاست گذاری ها را انجام می دهند، استفاده می کند، گفت: با توجه به شرایط تحریم و جنگ اقتصادی کمبود نیرو و بودجه پذیرفتنی است و می توانیم با توجه به در نظر گرفتن رفاه مردم خروجی کار را افزایش دهیم.


تابش با بیان اینکه موجودی، قیمت و مشکلات مردم در این سامانه رصد و برطرف می شود، افزود: با این سامانه قرار است مردم به سمت خرید با قیمت واقعی هدایت شوند و می توانند بیشترین و کمترین قیمت کالا را رصد کنند که با این هدف خروجی سامانه مثبت می شود.


وی با اشاره به راه اندازی آزمایشی این سامانه گفت: این سامانه به صورت آزمایشی اجرایی شده است و به تدریج آماده و کامل تر می شود. بر این اساس درج قیمت 100 قلم کالا الزامی و باید با قیمت عرف سامانه 124 یکی باشد.


تابش در بخش دیگری از این برنامه خبری درباره صندوق های مکانیزه نیز گفت: تنظیم بازار از تامین کالا شروع می شود و در مرحله دوم بازرسی مطرح می شود بنابراین هرچه تامین دقیق تر و بهتر باشد بازرسی ها با مشکلات کمتری انجام می شود.


وی با بیان اینکه سامانه جامع تجارت نیز در وزارت صمت عملیاتی شده است، گفت: در حال فعالیت است اما برای اجرای کامل آن باید سامانه های دیگر در دستگاه های اجرایی نیز از طریق وب به سامانه جامع وصل و تبادل اطلاعات انجام شوند.


تابش با اشاره به اینکه در 100 قلم کالاهایی با منشا ارز 4200 تومانی وجود دارد و قالب کالاهای اساسی مورد نیاز مردم رصد قیمتی می شوند، خاطر نشان کرد: نوع کالایی که مشخص می شود بر اساس قیمت عرف است و دامنه قیمت ها مصرف کننده را از بازه قیمتی آگاه می کند بنابراین تمام اتفاقاتی که به تخلفات صنفی دامن بزند در این سامانه رصد می شود./

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: ازدواج ازدواج آسان نماز جمعه خطبه های نماز جمعه ازدواج جوانان امام جمعه شیراز خطبه نماز جمعه کانون های مساجد سامانه رصد کالا قیمت کالا قیمت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۵۲۶۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) رئیسی: قیمت کالا‌ها را روزانه دنبال می‌کنم

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • مردم هیچ علاقه‌ای به نگهداری ریال ندارند | فعالان اقتصادی هم پول ملی را خسارت می‌دانند!
  • مردم هیچ علاقه‌ای به نگهداری ریال ندارند | فعالان اقتصادی هم پول ملی را خسارت می‌بینند و می‌دانند!
  • واردات کالا بهانه است؛ هدف اصلی خروج ارز از کشور است
  • سیاستگذار در تله خودساخته
  • رئیسی: از قیمت کالا‌ها و وضعیت سفره مردم مطلع هستم / تورم روز به روز کاهشی می‌شود
  • (ویدئو) رئیسی: قیمت کالا‌ها را روزانه دنبال می‌کنم
  • صف خرید فورس ۶ تن در بورس کالا
  • ساز و کار خرید اموال متروکه از سازمان اموال تملیکی چیست؟
  • متقاضیان خرید خودرو بخوانند/ قیمت خودروهای وارداتی در سامانه یکپارچه اعلام شد + جزییات
  • شرایط خرید کامیونت فورس در بورس کالا ابلاغ شد