Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بسیج نیوز»
2024-05-03@17:20:34 GMT

هدف که مثل هم باشد عکس‌ها هم مثل هم می‌شود!

تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۶۵۳۳۷۲

به گزارش بسیج اشکذر:
رهبر معظم انقلاب در جمعی از فرماندهان:
«کتابی درباره شهید ابراهیم هادی خوانده ام که کتاب جالبی است. خیلی جذاب است. کتاب را تا مدتی بعد از اینکه خوانده بودم دلم نمی‌آمد کناب را از روی میز بردارم و داخل کتابخانه بگذارم. به قدری شخصیتی که در کتاب معرفی شده جاذبه دارد که مانند مغناطیس آدم را به خودش جذب می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بگردید این شخصیت‌ها را پیدا کنید شخصیت‌هایی که سردار هم نیستند حتی فرمانده گردان هم نیستند، ولی حکایت‌ها دارند، ماجرا‌ها دارند.»
بار‌ها افراد مختلفی خواندن کتاب «سلام بر ابراهیم» به من سفارش کرده بودند وچندین بار می‌خواستم این کتاب را بخوانم که بالاخره توفیق شد در روزجمعه که همزمان شده بود با شهادت حضرت جوادالائمه (ع) کتاب را بخوانم.
کتاب  «سلام بر ابراهیم»  زندگی نامه و خاطرات شهید ابراهیم هادی است این کتاب از پرفروش‌ترین کتاب‌های دفاع مقدس به شمار می‌رود که بنابه  استناد به خبرگزاری فارس  تیراژ آن از مرز یک میلیون نسخه گذر کرده است.
درباره خواندن این کتاب باید بگویم.
هرگاه به قسمت کشتی گیری و پهلوانی کتاب می‌رسیدم قامت رشید شهید محمد کاظم دهقان در ذهنم مجسم می‌شد
هرگاه  تدبیر‌ها و دلیر‌های ابراهیم هادی را می‌خواندم ناخودآگاه به یاد احمدعلی جعفری پور می‌افتادم
هرگاه درباره عشق و علاقه شهید هادی به مداحی اهل بیت (ع) به ویژه حضرت فاطمه (س) مطلبی می‌خواندم حاج محمد حسین جعفری نسب جلوی چشمانم ظاهر می‌شد؛ و در قسمت آخر کتاب که درباره عملیات والفجر مقدماتی بود و نحوه شهادت ابراهیم هادی و دیگر شهدای این عملیات بود به یاد سختی‌ها  و تشنگی شهید عباس جعفری نسب  و سایر شهدای اشکذری این عملیات می‌افتادم که درآن کانال‌ها چگونه شهید شدند.
ولی ازهمه این‌ها که بگذریم بنظرم شبیه‌ترین شهید اشکذری به شهید ابراهیم هادی شهید محمدحسین خاکساری است، زیرا که.
هردو در نوجوانی پدرشان را از دست می‌دهند
هردوبه خاطرحضوردر جبهه و جنگ از شغل معلمی گذشتند
هردو سابقه مبارزات انقلابی قبل از انقلاب داشتند
هردو هیئتی بودند
هردو با اینکه جریان ساز و تاثیرگذار بودند، ولی راضی نبودند نامشان مطرح باشد و گمنامی را بیشتردوست می‌داشتند
هر دو اهل نماز شب بودند
هر دو …….
شباهت آن‌ها به همین‌ها ختم نمی‌شود در ظاهر و تیپ ظاهری هم بی شباهت به هم نبودند؛ و شاید، راه و هدف که مثل هم باشد عکس‌ها هم مثل هم می‌شود!
حسین دهقانی
 شهیدان ابراهیم هادی و محمدحسین خاکساری 

 

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۵۳۳۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهید مطهری جهش فکری در دانشگاه‌ها ایجاد کرد

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سیدمهدی قریشی عصر چهارشنبه در مراسم گرامیداشت مقام شامخ استاد شهید مرتضی مطهری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه، افزود: شهید مطهری وظیفه مدار بود و هرجا که احساس وظیفه می‌کرد، وارد عمل می‌شد.

وی ادامه داد: زمانی که مجله‌ای با عنوان زن روز در زمان طاغوت، به دنبال زیرسوال بردن معارف و احکام دین بود، شهید استاد مطهری احساس وظیفه کرد و برای حفظ معارف دین، به انتشار مقالات در پاسخ به انحرافات دینی ایجاد شده پرداخت.

وی اظهار کرد: شهید مطهری کتاب شرح منظومه را به عنوان یک کتاب عمیق و قابل تأمل که تنها اساتید فلسفه و کلام حوزه قادر به تدریس آن هستند، تدریس می‌کرد ولی در جایی که احساس وظیفه کرد کتابی با درک بسیار آسان و روان مانند داستان راستان را به نگارش در آورد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با اشاره به روایتی از امیرالمومنین (ع) گفت: هرکس خودش را به عنوان امام معرفی می‌کند، قبل از آنکه دیگران را تعلیم دهد، باید خودش را تعلیم کند و فردی استاد واقعی است که مطالبی را که به دانشجو انتقال می‌دهد، خود نیز آنها را پذیرفته و به آنها عمل کند.

حجت الاسلام قریشی بیان کرد: کسی که معلم خودش است، بیش‌تر جای تکریم دارد تا کسی که دیگران را تعلیم می‌دهد.

وی ادامه داد: در کشور مقدس جمهوری اسلامی ایران سالروز شهادت استاد مطهری به نام روز معلم نامگذاری شده تا ایشان الگویی برای تمام معلمان و استادان باشد.

کد خبر 6094753

دیگر خبرها

  • رقص خون در گلوی پاییز؛ روایتی متفاوت از همسر شهید جاویدالاثر «رسول هوشیاری»
  • رونمایی از سه کتاب منتخب آثار جشنواره شهید آوینی
  • توزیع ۳.۸ میلیون شیر رایگان در مدارس چهارمحال و بختیاری
  • آسمانی شدن پدر شهید در شاندرمن ماسال
  • شهید مطهری جهش فکری در دانشگاه‌ها ایجاد کرد
  • بیست و دومین دوره سیر مطالعاتی بنیاد شهید مطهری برگزار می شود
  • مادر شهید «ابراهیم دادگری» در همدان آسمانی شد
  • خانه موزه‌ای در تهران که نماد عقل و عشق است
  • استاد مطهری؛ فیلسوف یا متکلم؟!
  • ۳ رمان نوجوان تألیفی پیشنهاد خرید هادی خورشاهیان از نمایشگاه