Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@22:28:43 GMT

مراکز نیکوکاری در قزوین ۲۵۷ درصد رشد یافته اند

تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۶۵۳۴۵۹

مراکز نیکوکاری در قزوین ۲۵۷ درصد رشد یافته اند

معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد استان قزوین روز دوشنبه با اعلام این خبر اظهار داشت: یکی از برنامه های کمیته امداد امام (ره) توسعه مراکز نیکوکاری به منظور رسیدگی به امور مربوط به نیازمندان هر منطقه از طریق مردم و خیران همان منطقه است که این اقدام علاوه بر ارتقای سطح کیفی خدمات، مشارکت بیشتر مردم به لحاظ کمی را هم در پی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


فرزاد فرهادی بیان کرد: در گذشته مردم خیر استان با کمک های نقدی و غیر نقدی خود به کمیته امداد و همچنین برخی اقدامات خودجوش، مکمل کمیته امداد امام (ره) در موضوع انفاق و نیکوکاری بودند ولی با تأسیس مراکز نیکوکاری، مشارکت مردم در عرصه نیکوکاری در ابعاد مختلف گسترش پیدا کرده است.
وی گفت: این مراکز بعد از فعالیت اولیه و نهادینه شدن جایگاه آنها، با نظارت کمیته امداد صندوق های صدقات حوزه فعالیت خود را جمع آوری کرده و به مصرف نیازمندان همان منطقه می رسانند.
معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد استان قزوین گفت: مراکز نیکوکاری به صورت هیات امنایی اداره می شوند و تمامی اعضای این مراکز از معتمدان محلی، هیات امنای مساجد و افراد فعال و علاقه مند در عرصه نیکوکاری شکل می گیرند.
فرهادی عنوان کرد: مراکز نیکوکاری به واسطه فعالیت محلی، دور بودن از دیوان سالاری اداری و استفاده از توان اقشار مختلف به شناخت بهتر و بیشتر از نیازمندان و استفاده از ظرفیت افراد نیکوکار محلی هم کمک می کنند.
وی تصریح کرد: از دیدگاه کمیته امداد امام (ره)  مراکز نیکوکاری بازوان اجرایی و مردمی این نهاد هستند که با فعال تر شدن آنها، فعالیت های کمیته امداد به مرور به این مراکز واگذار می شود.
معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد استان قزوین یادآور شد: مراکز نیکوکاری با محوریت مساجد محلی فعالیت می کنند و این هدف در سیره ائمه اطهار (ع) مانند اهدای انگشتر به نیازمند در هنگام رکوع امیرالمومنین علی (ع) تجلی یافته است.
۶۱۰۱

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استان قزوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۵۳۴۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشارکت زنان روستایی در طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛ مشاور امور بانوان در وزارت جهاد کشاورزی در کارگاه توانمند سازی بانوان در حوزه حفظ و حراست و توسعه منابع طبیعی در شهر قدمگاه شهرستان زبرخان که با حضور بانوان روستایی عضو خانه‌های هلال روستا این شهرستان برگزار شد گفت: در طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت مردم و دولت باهم افزایی و همکاری در کنار یکدیگر قرار گرفته اند تا این طرح بزگ و مهم به مقصد برسد.

طهماسبی مشارکت زنان روستایی در طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت را مهم ارزشمند دانست و افزود: بانوان روستایی به عنوان جامعه‌ای پر تلاش و مولد نقش مهمی در تولید و کاشت درخت دارند وبازوان توانمند دولت در سرسبزی ایران اسلامی هستند.

مدیر کل منابع طبیعی وابخیزداری خراسان رضوی هم در این کارگاه گفت: از ابتدای سالجاری تاکنون تعداد ۷ کارگاه توانمند سازی زنان روستایی در راستای طرح مردمی کاشت یک میلیاد درخت در سطح استان برگزار شده است.

فنودی با اشاره به برگزاری این کارگاه‌ها در شهرستان‌های نیشابور، فیروزه، بردسکن، ششتمد، صالح آباد و زبرخان افزود: در این کارگاه‌ها تاکنون ۵۵۰ نفر از بانوان روستایی استان آموزش لازم در خصوص تهیه قلمه و تولید نهال و حفاظت از درختان رادریافت کرده اند.

وی گفت: در این کارگاه‌ها تعداد صدهزار گلدان پلاستیکی، قلمه سنجد، ویتکس و بذر گونه‌های بومی شامل بادامشک، آتریپلکس، نارون و ... بین بانوان توزیع شد.

مدیر کل منابع طبیعی وابخیزداری خراسان رضوی افزود: این کارگاه‌ها تاپایان سال به صورت منظم ومستمر در تمام شهرستان‌های استان برگزار خواهد شد.

دیگر خبرها

  • پرداخت ۶۰درصد بودجه مصوب اشتغال مددجویان کمیته امداد اردبیل
  • عمده شکایات مردمی از این پزشکان؛ علت چیست؟
  • عمده شکایات مردمی از پزشکان در حوزه زیبایی است
  • مشارکت مردمی در بهزیستی خراسان جنوبی ۱۱۶ درصد افزایش یافت
  • بسترسازی برای جذب سرمایه‌های خرد مردمی برای توسعه پیشران‌های اقتصادی کشور
  • مشارکت زنان روستایی در طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت
  • توسعه فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی برای مدد جویان کمیته امداد امام خمینی (ره)
  • برپایی اردوی جهادی پزشکی از سوی کمیته امداد شهر قدس
  • مشارکت بیش از ۳۰۰ سازمان مردم نهاد در طرح ملی مشارکت اجتماعی
  • توانمندشدن بیش از ۴ هزار خانوار کمیته امداد استان همدان