از رسالت خبرنگاران تا رعایت اخلاق حرفهای
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۶۵۳۶۱۰
امروزه نقش رسانهها در زندگی افراد بسیار فراتر و پررنگتر از گذشته شده و فعالیت رسانهها تنها به انتشار چند مطلب یا گزارش و تصویر منتهی نمیشود بلکه باید خوراک فکری را برای مردم تولید کنند، رسانه قدرت و قوت خود را از حضور مخاطبان خود کسب میکند و اگر رسانهای در دنیای کنونی مخاطبان خود را از دست بدهد، دیگر نمیتواند به فضای رقابتی جامعه برگردد.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
در کنار سایر نقشهایی که امروزه رسانهها در جامعه دارند، لازم است مطالبهگری را در بین مردم ترویج دهند و مسیر توسعه و آینده کشور را ترسیم کرده و در این عرصه با انتشار مطالب و درخواستهای شهروندان، نقش خود را به خوبی ایفا کنند.
رسانهها به ویژه رسانههای دنیای بیانتها و ناشناخته مجازی باید در راستای تقویت سواد رسانهای خود و جامعهای که در فعالیت میکنند، بیشتر تلاش کنند و علاوه بر انتشار اخبار و مطالب روزانه خود به پژوهشها و کارهای تحقیقی و پژوهشی نیز اهمیت دهند.
خبرگزاری ایرنا دفتر مهاباد برای بررسی بیشتر این موضوع میزگردی را با حضور «کاظم پُردل» فعال رسانهای و خبرنگار پیشکسوت، «شهریار ادیب» سرپرست خبرگزاری صدا و سیمای مرکز مهاباد و «تانیا شعفی» کارشناس ارشد علوم ارتباطات اجتماعی برگزار کرد.
فراگیری اصول و قواعد خبرنگاری نخستین گام ورود به این حرفه است
یکی از خبرنگاران پیشکسوت مهاباد گفت: برای ورود به هر حرفهای برخی آموزشهای اولیه ضروری بوده و فراگیری اصول و قواعد خبرنگاری نخستین گام ورود به این حرفه است تا خبرنگار بتواند آنچه را مشاهده میکند با زبانی گویا و قابل فهم به مردم عرضه کند.
کاظم پُردل افزود: در دنیای کنونی خبر برای زندگی انسانها مانند غذا واجب است و رویدادهای پیرامون به گونهای در اطراف ما قرار میگیرد که تمام زندگی ما را تحت تاثیر قرار میدهد و همین امر بر اهمیت و توجه ویژه بر آن افزوده است.
رویدادهای بسیاری میتواند خبر باشد اما مردم رسانههایی را انتخاب میکنند که اخبار مهم و تاثیرگذار برای آنان را بازتاب بدهد.وی اضافه کرد: نکته بسیار مهم که خبرنگاران و اصحاب رسانه باید به آن توجه داشته باشند، این است که رویدادهای بسیاری میتواند خبر باشد اما مردم رسانههایی را انتخاب میکنند که اخبار مهم و تاثیرگذار برای آنان را بازتاب بدهد.
وی اظهار داشت: برخی مطالب منتشر شده در فضای مجازی که نمیتوان به آنها خبر و به نگارنده آن خبرنگار گفت، به مانند آفتی در جامعه رسانهای عمل میکنند و تمام خطوط قرمز و مرزهای اخلاق حرفهای را زیر پا میگذارند.
«پردل» با اشاره به اینکه اخلاق رسانهای نقطه تلاقی علم اخلاق و عمل رسانه یا ارتباط جمعی است، افزود: اخلاق رسانهای امری درونی و مرتبط با ارزشها و هنجارهاست و ارزشها و هنجارها از درون فرهنگ جامعه سر بر میآورد.
وی اضافه کرد: اخلاق رسانهای اگرچه تابع اصول و قواعدی کلی و جهانشمول است اما به سبب ریشه گرفتن آن از مجموعه ارزشهای بطن جامعه میتواند از یک جامعه و فرهنگ به جامعه و فرهنگ دیگر متفاوت و متغیر باشد.
پردل گفت: خبررسانی و اطلاعرسانی یکی از کارکردهای اصلی رسانههاست و این کارکرد در کنار ۲ کارکرد دیگر شامل آموزش و سرگرمی یک رکن اساسی کار وسایل ارتباط جمعی را شکل میدهد.
وی یادآور شد: اخلاق حرفهای روزنامهنگاری و خبرنگاری دربرگیرنده هنجارهایی است که روزنامهنگاران و خبرنگاران باید به آنها پایبند باشند و نادیده گرفتن آنها نیز میتواند به روزنامهنگار، خبرنگار و رسانه آسیب جدی وارد کند.
وی افزود: رسانه به عنوان واسطه بین مردم و واقعیتها و رویدادها باید آینه وفادار رخدادهای اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی بوده و در حقیقت امانتدار مردم در دستیابی به اطلاعات باشد.
یک شبه نمیتوان خبرنگار شد
سرپرست خبرگزاری صدا و سیمای مرکز مهاباد گفت: برخی از افراد با توجه به مطالعه چند کتاب یا شرکت در دورههای کوتاه خبرنگاری انتظار دارند که به خبرنگار برجستهای تبدیل شوند و راه چند ساله را یک شبه بپیمایند.
«شهریار ادیب» افزود: این افراد که بیشتر سن کمی هم دارند، شور و هیجان جوانی خود را نیز با این تجربه اندک ترکیب میکنند و قصد دارند مسوولان را به پای محاکمه بکشانند در حالی که وظیفه و رسالت خبرنگار روشنگری و انتقال اطلاعات به مردم است.
وی اضافه کرد: انتقاد از مسوولان و دستگاهها با تخریب متفاوت است در حالی که هماکنون برخی سایتها و کانالهای خبری در فضای مجازی به مکانی برای تسویه حساب شخصی افراد تبدیل شده و هیچ حریمی در آن رعایت نمیشود.
وی گفت: تداوم این روند میتواند آسیبهای جدی به رسانه و حتی خبرنگاران وارد کند و این امر میتواند قدرت نفوذ و جایگاه رسانهها را هم در بین مردم و هم در بین مسوولان اجرایی تضعیف کند و جامعه دیگر به رسانه اعتماد نکند.
وی افزود: در این شرایط مسوولان به خبرنگاران به عنوان مزاحم نگاه میکنند و اطلاعرسانی و روشنگری برای جامعه را به عنوان مغایر با اهداف ارکان خود قلمداد میکنند و در این میان هم خبرنگاران، هم مسوولان و هم جامعه متضرر میشوند و رسانهها نیز نمیتوانند رسالت خود را به خوبی انجام دهند.
وی با اشاره به اینکه فضای کنونی رسانهها به ویژه رسانههای دیجیتالی این شهرستان مناسب نیست، گفت: این وضعیت باید سر و سامان داده شود و تداوم فعالیت برخی رسانههای فضای مجازی به شیوه کنونی آن در شان شهر فرهنگی مهاباد نیست.
فضای مجازی باید هدایت شود
خبرنگار پیشکسوت مهابادی گفت: تداوم وضعیت کنونی و مسموم شدن فضای مجازی قابل قبول نیست و باید رسانههای فعال در فضای مجازی به سمت تعامل بیشتر برای کمک به رشد و تعالی جامعه هدایت شود.
«پردل» با اشاره به تغییر ذائقه خبری مردم با توجه به گسترش روزافزون فضای مجازی، افزود: این رسانهها باید جایگاه خود را در جامعه پیدا کنند تا بتوانند اثرگذار باشند و نقش خود را در جامعه به درستی ایفا کنند.
وی اضافه کرد: هماکنون در کشورمان بیش از ۶۵ میلیون دستگاه گوشی تلفن همراه هوشمند در اختیار مردم قرار دارد و همین امر اهمیت رسانههای فعال در فضای مجازی را بیشتر میکند تا بازتعریفی دوباره از فضای رسانهای کشور انجام گیرد.
سرپرست خبرگزاری صدا و سیمای مهاباد نیز گفت: فعالان فضای مجازی و حتی مکتوب باید خود را با این شرایط جدید منطبق کرده و از دنبالهرویی و کپیکردن مطالب از سایتهای دیگر خودداری کنند.
ادیب افزود: باید به خبرنگاران فعال در فضای مجازی تاکید شود که هر خبر و مطلبی نباید منتشر شود و انتشار برخی مطالب میتواند برای جامعه زیانبار و برخی مطالب نیز میتواند امیدآفرین و مفید باشد.
ضرورت توجه به روزنامهنگاری تحقیقی- انتقادی
کارشناس ارشد علوم ارتباطات اجتماعی گفت: هنوز هم بسیاری از مسوولان در معتقدند که وسایل ارتباط جمعی تنها باید به بیان خدمات و پیشرفتهای دولت در عرصههای مختلف بپردازند؛ این تاکید بیش از حد بر استمرار روزنامهنگاری توسعه، فضا را برای انتقاد سازنده محدود کرده است.
تانیا شعفی اظهار داشت: ظهور شبکههای ارتباط جمعی که در ممالک شرقی رشد پیدا کردند، سبب شد تا این خلاء با نبود فضای انتقادی پرشود اما به دلیل نبود ساماندهی مناسب و نبود آشنایی با کارکرد مطلوب شبکههای ارتباط جمعی در برخی موارد، فضایی برای تخریب و انتقادهای نادرست شکل گرفت.
وی افزود: این شبکههای ارتباط جمعی به صورت مستقل عمل میکنند و محدودیتهای یک رسانه دولتی را ندارند؛ در نتیجه در نبود فضای انتقادی در روزنامهها، شبکه و سایتهای خبری دولتی، این فضا به پشتپرده و به شبکههای ارتباطی جمعی، وبسایتها و پایگاههای خبری مستقل انتقال داده میشود که گاها ممکن است در تقابل این ۲ بخش با همدیگر نوعی رویاپردازی تا انتقاد و تخریب شکل بگیرد.
شعفی اضافه کرد: واکنشهای منفی علیه روزنامهنگاری توسعه که آن را روزنامهنگاری دولتی نیز مینامند، سبب شده است تا روحیه انتقادگرایی به عنوان شالوده اصلی روزنامهنگاری از بین برود.
این کارشناس ارشد علوم ارتباطات اجتماعی گفت: به عقیده من روزنامهنگاری برای توسعه در یک مدت زمانی میتوانست پاسخگوی نیازهای جامعه باشد اما با رشد شبکههای ارتباطات جمعی، کانالها و شبکههای دیگری که در اختیار مردم قرار گرفته است و آنها میتوانند برای دستیابی به اخبار و اطلاعات در سریعترین زمان ممکن و بدون محدودیت از آنها تغذیه کنند و اخبار و اطلاعات خود را از مسیری خارج از این کانالهای دولتی دریافت کنند، دیگر کارکرد سابق را ندارد.
وی افزود: اکنون «روزنامهنگاری تحقیقی – انتقادی» میتواند راهکار مطلوبی باشد؛ این شیوه از روزنامهنگاری میتواند نقطه مشترک میان روزنامهنگاری آزادیگرا و روزنامهنگاری انتقادگرا باشد که سعی دارد مسایل مختلف جامعه را با کوشش و پیگیری خبرنگارها و روزنامهنگاران تا کشف حقیقت و بررسیهای کارشناسانه پیش ببرد و بتواند در این زمینه ضمن صحت اطلاعات، آگاهیبخشی نیز داشته باشد.
وی اضافه کرد: این شیوه از روزنامهنگاری با چاشنی انتقادی به نوعی مسوولیتگرایی را نیز ترویج میکند در واقع ضمن انتقاد سازنده خلاء موجود در روزنامهنگاری توسعه را نیز تکمیل خواهد کرد.
فعالیتهای فراقانونی و افسارگسیخته کانالهای خبری در فضای مجازی اهمیت نظارت بر آنها را بیشتر میکند و با توجه به انتخابات پیشرو و احتمال سوءاستفاده برخی افراد از این موقعیت پیش آمده، لازم است مسوولان امر، راهکاری عملی برای نظارت بر فضای مجازی پیدا کنند.
۳۰۲۰/۶۱۸۵/۳۰۷۲
انتهای پیاممنبع: جماران
کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر تحریم ظریف اخلاق تغذیه جهان رشد و تعالی فضای مجازی قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر تحریم ظریف امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۵۳۶۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
از جوابیه جواد هاشمی به ماجرای رپ خوانی تا حاشیه ای برای «نون.خ»
خبرگزاری مهر-گروه هنر-علیرضا سعیدی؛ فرآیند تولید و ارایه آثار و محصولات موسیقایی و حاشیههای ریز و درشت دنیای موسیقی طی سالهای اخیر تبدیل به «فرصت» و «چالش» مهم و جالب توجهی شد که بسیاری از دستاندرکاران و فعالان عرصه موسیقی را بر آن داشت تا فارغ از رسانههای رسمی به ارائه و انعکاس فعالیتهای موسیقایی خود در بسترهای متنوع «فضای مجازی» بپردازند و در این مسیر بسیار مهم و مؤثر بر افکار عمومی جامعه، حضور چشمگیری داشته باشند. حضوری که بعضاً برای آنها دربرگیرنده اتفاقات مبارک و ارزشمندی در جهت معرفی خود و محصولات موسیقاییشان شد و در برخی موارد هم باعث دردسرهای زیادی شد که میتواند در ابعاد مختلف اجتماعی و فرهنگیاش مورد بررسی و واکاوی بیشتری قرار گیرد.
شرایطی دارای اهمیت که اکنون نمیتوان به راحتی از آنچه در این بستر رسانهای روی میدهد، بیتفاوت گذشت. چارچوبی دارای چالش و پر از فراز و نشیبهای عجیب و غریب که تبدیل به اقیانوس پهناور و بیانتهایی شده که هر چه قدر در آن حضور داشته باشیم، بیشتر متوجه ابعاد پیچیده آن میشویم. شرایطی که در دنیای موسیقی فرآیند بسیار پررنگی دارد و تقریباً تمامی فعالان موسیقی را برآن داشته تا در این راه پر پیچ و خم اما جذاب برای مخاطب، به معرفی و به اصطلاح بیگانه «پرزنت» محصولات و دیدگاههای خود بپردازند. شرایطی که شاید بیان بسیاری از آنها در قالب رسمی خبرگزاریها و رسانههای رسمی کشور جایگاهی نداشته باشد اما دربرگیرنده ابعادی است که میتواند برای طرفداران و دوستداران موسیقی مشتمل بر رویدادهای مکتوب و تصویر جالب توجهی باشد.
اتفاقاً ظهور و بروز چنین شرایطی است که هم موجب رشد و تولید اخبار و نوشتارها و تصویرهای به اصطلاح «زرد» و «غیرقابل انتشار در رسانههای رسمی» شده و هم ایجاد کننده فضای رقابتی بین رسانههای رسمی و رسانههای فعال در فضای مجازی شده است که این مسایل نیز دربرگیرنده ملاحظات فراوانی است. ملاحظاتی که رجوع به آنها میتواند ویترین حواشی و اظهارنظرهایی باشد که رجوع به آنها با در نظر گرفتن ملاحظات و باید و نبایدهایش امری اجتناب ناپذیر است.
«یک هفته با فضای مجازی موسیقی» عنوان سلسله گزارشهای هفتگی سرویس هنر خبرگزاری مهر برای مرور متن و حاشیه منتخب رویدادهای موسیقایی از پنجره فضای مجازی است که روزهای پایانی هر هفته با استفاده از مطالب منتشر شده هنرمندان و فعالان عرصه موسیقی کشورمان در بسترهای مختلف فضای مجازی پیش روی مخاطبان قرار میگیرد.
حسین حقیقی؛ واکنش به یک موسیقی ضد صهیونیستی
حسین حقیقی از خوانندگان فعال موسیقی پاپ که طی سال های اخیر علاوه بر تولید آثار عاشقانه، حضور فعالی نیز در عرصه تولیدات مربوط به آثار اجتماعی و موضوعی دارد و اخیرا هم خوانندگی موسیقی تیتراژ فیلم سینمایی «ضد» را به عهده داشت، طی روزهای گذشته و از پس تجمع ضد اسراییلی دانشجویان حامیان فلسطین در آمریکا اقدام به انتشار سلسله استوری هایی درباره یک موسیقی اعتراضی به نام «leve palestina» کرده است و در این باره نوشت:
این روزها در راهپیمایی ها و تجمعات ضد اسراییلی و در میان حامیان فلسطین یک موسیقی خاص پخش می شود که با وجود تلاش صهیونیست ها خیلی خوب منتشر شده و دست به دست می شود.
این موزیک به زبان سوئدی است و جورج توتاری ۴۷ سال پیش آن را ساخته است. توتاری فلسطینی است اما سال ۱۹۷۰ اجبارا به سوئد پناهنده شده است. در همان سال ها برای اینکه صدای وطنش باشد و از ظلم رژیم غاصب حرف بزند، یک گروه موسیقی به نام «کوفیا» تشکیل می دهد به معنی «چفیه». ترجیع بند آن هم چنین است: زنده باد فلسطین، مرگ بر صهیونیسم.
علیرضا عصار؛ انتشار یک تک آهنگ جدید با آرزوهای خوب
علیرضا عصار از خوانندگان گزیده کار و کم حاشیه موسیقی پاپ ایران که این روزها در بی خبری کامل مشغول به سرانجام رساندن پروژه جالب توجهی است، طی روزهای گذشته بود که پس از مدت ها تک آهنگ جدیدی به نام «پیرمغان» را منتشر کرد.
وی در صفحه شخصی اش پیرامون انتشار این تک آهنگ که همچون سایر کارهایش از حال و هوایی متفاوت تر از جریان فعلی موسیقی پاپ برخوردار است، نوشت:
ترانه «پیر مغان» با آرزوی روزهای روشن و به امید شنیدن خبرهای خوب با عشق به شما عزیزان تقدیم میشود.
در این قطعه سبزه منصور شاعر بخش اول، بهرام آقاخان و همایون نصیری تنظیم کنندگان، دارا دارایی نوازنده گیتارباس، پویا نیکپور نوازنده پیانوو میکس و مستر، همایون نصیری نوازنده پرکاشن، بهرام آقاخان نوازنده گیتار نایلون، رضا عسگرزاده نوازنده دودوک برخی از اعضای گروه اجرایی را تشکیل می دهند.
حسین صفامنش؛ اعتراض در فضای مجازی پاسخ در نشست خبری
پس از پخش آخرین قسمت های سریال تلویزیونی «نون.خ» به کارگردانی سعیدآقاخانی بود که حسین صفامنش از خوانندگان موسیقی کردی با انتشار ویدیویی نسبت به استفاده آثارش در سریال «نون. خ» اعتراض کرد و گفت: به زودی پیگیری قانونی و قضایی نسبت به این موضوع را آغاز خواهد کرد.
صفامنش در این ویدیو عنوان کرده که استفاده از آثارش بدون کسب اجازه و قرارداد با این خواننده و مدیربرنامه اش بوده است.
گویا مدیر برنامه های حسین صفامنش شکایت رسمی و قانونی خود درباره این روند غیرقانونی را علیه سعید آقاخانی در مرجع قضایی ثبت کرده است.
پس از طرح این انتقادها بود که مهدی فرجی تهیه کننده سریال «نون.خ» در نشست خبری این سریال که طی روزهای گذشته برگزار شد در رابطه با موضوع مطرح شده از سوی صفامنش توضیح داد: موضوع ربطی به آقای آقاخانی ندارد و به من به عنوان تهیه کننده مربوط می شود. ما در یکی از فصل ها هم از «شیرین شیرین» آقای محمدیان استفاده کردیم که او تماس گرفت و بسیار هم تشکر کرد و گفت این موسیقی موجب شعف و تحسین شده است. ما در بخش کولبرها از موسیقی آقای صفامنش استفاده کردیم، البته نافی موضوع مالکیت معنوی نیستم ولی تصورم نبود شکایت کنند. فکر می کردم او زنگ می زند و می گوید دمت گرم وقتی به کولبرها پرداختی از این قطعه استفاده کردی. حتما برای جبران ماجرا در خدمت هستم. در این ۲ فصل قبلی تلاشی هم صورت گرفت که بتوانیم با او مذاکره کنیم. سعید آقاخانی دنبال صدای بکری بود اما نشد از ایشان استفاده کنیم. آرزو دارم موفق باشند.
سید جواد هاشمی؛ ماجرای رپ خوانی و پاسخ به حواشی در شبکه دو
از دیگر نکاتی که طی روزهای گذشته در فضای مجازی سر و صدای زیادی به پا کرد، مربوط به ماجرای رپ خوانی سید جواد هاشمی در پوشش غیرمتعارف آنچه از او دیده ایم، با همراهی خواننده ای به نام علی حسینی در یک کلیپ است که واکنش های زیادی را در فضای مجازی به همراه داشت.
هاشمی اما سرانجام در برنامه تلویزیونی «مداربسته» شبکه دو سیما بود که در گفتوگو با حسین رفیعی مجری برنامه نسبت به این اتفاق واکنش نشان داد و گفت: من در این فیلم یک «هودی (به سوییشرتهایی که کلاه داشته باشند هودی گفته میشود)» پوشیده بودم و موسیقی را که توسط خواننده اجرا می شد لب می زدم. موضوعی که گویا با حواشی و واکنش های بسیار زیادی مواجه شد که برایم بسیار جالب توجه بود. در حالی که بسیاری از دوستان می دانند من در آموزش و پرورش موسیقی کار می کردم و بسیاری از هنرمندانی که اکنون به صورت حرفه ای موسیقی کار می کنند عضو گروه های سرودی بودند که بنده در آنها به عنوان مربی حضور داشتم. به هر حال من کارم موسیقی بوده و حالا آمدم با یک جوان، موسیقی اش را لب زدم. شرایطی که موجب شد خیلی به من بد و بیراه بگویند.
وی افزود: حتی برخی از کاربران دایم اعتراض می کردند که چرا «هودی» پوشیدی؟ حالا که پوشیدی چرا مارک دارش را به تن کردی؟ خلاصه که در معرض انواع و اقسام حرف در فضای مجازی بودم. در حالی که جالب است بدانید همین علی حسینی که با او در قطعه لب خوانی کردم از خوانندگان خوبی است که کارهای مذهبی هم زیاد خوانده و حتی در حمایت از فلسطین نیز کارهایی را تولید کرده و این بار از من خواست تا در کنارش باشم.
این بازیگر اظهار کرد: وقتی هودی را به من دادند تا بپوشم می دانستم که ممکن است مساله شود ولی هیچ نگفتم و پوشیدم و رفتم، اجرا کردم. حتی هادی حسینی پدر علی حسینی که از تهیه کنندگان موسیقی بود به من گفت: «آقا ترکاندید» و من به او نگفتم که این من را می ترکاند.
محسن چاوشی؛ حرف های محمدعلی بهمنی کذب محض است
محسن چاوشی از خوانندگان مطرح موسیقی پاپ که فعالیت هایش همواره زیر ذره بین اصحاب رسانه و فضای مجازی است، طی روزهای گذشته بود که از پس مصاحبه تصویری محمدعلی بهمنی شاعر و ترانه سرای پیشکسوت کشورمان با سامانه «بیلبورد» که انتقادات تندی را بر علیه محسن چاوشی درباره مجوز شعر یکی از آثارش بر زبان آورده بود، واکنش نشان داد.
وی در کامنتی برای پست منتشر شده این مصاحبه تصویری نوشت:
خوب است شاعران پا به سن گذاشته و پیشکسوت حرمت عمر و قلم خود را نگه دارند و لااقل از حافظه به دروغ کمک نگیرند یا نه ... از قول کسی، دیگر خاطره و خطاب شخصی در نیاورند. من کسی را فلانی جان صدا که نمی کنم هیچ؛ از اساس چنین مکالمه و مراوده ای که آقای محمدعلی بهمنی ذکرش را می کنند به یاد نمی آورم. حرف های شاعر در گفتوگویی که داشته از اساس کذب است و محلی از اعراب ندارد. جز به جز آن.
کد خبر 6093770 علیرضا سعیدی