Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@17:26:28 GMT

آغاز عملیات آبخیزداری در حوزه شمال شهر خرم آباد

تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۶۵۳۶۱۴

آغاز عملیات آبخیزداری در حوزه شمال شهر خرم آباد

به گزارش ایرنا،  شیرزاد نجفی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این پروژه شامل عملیات احداث بندخاکی، بندسنگی ملاتی، بند گابیونی، آبخوانداری و پخش سیلاب می باشد و اعتبار آن از محل صندوق توسعه ملی در سال ۹۸ تامین شده است.

وی بیان کرد: این پروژه شامل ۲ بند خاکی به حجم کنترل سیلاب ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار مترمکعب، ۱۴ بند سنگی ملاتی به حجم کنترل سیلاب یک میلیون و ۳۳۰ هزار مترمکعب و ۲۴ بند سنگی گابیونی با حجم رسوب گیری ۱۸۶ هزار مترمکعب است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نجفی اضافه کرد: اجرای پخش سیلاب در سطح ۲۴۰ هکتار، کنترل بخشی از رواناب ورودی به شهر خرم آباد به میزان ۶ میلیارد مترمکعب و نفوذ بیش از ۵۶ هزار مترمکعب رواناب وارده به خرم آباد از مزایای اجرای این طرح می باشد.

۳۲۱۰/۷۲۷۳

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آبخیزداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۵۳۶۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۲ درصدی حجم مخازن سد‌های لرستان

داریوش حسن‌نژاد  با اشاره به آخرین وضعیت سد‌های لرستان، گفت: حجم کل مخزن سد مروک ۱۰۵.۵۸ میلیون مترمکعب و حجم آب فعلی این سد ۲۷.۸۴ میلیون مترمکعب است.

او با بیان اینکه ۲۶ درصد مخزن سد مروک هم‌اکنون پر است، اضافه کرد: حجم آب این سد در مدت مشابه سال گذشته ۲۸.۱۲ میلیون مترمکعب بود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان با ذکر اینکه حجم آب فعلی سد ایوشان ۵۰.۱۵ میلیون مترمکعب است، بیان کرد: ۹۷ درصد مخزن این سد هم‌اکنون پر است.

بیشتر بخوانید
۵۸ درصد ظرفیت سد‌های لرستان خالی است

او یادآور شد: حجم آب فعلی سد تنگ هاله ۲.۹۵ میلیون مترمکعب، سد خان‌آباد ۵.۲۷ میلیون مترمکعب، کزنار ۰.۶ میلیون مترمکعب و سد حوضیان ۷.۵۱ میلیون مترمکعب است.

حسن‌نژاد اعلام کرد: ۸۳ درصد سد تنگ هاله، ۳۸ درصد سد خان‌آباد، ۰.۶ درصد سد کزنار و ۷.۵۱ درصد سد حوضیان هم‌اکنون پر است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان خاطرنشان کرد: حجم کل مخازن سد‌های این استان ۲۰۸.۷۱ میلیون مترمکعب است، اما حجم فعلی این سد‌ها به کاهش ۹۴.۳۲ میلیون مترمکعبی رسیده است.

او با اشاره به کاهش دو درصدی حجم مخازن سد‌های لرستان نسبت به سال گذشته، گفت: حدود ۴۵ درصد مخازن سد‌های این استان هم‌اکنون پر است.

 

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • کاهش ۲ درصدی حجم مخازن سد‌های لرستان
  • ضرورت اجرای ۱۵۰ هزار هکتار طرح‌های آبخیزداری در شهرضا
  • خسارت ۸۳ میلیارد تومانی سیل به سازه‌های آبخیزداری زیرکوه
  • سازه‌های آبخیزداری سمنان ۶ میلیون مترمکعب رواناب بارش‌ها را ذخیره کرد
  • اجرای ۲۷ سازه آبخیزداری در استان اردبیل
  • ذخیره‌ ۶ میلیون مترمکعب روان‌آب در سازه‌های آبخیز‌داری سمنان
  • اختصاص ۵۹میلیارد تومان برای اجرای عملیات آبخیزداری در ایلام
  • آغاز عملیات مبارزه با آفات در ۲۰۰ هکتار از جنگل‌های مریوان
  • کنترل ۲ میلیون متر مکعب سیلاب در سازه‌های آبخیزداری بیرجند
  • استحصال ۴۸۷ میلیون متر مکعب آب با اجرای عملیات آبخیزداری در کرمانشاه